Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
MOHOHOHOHOAAAAAAAA:rofl



70 000:-



Ram 85 0km motor 84 vattenkyld 570cc dubbla skivor fram 44mm förgasare
OBS! endast tele svar



Ingen av er skrattare och "gillare" som reflekterat över vem säljaren är?
Historiken på hojen...?

Jag säger inte att priset är rätt för den sakens skull, men det är heller inte troligt att säljaren måste sälja, eller ens att random köpare får lov att köpa.

Rätt köpare däremot kanske gör en affär bägge kan vara nöjda med...

Skrattar bäst som skrattar sist - universal law.
 
Last edited:

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Vadå historiken????? Det är ett hemmabygge. Priset är idiotisk! Reggad, 30 kanske, inte reggad, vem vet... 12-15 kanske
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hemmabygge kan man kalla det, visst. Om man inte vet bättre.

Man kan också säga att Bengt var den som drev Husqvarnafabriken framför sig när dom tappade tempo i utvecklingen på många olika områden. Du har inte funderat över att det är en vattenkyld -84a...? 3 år innan Husqvarna själva kom dit hän?

Det finns en del historielösa stackare som behöver läsa på lite: http://www.lindstrom-mx.se/bks.htm
Här finns det bilder på Bengt Karlström tillsammans med några av systerhojarna han byggde som LC-Qvarnor i olika skepnader.


Det finns vidare en del som behöver böja sina nackar inför en människa som ägnat sitt liv åt att först själv åka fortare än andra, och sedan hjälpa andra att komma ikapp.

Kanske visa lite respekt för en motorcyklist som fyller åttio år nästa år, men som ändå - som 50-åring försökte bidra till att i Sverige etablera den då nya sporten "super motard" från Frankrike.

"Kötthuvud"... Tss-tss-tss



Priset är förövrigt inte alls galet. Hade systerhojarna hunnit ner till Frankrike och tävla då på den tiden så hade kulten kring dem varit stor nog för att en "ny -85a" hade kunnat gå för bra mycket mer än så idag, 30 år senare.

Felet är snarare att lägga ut den på Blocket. Det är tydligt att inte ens på SH så fattar folk vad det är dom tittar på. Alltid svårt att bli profet i sitt egna land.
 
Last edited:

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Priset är förövrigt inte alls galet. Hade systerhojarna hunnit ner till Frankrike och tävla då på den tiden så hade kulten kring dem varit stor nog för att en "ny -85a" hade kunnat gå för bra mycket mer än så idag, 30 år senare.

Men det gjorde dom inte......såååå..
Om man vill sälja hojen, varför då inte skriva lite om historien????, för att man är ett kötthuvud.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Priset är förövrigt inte alls galet. Hade systerhojarna hunnit ner till Frankrike och tävla då på den tiden så hade kulten kring dem varit stor nog för att en "ny -85a" hade kunnat gå för bra mycket mer än så idag, 30 år senare.

Men det gjorde dom inte......såååå..
Om man vill sälja hojen, varför då inte skriva lite om historien????, för att man är ett kötthuvud.

Antagligen av den enkla anledningen att han vill sälja till någon som redan vet vad det är.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Priset är förövrigt inte alls galet. Hade systerhojarna hunnit ner till Frankrike och tävla då på den tiden så hade kulten kring dem varit stor nog för att en "ny -85a" hade kunnat gå för bra mycket mer än så idag, 30 år senare.

Men det gjorde dom inte......såååå..
Om man vill sälja hojen, varför då inte skriva lite om historien????, för att man är ett kötthuvud.

Han slipper ju en massa samtal från nötter...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hemmabygge kan man kalla det, visst. Om man inte vet bättre.

Man kan också säga att Bengt var den som drev Husqvarnafabriken framför sig när dom tappade tempo i utvecklingen på många olika områden. Du har inte funderat över att det är en vattenkyld -84a...? 3 år innan Husqvarna själva kom dit hän?

Det finns en del historielösa stackare som behöver läsa på lite: http://www.lindstrom-mx.se/bks.htm
Här finns det bilder på Bengt Karlström tillsammans med några av systerhojarna han byggde som LC-Qvarnor i olika skepnader.


Det finns vidare en del som behöver böja sina nackar inför en människa som ägnat sitt liv åt att först själv åka fortare än andra, och sedan hjälpa andra att komma ikapp.

Kanske visa lite respekt för en motorcyklist som fyller åttio år nästa år, men som ändå - som 50-åring försökte bidra till att i Sverige etablera den då nya sporten "super motard" från Frankrike.

"Kötthuvud"... Tss-tss-tss



Priset är förövrigt inte alls galet. Hade systerhojarna hunnit ner till Frankrike och tävla då på den tiden så hade kulten kring dem varit stor nog för att en "ny -85a" hade kunnat gå för bra mycket mer än så idag, 30 år senare.

Felet är snarare att lägga ut den på Blocket. Det är tydligt att inte ens på SH så fattar folk vad det är dom tittar på. Alltid svårt att bli profet i sitt egna land.

Där ser man! Intressant fakta och kul att du skrev. Man fick lätt intrycket att den byggdes av en alkoliserad galning i ett trångt garage. Så fel jag hade, kanske:tungan

Att den är ohyggligt ful är ju däremot fullständigt solklart och uppenbart.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ingen av er skrattare och "gillare" som reflekterat över vem säljaren är?
Historiken på hojen...?

