Stulen R1 i Helsingborg ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ibbe96

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
2001,Yamaha,R1
Ibbe, du erkänner alltså att du kör omkring med en oreggad och oförsäkrad R1:a på gatan?
Samt att du redan kört omkring med en R6:a tidigare fast du inte har körkort för motorcykel eller bil?
Är det korrekt uppfattat?

Du säger att du äger hojen, är du ägare på den i de tyska registren?
Eller är det bara en sådan där handskrivet-kvitto-köp utan några andra bevis på ägandeskap?
Du kanske kan delge oss ramnr, tyskt regnr så vi kan söka på det själv då?
Så att folk slutar hävda säker som är felaktiga...

Du kan ju ringa polisen i Helsingborg och fråga dem om den för den beslagtogs och dom gjorde husan och tog massa saker + tyska pappren och papper när den importerades hit och kvittens
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Känns som att bäst-före-datumet på denna tråd nyss passerades. Speciellt som Ibbe96 lät meddela det egentliga syftet med denna provocerande tråd. Att kunna hitta och spåra upp en "gubbjävel, bonde, pajas" via dennes profil. Anar jag ett visst hämndbegär kanske?
Om inte ett sådant erkännande renderar i en life-long banning så vet jag inte vad som krävs.

Så, ut trollet nu....:brinnerup
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Ja men den gubbjäveln som starta tråden skrev 2 utländska killar o sen bara för vi va utländska så måste den va stulen ju så horungen har stått och kollat mc:n o när du ser att inget är pajjat med tändningen varför starta en tråd och att jag hade alarm på motorcykeln jag vet vem gubben var jag såg på han när han stod vid hörnet han såg ut som en jävla bonde och när du ändå ringer snuten försök o inte visa de för han stod o glodde o hade mobilen mot örat tror du seriöst jag hade dragit med mc:n så snabbt om de inte vore för den gubben som la näsan i blött ge fan i andras liv o tänk på eran istället sen så klagar han att grisen inte ringde tillbaks varför ska dom ringa dig när dom ändå mötte oss på vägen med 5 bilar och höll på och bli påkörda vid korsningen vid polis huset bara för att han skulle lägga näsan i blött. Det va fan ingen dag jag ville något sånt skulle hända hade kanske bara 10% av däcket kvar o olje-filtren var inte bytt på hur länge som helst jag komm in på SH för jag kanske skulle veta vem den jävla pajasen är men som om någon har bilder på reg nr eller på sig själva på den jävla sidan

Inget körkort, oförsäkrad, oskakttad, möjligtvis vårdslöshet i trafik,
Ingen större skillnad om du haft en stulen hoj!
Att se 2 invandrar killar med det beteendet är knappast till fördel när de gäller fördomar mot invandrare!!!
, Med ditt agerade skulle jag absolut säga är kriminellt så stulen hoj lr inte spelar ingen roll i detta fall men bara min åsikt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du kan ju ringa polisen i Helsingborg och fråga dem om den för den beslagtogs och dom gjorde husan och tog massa saker + tyska pappren och papper när den importerades hit och kvittens
Testade ringa dem nyss, men jag skulle försöka igen på måndag.

Så du säger att de gjorde husransakan hos dig också?
Vad mera tog de i beslag hos dig?

Samt de tidigare frågorna:
Du erkänner alltså att du kör omkring med en oreggad och oförsäkrad R1:a på gatan?

Samt att du redan kört omkring med en R6:a tidigare fast du inte har körkort för motorcykel eller bil?
Är det korrekt uppfattat?

Du kanske kan delge oss ramnr, tyskt regnr, svenskt regnr så vi kan söka på det själv då?
 

