Stulen R1 i Helsingborg ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Betalar du kontant eller via konto? vi kan väl ta din mc sitt du bakom så kör vi utanför snuten o får bakom oss några bilar så kan vi se om jag kan eller inte har kört på 2 hjul sen jag var 14 allt från mopeder till cross aldrig dömd till olovlig körning

Hur tänker du kring de reaktioner du får härifrån? Kan du någonstans förstå att din inställning gör många oroliga/arga/frustrerade? Eller tycker du bara vi är en samling töntar?
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
ibbe96, största idioten på länge. Hoppas du snubblar på skosnöret din jävla skitunge
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ibbe96
Jag struntar i hur du stavar eller uttrycker dej, det har ingenting med innehållet i själva debatten att göra.

Att det blir en del hårda uttryck från medlemmar beror nog mest på att de faktiskt bryr sej.
Kredd till dej att du trots allt ställer upp och berättar din del av historien.

För att poängtera var detta kan leda tycker jag du ska titta på detta klipp som handlar om en kille som till viss del skulle kunna vara du... Bara du kan se till att det inte blir så :krama

http://www.tv4play.se/program/kalla-fakta?video_id=2183259

Edit: Okej, man behöver inte se hela inslaget det speglar tyvärr lika mycket polisens och inslagsproducentens tillkortakommanden som killen som imiterade GR utan Körkort... Första 10min räcker.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ibbe96
Jag struntar i hur du stavar eller uttrycker dej, det har ingenting med innehållet i själva debatten att göra.

Att det blir en del hårda uttryck från medlemmar beror nog mest på att de faktiskt bryr sej.
Kredd till dej att du trots allt ställer upp och berättar din del av historien.

För att poängtera var detta kan leda tycker jag du ska titta på detta klipp som handlar om en kille som till viss del skulle kunna vara du... Bara du kan se till att det inte blir så :krama

http://www.tv4play.se/program/kalla-fakta?video_id=2183259

Edit: Okej, man behöver inte se hela inslaget det speglar tyvärr lika mycket polisens och inslagsproducentens tillkortakommanden som killen som imiterade GR utan Körkort... Första 10min räcker.

För det första,, jag kommer aldrig att försvara vad som sker i filmen, dumt och tragiskt och man kan fråga sig hur fan man kan sätta sig i den situationen.

MEN man skall nog akta sig för att ens jämföra Igge med någon som trots utfallet kunde köra hoj över snittet här, iaf tills det tog ett tragiskt slut.
 

Ibbe96

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
2001,Yamaha,R1
Jag håller med dig om en sak Ibbe96 att det är fel att kritisera dig för sättet att skriva på. Det är inte särskilt rellevant när det samtidigt finns så mycket annat att kritisera.

Du hoppar in på ett seriöst hojforum i tron att du ska vinna respekt och beundran. Ja jävlar vilket misstag!

Du kommer inte att ta till dig ett skit av vad som skrivs här så det är egentligen meningslöst! Du verkar sakna förmågan att ta till dig argument mot att köra avställt, utan körkort, oförsäkrat och högst troligt olagligt på en rad andra sätt. Du skiter i alla sådana argument och förväntar dig att vinna beundran.

Det finns ett par platser på detta forum du skulle plöja igenom först. "Konsekvenser av hojåkning" samt ett besök i minneslunden. Där upptäcker man snabbt att det finns de med långt mer erfarenhet av håjkörande än både du och jag som råkat illa ut.

I övrigt tror jag du hittar dina själsfrände på flashback snarare än på SH.

Men häng med.... Du kommer då att rädda många regniga dagar i sommar! :D

Du tror väl inte jag börja skriva för att få beundran haha blev bara så sur när jag läste att det stod stulen R1 på forumet varför skulle det stå så haha jo en sak bara för jag har en utländsk bakgrund och de stod också från början att 2 utländska killar körde ifrån men jo jag köpte den från en svensk kille som då inte hade körkort han häller den har aldrig varit skattad i hans ägo eller försäkrad han har buskört i 5 år med den..... Men när det är jag som då har svart hår o bruna ögon o helvete så snabbt folk börja ringa polisen o skriva på forum o saker så när jag läste skiten från hela början så tänkte varför inte ba jävlas med dom gubbjävlarna som nu älskar snuten så jävla mycket
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Betalar du kontant eller via konto? vi kan väl ta din mc sitt du bakom så kör vi utanför snuten o får bakom oss några bilar så kan vi se om jag kan eller inte har kört på 2 hjul sen jag var 14 allt från mopeder till cross aldrig dömd till olovlig körning