:tummenupp

Charmen med denna tråd är att man inte bara behöver skratta åt de upplagda annonserna - ibland får man också skratta åt den totala okunskapen hos de som lägger upp annonser i denna tråd...
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Jag har reagerat på han annons förut, Vad är det för idiot som tror att folk vill hyra en 50 år gammal bajsviffer för 600kr per dygn?

Denna har snubben ändrat till en säljesannons nu men google har en cachead version.
Vem vill inte hyra en sliten och repig volvo 850 -95 med 25 tusen mil på mätaren för 1000kr i veckan och 2000kr i depositon. Han är schysst och slänger in 100 mil i den tusenlappen också :D

"
Hyr ut nu min volvo pågrund av för lite användning.
850 kombi med bra lastutrymme.
Fungerar perfekt med bra däck.
Nybesiktad
Dragkrock
Hyr ut den för 1000 kr i veckan med 1000 km ingår i priset.
Deposition 2000 kr
Krav svenskt körkort.
"

http://webcache.googleusercontent.c...=0+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=firefox-a
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Ja det begränsar ju kundkretsen lite

No shit? Jag tror inte han säljer till någon annan än en entusiast som visar ett genuint intresse heller.



Kan villigt erkänna att jag inte heller kände till historien bakom denna hoj, dock hänger jag inte ut folk som "kötthuvuden" som tar "överpriser" på ett forum heller :)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
"Nu säljer jag min Honda CBR 900RR eftersom det här med motorcykel bara verkar vara roligt för det manliga könet, och att det inte är så himla bra att överraska sin blivande med en motorcykel i cykelstället, utanför lägenheten, en fredagkväll.
Så ett tips till dig som läser detta är att dubbelkolla med husmor/husfar innan denna MC blir din."


Ha ha ha ha..vilken massa ovidkommande dynga han skriver...han kallar nog frun för "regeringen" ...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Vadå historiken????? Det är ett hemmabygge. Priset är idiotisk! Reggad, 30 kanske, inte reggad, vem vet... 12-15 kanske

Bengt Karlström är farsa till Tommy som har Karlströms motor i sala och var den som startade crossbutiken och hela släkten är kända inom motorcross etc.:fakta

Bengt åkte cross med en BKS-motor "Bengt-Karlström-Special" på 50-talet som Bengt själv byggt.

http://www.lindstrom-mx.se/bks.htm

när jag var liten grabb för ca 20 år sen så uppträdde bengt med en velodromtrumma som han körde "Indian-motorcykel"

Jag och brorsan fick även låna trumman att cykla i på dagarna när de inte uppträde då min farfar ingår i crosslaget i länken ovan och kände Bengt.

Bengts bror Yngve var en duktig hoj-mekaniker samt otroligt trevlig prick som min farsa ringde då jag hade problem med en gaffel samt en motor på min cross som ung... "inga problem" sa Yngve jag kommer... och åkte 2,5 mil för att hjälpa till... utan att ta en krona för det! :tummenupp



Ring och fråga vet jag!!! han skänker den nog till en välkänd hojbyggare som dig! :dummer

Med vänlig hälsning
 
Last edited:

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Jag tycker faktisk den är super cool, tycker bara han skulle ha skrivet lite mer om hojens historik i annonsen, så sånna som jag kanske fattade vad det är för hoj. Men jag har inte 70 att lägga på den.
Tycker inte jag är en känd hojbyggare bara för att jag har haft ett bygge i gazoline. jag gillar bara att bygge hojer, men jag tackar ändå.:tummenupp
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Bengt Karlström är farsa till Tommy som har Karlströms motor i sala och var den som startade crossbutiken och hela släkten är kända inom motorcross etc.:fakta

Bengt åkte cross med en BKS-motor "Bengt-Karlström-Special" på 50-talet som Bengt själv byggt.

http://www.lindstrom-mx.se/bks.htm

när jag var liten grabb för ca 20 år sen så uppträdde bengt med en velodromtrumma som han körde "Indian-motorcykel"

Jag och brorsan fick även låna trumman att cykla i på dagarna när de inte uppträde då min farfar ingår i crosslaget i länken ovan och kände Bengt.

Bengts bror Yngve var en duktig hoj-mekaniker samt otroligt trevlig prick som min farsa ringde då jag hade problem med en gaffel samt en motor på min cross som ung... "inga problem" sa Yngve jag kommer... och åkte 2,5 mil för att hjälpa till... utan att ta en krona för det! :tummenupp



Ring och fråga vet jag!!! han skänker den nog till en välkänd hojbyggare som dig! :dummer

Med vänlig hälsning
Känns som att jag har förnärmat en hel familj och hälften af SH med mitt inlägg.
JAG VISTE INTE OM ALLT DETTA!!!! Det såg ut som ett hemmabygge, men tydligen var den en af Sveriges mest ädla hojar. JAG HADE FEL, ursäkta för detta! Skriver igen, JAG HADE FEL!! Tyvärr kan jag inte historien om alla värdens special byggen.
Hoppas den hamnar hos rätt person.
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top