När du säger att du rengjort förgasarna, hur har du då gått tillväga? Har förstått att du inte ultraljudstvättat dem. Du skriver att lågfartsmunstyckena var igentäppta, och vad jag förstår ligger felet där. Det är oerhört svårt att få igentäppta munstycken rena annat än med ultraljud, eller möjligen någon kemisk blandning som löser den kristalliserade besinen. Även om du ser igenom munstycket, innebär inte det att du lyckats få dem helt rena. Det behövs så lite smuts för att förändra munstyckets karaktär. Huvudmunstyckets hål är så mycket större, så där tvivlar jag inte på att du lyckats få rent. Motorn svarar ju bra i det register där huvudmunstycket är verksamt. Likaså är tomgångsblandskruven (pilot screw) och dess öppning tämligen lätt att få ren. Enligt min mening ligger ditt problem i lågfartsdelen.
Min rekommendation är att du ser till att få lågfartsmunstyckena ultratvättade (eller köp nya drygt 300:- hos Braigasen), innan du labbar med nålhöjden. Christer Kernell på Braigasen brukar kunna ge råd dessutom.
Lycka till!