WOW vad häftig du är. jag vill bli precis som du......


eller inte.... inte ens i närheten. du har inget körkort för bil eller mc, du går i skolan... och med tanke på tidpunkten du skrev inlägget jag citerar så misstänker jag att du ej sköter skolan heller....

dra ifrån polisen verkar du ej heller kunna, du vart ju enligt egen utsago tagen.....

väx till dig, ta körkort. det är jobbigt ja, men tro mig, det är värt det...
kör lite bana där du kan gasa av dig med andra likasinnade och slipper riskera andra trafikanters hälsa....

ps. att köra 1000cc sporthoj är ej i närheten av samma sak som att köra moppe eller cross. ds.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag håller på med bil körkortet har inte tänkt ta mc körkort för att jag tvivlar på att jag kommer köra så mycket mc när jag har bil.

Det hoppas jag sannerligen att Transportstyrelsen sätter punkt för. Du har på så många plan visat att du inte på något vis har den mognad som krävs för att ha körkort. Med din grundinställning är en olycka bara en tidsfråga.

Nej, håll dig leksaker och lådbilar ett tag till för både din och oss andras säkerhet..
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Du tror väl inte jag börja skriva för att få beundran haha blev bara så sur när jag läste att det stod stulen R1 på forumet varför skulle det stå så haha jo en sak bara för jag har en utländsk bakgrund och de stod också från början att 2 utländska killar körde ifrån men jo jag köpte den från en svensk kille som då inte hade körkort han häller den har aldrig varit skattad i hans ägo eller försäkrad han har buskört i 5 år med den..... Men när det är jag som då har svart hår o bruna ögon o helvete så snabbt folk börja ringa polisen o skriva på forum o saker så när jag läste skiten från hela början så tänkte varför inte ba jävlas med dom gubbjävlarna som nu älskar snuten så jävla mycket


inte direkt älskar polisen, men något som vi bryr oss om och värnar om är ett sunt mc kollektiv....
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Du tror väl inte jag börja skriva för att få beundran haha blev bara så sur när jag läste att det stod stulen R1 på forumet varför skulle det stå så haha jo en sak bara för jag har en utländsk bakgrund och de stod också från början att 2 utländska killar körde ifrån men jo jag köpte den från en svensk kille som då inte hade körkort han häller den har aldrig varit skattad i hans ägo eller försäkrad han har buskört i 5 år med den..... Men när det är jag som då har svart hår o bruna ögon o helvete så snabbt folk börja ringa polisen o skriva på forum o saker så när jag läste skiten från hela början så tänkte varför inte ba jävlas med dom gubbjävlarna som nu älskar snuten så jävla mycket

Nu tycker jag att du gör samma fel som trådskaparen gjorde - ni generaliserar. När man generaliserar kan man säga att man "drar alla i en samling över en kam".

Personligen skiter jag fullständigt i om du är grek, jude, tysk, amerikan, ryss, judehatare, homofob, bög, indian, afrikan eller av annan härkomst - beter du dig som en idiot är det bara vettigt att du får höra det också.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Tur att polisen kan beslagta fordon lite lättare nu än förr, t.ex. när återfallsförbrytare kör utan körkort gång på gång. Då kan fordonet beslagtas och förverkas, inte alls dumt!

Prova jämförelsen med t.ex. en klottrare som blir gripen på bar gärning, han lär inte få sina sprayburkar tillbaka som han köpt för sina pengar, de förverkas av ganska uppenbara skäl liksom din motorcykel om man dessutom inte kan identifiera den.
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Du tror väl inte jag börja skriva för att få beundran haha blev bara så sur när jag läste att det stod stulen R1 på forumet varför skulle det stå så haha jo en sak bara för jag har en utländsk bakgrund och de stod också från början att 2 utländska killar körde ifrån men jo jag köpte den från en svensk kille som då inte hade körkort han häller den har aldrig varit skattad i hans ägo eller försäkrad han har buskört i 5 år med den..... Men när det är jag som då har svart hår o bruna ögon o helvete så snabbt folk börja ringa polisen o skriva på forum o saker så när jag läste skiten från hela början så tänkte varför inte ba jävlas med dom gubbjävlarna som nu älskar snuten så jävla mycket

Bara för att lågpanna1 (LP1) köper något av lågpanna2(LP2) så innebär det inte att LP1 kan göra lika obegåvade val som LP2 och det då per automatik blir rätt. Kan du inte klara av att ta konsekvenserna och att folk inte tycker dina val är så genomtänkta så kanske du inte ska bli förvånad att folk hugger efter dig här. Jag har svårt att tro att det handlar om annat än att TS tyckte s
ig ha sett en hoj som verkade mysko, och där hade han ju rätt ( nix reggad, nix försäkrad, nix skattad och framförd av LP1 utan körkort) så jag tycker det är bra att vi bryr oss


Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

Ibbe96

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
2001,Yamaha,R1
Nu tycker jag att du gör samma fel som trådskaparen gjorde - ni generaliserar. När man generaliserar kan man säga att man "drar alla i en samling över en kam".

