MotoGP - Commercial Bank Grand Prix of Qatar

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Grabbarna som varit och testat på Losail är snabbast direkt. Förvånande? Njae...

Imponerande dock av Ianonne att vara så mycket snabbare än sina "Factory-mates" :)

Blir intressant att se hur allt kommer att justera sig ju närmre raceday vi kommer.

Det som trots allt är förvånande är Lorres sura blickar på sitt bakdäck...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nää. 3 :huvet helt förvirrat

Det är väl närmare 2.5...
Factory och Open, och fabrikshojar som inte har några pallplatser de senaste åren får köra med samma regler som open och modda motorer. Börjar de ta pallplatser så får de mindre bränsle, och får inte köra på det för mjuka däcket.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Synd att behöva säga det, men jag är övertygad om att Moto2 kommer att bjuda på de bästa och tightaste racen under 2014.

Dessutom tror jag att vi ser Nakagami på en Suzuki 2015 om han vinner i år. Inte minst för att Japanerna förmodligen skulle vilja se en inhemsk förare på ett av sina egna märken. Vem den andra föraren blir låter jag vara osagt.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Det som trots allt är förvånande är Lorres sura blickar på sitt bakdäck...

Håller med, vad kan ha förändrats så radikalt sedan Philip Island? :va

Tror ändå att han är med och fightas om segern på söndag, trots allt :tummenupp
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Förresten, var är roffe_s med sin ninja-analys? :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Cobz och Peter1980, Ni är väl för goa:krama Tyvärr tar både profession och support till dotter etc lite för mycket värdefull tid ibland för att det ska gå att hänga med.

Reflektioner efter första träningen ja - de team som redan varit på Losail förra veckan har naturligtvis stora fördelar och jag tror faktiskt Open kan vara den vitamininjektion GP behöver efter många år av ledkörning.

Därför är väl toppnamnen inte förvånande, några längre stints förekom ju inte men Iannones tidiga rackarvarv med Duccen fick i varje fall mig att höja på ögonbrynen. Frågan är om han håller sig kall nog och kör med insida i stället för pannben? Simoncelli eller Rossi kanske är ett annat sätt att uttrycka det?

Pedrosa gör det bra, mycket bra - jag är skeptisk till att MM hinner köra helt opåverkad av benskadan redan till rejset... Smith fick ju strula en del för att få till greppnivån under träningarna, så det är väl knappast förvånande att Rossi och Lorenzo stöter på liknande problem. Det känns som att JL har det motigare än inför någon tidigare säsongsupptakt i MGP, och det finns en risk att han mixar bländande prestationer med mer mediokra beroende på förhållandena under den första delen av säsongen.

Personligen är jag glad att Hayden matchar i vart fall Edwards när det gäller tider, tycker att RCV1000 tog ett litet kliv framåt i går kväll. Bradl var förvånande blek, han borde vara med och leka bland sina gamla Moto2-polare betydligt högre upp i listan.

Men redan i eftermiddag lär fabriksteamen ha hittat någon halvsekund eller mer, mest nyfiken är jag nog trots allt på Pedrosa

Bäst är väl att cirkusen äntligen är igång, med eller utan Factory hit eller dit? :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Reflektioner efter första träningen ja - de team som redan varit på Losail förra veckan har naturligtvis stora fördelar och jag tror faktiskt Open kan vara den vitamininjektion GP behöver efter många år av ledkörning.

Bäst är väl att cirkusen äntligen är igång, med eller utan Factory hit eller dit? :)

Skitkul att se ngt annat än Repsol/Yamaha i toppen, kul att privat-teamen kan synas!
Väl skrivet Roffe.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jaha, svart i rutan. Då packade just Viasat Motor ihop. Någon mer som har samma problem?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ska bli mycket spännande att se vad race-distance gör med AEspargaros däck. Kul att Dovi är med i toppen också. Frågan är bara om han har förmågan at klämma in många snabba varv i rad, det är ju trots allt vad som gör en vinnare.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Verkas inte stämma det här, cirkusen verkar svängt. Forward före designfabriken i Bologna. Börjar kännas som stcc det här :näsblod
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Iannones tidiga rackarvarv med Duccen fick i varje fall mig att höja på ögonbrynen. Frågan är om han håller sig kall nog och kör med insida i stället för pannben? Simoncelli eller Rossi kanske är ett annat sätt att uttrycka det?

Kommer ihåg en avslappnad diskussion med VR, det måste ha varit på Misano 2009 då nämnde Iannone först skallade ner en av Espargaro-bröderna i sandfållan efter att båda gått av i sista kurvan och sedan använde det i Italien tabubelagda uttrycket "porco madonna" i direktsänd TV (så att flera av teamets sponsorer hoppade av). Valentino menade att Iannone inte alls är dum i huvudet. Han har bara en very, very narrow vein to his brain...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top