Ibbe96

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
2001,Yamaha,R1
Jag bajsar snett på han som ringde och alla dessa poliser som tog den gillade den ändå inte så mycket funderar på en 06-07 dessa och med devil avgas till sommaren men jag kommer troligen få den nu om en månad för att dom tog mig utanför en butik o inte ens körde dom sa att den skulle på utredning för kvällen innan hade en exakt samma varit med en jakt och det var då en olycka som skedde som då kunde fått föraren till R1 och mc polisen o mista livet något i den stilen
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Känns som att bäst-före-datumet på denna tråd nyss passerades. Speciellt som Ibbe96 lät meddela det egentliga syftet med denna provocerande tråd. Att kunna hitta och spåra upp en "gubbjävel, bonde, pajas" via dennes profil. Anar jag ett visst hämndbegär kanske?
Om inte ett sådant erkännande renderar i en life-long banning så vet jag inte vad som krävs.

Så, ut trollet nu....:brinnerup

Keep your friends close but your enemies closer.

Så länge han skriver inlägg här har vi koll på honom. Vi kan ju hoppas att han börjar skriva ut vilka slingor han tänker "köra" också så vi kan undvika att möta honom på vägarna. När inläggen slutar är han slut...
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Du kan ju ringa polisen i Helsingborg och fråga dem om den för den beslagtogs och dom gjorde husan och tog massa saker + tyska pappren och papper när den importerades hit och kvittens

Men shit, du pratar om husrannsakan som ingenting och hur gammal är du, 17-18? :(

Du känner inte alls att du är inne på fel spår? Du är så sjukt ung! Alldeles för tidigt att börja bränna broar...
 

Ibbe96

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
2001,Yamaha,R1
Och jag har en sånt jävla minne och ska komma ihåg hela ram numret de ända jag vet att ramnummret fanns på framgaffeln och på papperna har inte ens kollat om dom hörde ihop de gjorde polisen första gången sen har dom kollat den cirka 5 gånger innan den beslagtogs
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Ja men den gubbjäveln som starta tråden skrev 2 utländska killar o sen bara för vi va utländska så måste den va stulen


Kör inte med rasistkortet är du snäll. Det är uttjatat och funkar helt enkelt inte längre. Att du är utländsk spelar givetvis inte någon roll, ser man en hoj stå parkerad utan regskylt och sen blir idiotkörd därifrån av någon helt utan erfarenhet på två hjul, tar man förgivet att den är stulen oavsett svensk eller ej.

Och jag garanterar dig att ingen svensk som kör oskattat, oförsäkrat, och utan körkort får mer respekt här på forumet än vad du gör.

Den dagen du orsakar en skada på någon person kommer du med största sannorlikhet bli ruinerad för resten av livet (om inte staten tycker synd om dig för att du är av ickesvensk härkomst och låter skattebetalarna pröjsa istället förstås). Hur som helst är det helt fantastiskt imponerande att du inte verkar fatta ett skit om varför folk blir sura på dig. Alltså helt ärligt, jag blir förbluffad över hur trög man kan vara. Du tycks ha mentalitet som en 12åring.

(förlåt för personliga påhopp men du ska fanimig ha det).
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Ja men den gubbjäveln som starta tråden skrev 2 utländska killar o sen bara för vi va utländska så måste den va stulen ju så horungen har stått och kollat mc:n o när du ser att inget är pajjat med tändningen varför starta en tråd och att jag hade alarm på motorcykeln jag vet vem gubben var jag såg på han när han stod vid hörnet han såg ut som en jävla bonde och när du ändå ringer snuten försök o inte visa de för han stod o glodde o hade mobilen mot örat tror du seriöst jag hade dragit med mc:n så snabbt om de inte vore för den gubben som la näsan i blött ge fan i andras liv o tänk på eran istället sen så klagar han att grisen inte ringde tillbaks varför ska dom ringa dig när dom ändå mötte oss på vägen med 5 bilar och höll på och bli påkörda vid korsningen vid polis huset bara för att han skulle lägga näsan i blött. Det va fan ingen dag jag ville något sånt skulle hända hade kanske bara 10% av däcket kvar o olje-filtren var inte bytt på hur länge som helst jag komm in på SH för jag kanske skulle veta vem den jävla pajasen är men som om någon har bilder på reg nr eller på sig själva på den jävla sidan

Vad jag skulle önska är att du kunde se ditt beteende och tänkbara scenarior
från fler håll och vinklar än just den aktuella händelsen som du beskriver.