Personligen skiter jag fullständigt i om du är grek, jude, tysk, amerikan, ryss, judehatare, homofob, bög, indian, afrikan eller av annan härkomst - beter du dig som en idiot är det bara vettigt att du får höra det också.

Ja men den gubbjäveln som starta tråden skrev 2 utländska killar o sen bara för vi va utländska så måste den va stulen ju så horungen har stått och kollat mc:n o när du ser att inget är pajjat med tändningen varför starta en tråd och att jag hade alarm på motorcykeln jag vet vem gubben var jag såg på han när han stod vid hörnet han såg ut som en jävla bonde och när du ändå ringer snuten försök o inte visa de för han stod o glodde o hade mobilen mot örat tror du seriöst jag hade dragit med mc:n så snabbt om de inte vore för den gubben som la näsan i blött ge fan i andras liv o tänk på eran istället sen så klagar han att grisen inte ringde tillbaks varför ska dom ringa dig när dom ändå mötte oss på vägen med 5 bilar och höll på och bli påkörda vid korsningen vid polis huset bara för att han skulle lägga näsan i blött. Det va fan ingen dag jag ville något sånt skulle hända hade kanske bara 10% av däcket kvar o olje-filtren var inte bytt på hur länge som helst jag komm in på SH för jag kanske skulle veta vem den jävla pajasen är men som om någon har bilder på reg nr eller på sig själva på den jävla sidan
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ibbe, du erkänner alltså att du kör omkring med en oreggad och oförsäkrad R1:a på gatan?
Samt att du redan kört omkring med en R6:a tidigare fast du inte har körkort för motorcykel eller bil?
Är det korrekt uppfattat?

Du säger att du äger hojen, är du ägare på den i de tyska registren?
Eller är det bara en sådan där handskrivet-kvitto-köp utan några andra bevis på ägandeskap?
Du kanske kan delge oss ramnr, tyskt regnr så vi kan söka på det själv då?
Så att folk slutar hävda säker som är felaktiga...
 

HGT

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2012
Ort
Mölndal/Göteborg
Hoj
Ninja zx7r, Gsx-r 600, gr650 tempter
"ge fan i andras liv o tänk på eran istället" Det är ju förvisso en sund tanke, en deal? Vi gör det när du gör det. Dvs när du slutar sätta andras liv i fara bara för att du inte har kunskapen att ta ett mckort.

Radera honom från SH, han lär radera sig själv från det verkliga livet.
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Ja men den gubbjäveln som starta tråden skrev 2 utländska killar o sen bara för vi va utländska så måste den va stulen ju så horungen har stått och kollat mc:n o när du ser att inget är pajjat med tändningen varför starta en tråd och att jag hade alarm på motorcykeln jag vet vem gubben var jag såg på han när han stod vid hörnet han såg ut som en jävla bonde och när du ändå ringer snuten försök o inte visa de för han stod o glodde o hade mobilen mot örat tror du seriöst jag hade dragit med mc:n så snabbt om de inte vore för den gubben som la näsan i blött ge fan i andras liv o tänk på eran istället sen så klagar han att grisen inte ringde tillbaks varför ska dom ringa dig när dom ändå mötte oss på vägen med 5 bilar och höll på och bli påkörda vid korsningen vid polis huset bara för att han skulle lägga näsan i blött. Det va fan ingen dag jag ville något sånt skulle hända hade kanske bara 10% av däcket kvar o olje-filtren var inte bytt på hur länge som helst jag komm in på SH för jag kanske skulle veta vem den jävla pajasen är men som om någon har bilder på reg nr eller på sig själva på den jävla sidan

Haha fyfan vad skön du är :rofl

Jag förstår du blir sur när en svensk kille kan busköra 5 år utan att nån bryr sig, sen när du tar över hojen rings polisen direkt.

Men du är med på att du trots allt gör nåt olagligt va? Och att risken finns att man åker dit? Och när man åker dit är det liksom inte lönt att bli förbannad på nån annan än sig själv?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top