MotoGP - Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Har kollat runt lite men hittar ingen bild på MM's värsta stoppie under sista tredjedelen av racet,
den när han lyfte bakhjulet så grovt innan högern, efter att han återtog ledningen igen från Rossi.
Det var grymt.

Skulle vara kul att se en bra bild på det igen.

Skärmavbild 2014-03-26 kl. 19.17.19.jpg
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Samma sak hände Haydens Ducce på Aragorn för något år sen. Minns jag inte helt galet så drabbades även Melandri.

Trist att inte Bautista fick börja säsongen med en pallplats. Ser honom som det starkare kortet framför Bradl & Smith. Han skulle behöva ett kanonresultat nu i början för att boosta självförtroendet lite. När han väl tar en pallplats tror jag mycket av hans hets kommer försvinna & han därefter regelbundet kan börja utmana om pallen.

Pedrosa.. Tyckte han såg ovanligt taggad ut på presskonferensen i torsdags & sen är det precis samma visa igen. Jag har länge tyckt att han "förtjänar" en titel men om han ska vara lika ovillig i år att bjuda upp till kamp så hoppas jag HRC väljer att plocka in nån ny istället.

Trist för Yamaha att Lorenzo förstörde sin M1a, dock kul för VM då kampen börjar redan från start! Att döma av försäsongstesterna & denna helg så ser GP ut att kunna bli riktigt kul 2014.

Nakagami.. Kan inte undgå att tänka på om han skulle tagit sin första seger istället, usch & bli diskad för något man inte ens rår över. Nån i Idemitsu-teamet lär få löneavdrag kommande månad. Straffet var onödigt hårt även om regler är regler. Kunde man inte mätt upp luftflödet & sen gett tidstillägg + kraftiga böter till teamet?

Hondas nya Moto3-maskin kommer bli giftig! Lagom till Mugello/Catalunya kommer Hondan vara den nya KTM!

Håller med dig i allt här, superrace men tråkigt med dessa plötsliga framhjulssläpp. Hoppas det som Alayalo berodde främst på banan o inte däcken så vi slipper så mycket sånt framöver!

Bautista talas det inte så mycket om, men jag tror han har pallkapacitet om han får lite självförtroende o lär sig behålla kylan..

Lorenzo som enligt mig kör bäst "tekniskt" kommer tillbaka, han är en vinnarskalle

Kul att Rossi rör om lite och skapar fighter, men tror tyvärr inte han kommer slåss i toppen på merparten kommande race

Tycker synd om Nakagami, unnar honom verkligen en seger snart

Pedrosa kör lika oengagerat som han har karma efter racen..
Något i attityden måste förändras om han ska ta en titel..

Duccarna verkar inte räcka till hela vägen, trots förmåner. Tror de behöver ytterligare en säsong, trots bra förare.

Längtar till race 2, hoppas spänningen är här för att stanna! .. :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Stigefelt får hitta ngn annan som håller paraplyt..
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det där får du gärna förklara!

Han ska inte behöva hålla ett paraply (om jag såg rätt, kanske var ngn annan som var paraplygosse). Kul att dem iaf inte gör som många andra och har paraplyflicka. Bra race!

Finns Asian Talent - racet att se/ladda ner?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Stigefelt får hitta ngn annan som håller paraplyt
Han ska inte behöva hålla ett paraply

När man börjar bli så gammal att ingen längre kommer ihåg en så kan man ta ganska mycket förnedring för att få några sekunder i TV...

Skämt åsido, varje förare har bara rätt att ta med ett visst antal personer till griden och vip-gäster, flickvänner, paraplybrudar såväl som mekaniker räknas in i den totala siffran. Därför prioriterar en del bort paraplybruden. Eller flickvännen, beroende på hur stabilt förhållandet är...
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Vet ni vad ni glömmer, ALLIHOPA? Rossi kom tvåa på Qatar förra året också fast då vann Lorenzo så i praktiken slog han fler av de bästa förra året än i år.

Alltså sämre säsongsöppning än 2013 och vi vet ju alla hur det gick.

Jag förhåller mig skeptisk, han är fortfarande sopslut.

Hörni, kom igen, give it to me! SÄMRE än förra året. SÄMRE. Igen, precis som på Qatar. Ja jag säger då det...
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Hörni, kom igen, give it to me! SÄMRE än förra året. SÄMRE. Igen, precis som på Qatar. Ja jag säger då det...

Säg jävligt bra ut på COTA, en bana som Rossi var ganska långsam på förra året.

Argentina är ett öppet kort, men därefter så tror jag att Rossi kommer motbevisa dig :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top