När jag skriver att du beter dig som en idiot refererar jag till vad du själv skrivit.
Du saknar körkort, kör oförsäkrat och vill visa dina racing skills genom att få polisen att jaga dig.
Du ber folk att sköta sig själva och skita i andras förehavanden.
För de flesta av oss här på det här forumet är det av omtanke om dig, oss själva och alla andra som vi hoppar på dig och ditt beteende. Läs hela tråden och försök ta in vilka konsekvenser vi vill få dig att undvika.
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
ramnummret fanns på framgaffeln

Bästa inlägget av dig hittills. Tack för ett gott skratt, för en gångs skull gjorde du ju något gott för forumet. Men det bevisade förstås ännu mer att du inte har ett jävla skit koll på motorcyklar.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Ung och ung de bara du som ser mig som ung, första gången jag fick axeln ur led av grisen var jag 15 satt 9 timmar frihetsberövad sen när jag fyllde 16 fick jag träna samma axel för att dom hade fördärvat något i mina leder o nu de med r1 satt jag frihetsberövad sen 18.00 till 06.00 använder tramadol för min ryggvärk och axel värk det är bara en tidsfråga när alla unga som utsätts för polis våld kommer slå tillbaks och här på ga snackar vi inga stenar utan de allt med pistoler till automat karbiner som snurrar runt och som sagt, Ung och dum


är rätt säker på att polisen ej utsätter folk inklusive misstänkta brottslingar för våld om det ej behövs....
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Ung och ung de bara du som ser mig som ung, första gången jag fick axeln ur led av grisen var jag 15 satt 9 timmar frihetsberövad sen när jag fyllde 16 fick jag träna samma axel för att dom hade fördärvat något i mina leder o nu de med r1 satt jag frihetsberövad sen 18.00 till 06.00 använder tramadol för min ryggvärk och axel värk det är bara en tidsfråga när alla unga som utsätts för polis våld kommer slå tillbaks och här på ga snackar vi inga stenar utan de allt med pistoler till automat karbiner som snurrar runt och som sagt, Ung och dum

Kulturen med automatkarbiner kanske ni har i ert hemland men du behöver inte ta med det hit, det är inte så vi löser problem i Sverige. Man blir inte frihetsberövad och får armen ur led utan att ha gjort något för att förtjäna det. Och sättet du skriver på talar enbart för att du förtjänade det.

Lär dig att respektera andra, så kommer de respektera dig. Även poliser. Men än en gång är det väl inte så det fungerar där du kommer ifrån, och detta ser man ju tyvärr många exempel på idag.

Och nej, jag är absolut inte rasist och hade absolut inte haft något som helst emot dig om du bara hade försökt att förstå...
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Ung och ung de bara du som ser mig som ung, första gången jag fick axeln ur led av grisen var jag 15 satt 9 timmar frihetsberövad sen när jag fyllde 16 fick jag träna samma axel för att dom hade fördärvat något i mina leder o nu de med r1 satt jag frihetsberövad sen 18.00 till 06.00 använder tramadol för min ryggvärk och axel värk det är bara en tidsfråga när alla unga som utsätts för polis våld kommer slå tillbaks och här på ga snackar vi inga stenar utan de allt med pistoler till automat karbiner som snurrar runt och som sagt, Ung och dum

Jag fattar att du känner du har varit med om så mycket redan, det gör man när man är i din ålder. Inte förrän man blir äldre fattar man hur lite man visste :)

Men du är så sjukt arg! Vad är det som är så orättvist? Är det "bara" att du som utlänning inte kommer undan med brott lika lätt som en svensk, eller ligger det massa annat bakom också?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top