Sladda med bilen

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har hittills fått nöja mig med att sladda med min framhjulsdrivna bil fast det är inte samma sak som en bakhjulsdriven :( Men skoj är det när bilen nästan snurrar runt så måste man kämpa för att få tillbaka den på rätt kurs, sweeeeeeeeet :yoparty

Gör samma sak jag. Gått åt helvete ett par gånger men de ä bare påt igen :crash

Vad har du för leksaksbil?
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Gjorde halkan för bilkortet här om dan! Sladda genom en hel usväng och handledaren frågar om jag känner mig som KEN BLOCK nu!!! Fatta ni vilken grej eller? Rätt hedrad jag kände mig!:banana
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Nu har jag fått på helt färska Hakkapeliitta 7, nu går det att köra betydligt fortare i kurvorna :cool:
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1360820620945.jpg
    uploadfromtaptalk1360820620945.jpg
    108.4 KB · Visningar: 152

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Gör samma sak jag. Gått åt helvete ett par gånger men de ä bare påt igen :crash

Vad har du för leksaksbil?

Glider runt med en Honda CRX, axelavståndet är inte så långt plus att däcken börjar bli lite trötta så man har extra skoj :yoparty Klarat mig ifrån plåtskador, enbart skrapat i trottoaren med däcken så tur att man har plåtfälgar :hihi

Vad kör du för bil?
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Nu är det sladda med bilen säsong igen!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag sladdade in i en översnöad trottoarkant igår kväll :mad: Jävla skitsaab att vara baktung med slängigt arsel. En bit borta av den nästan nya 16"-alufälgen, som är betydligt snyggare än sommarfälgarna dessutom.
Fast ingen punka åtminstone.
Men snart ligger isen och då ska jag ut med Subarun på isen med rallydubb, då jävlar blir det sladda av.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Blir en enorm kontrast mot förra vintern. Då körde jag en motorstark quattro. I år kör jag en liten framhjulsdriven Abarth 500 med kort hjulbas. Det ska bli intressant att se hur bilen uppför sig på vinterväglag. Tror inte jag kommer att sakna fyrhjulsdriften ärligt talat. I ärlighetens namn var det vid rätt få tillfällen man hade nyttja av den. Man får helt enkelt anpassa sig efter det omständigheter som gäller. Man kör runt begränsningen så att säga.

Pratar vi om komfort kan man dock fråga sig om en hårt dämpad Abarth 500 med skalstolar och 40 profil är rätt val på vintern. Det som inte dödar härdar.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Det är ju barnsligt skoj när man glider in på parkeringen och lägger av tredje rikets fetaste tvärhäng med fyrhjulsdrift så snön yr runt bilen. Tror aldrig att jag kommer att växa ifrån det :D
Helst ska man också göra upp en liten bana mellan stolpar och betongsuggor så det blir lite match också!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Men dessa människor märker man inte av i öht (de sitter antagligen framför datorerna).

För att det är alltid en viss typ av människor som "är" volvoraggare.
Mina erfarenheter kommer från Stockholms län, Jämtland och Dalarna.

Går/gick på fordonsprogrammet, obildade, ouppfostrade, högljudda, kör som svin, kör ihjäl tanter, tar alla parkeringar på den lokala bensinstationen/donken på kvällarna, är hatade av lokalbefolkningen, klär sig alltid i varselkläder och så verkar evolutionen gjort sitt så de är antingen supersmala eller småfeta.

Ovanstående slår ALDRIG fel. Ser jag en sliten/stylad äldre volvo på ett köpcenter så kan jag till 99.9% peka ut personen i fråga, testa själva!

Det finns fler klassiska saker som avslöjar en volvoraggare. Alla behöver inte stämma men några exempel är den personliga skylten innanför vindrutan, fjortisbrudarna i bilen, den ostbågsliknande körpositionen, snusprillan under läppen, fem miljoner wunderbaums i backspegeln, plysch på dörrsidor och instrumentbrädan etc.

Och nej, ingen behöver känna sig träffad om signalementet ovan inte stämmer in (men då är du heller inte volvoraggare eller så är man för korkad för att se sig som en).

Det är helt enkelt en tragisk grupp människor och alla som inte är volvoraggare uppskattar verkligen inte dessa individer. Ingen i min bekantskapskrets ser något positivt i fjantarna, de bara stör och jävlas.

Hmm.

byter vi ut varselkläder mot skinnställ och Volvo mot valfri sporthoj så tror jag vi prickar in ganska många här inne :D
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Förbannade :huvet nya :huvet Polo :huvet med :huvet icke :huvet urkopplingsbar :huvet ESP :huvet !
Ge mig tillbaka min vintermerca :gråta
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nya bilen är för fin att sladda med, så jag kör(de) så kollegorna skriker med "firmans" fyrhjulsdrivna dieselpickis :D Nu får jag inte köra mer, jag är inte betrodd :crash Trots att ställen var perfekta, inte ens i närheten av att det skulle gå på arselet och ändå vill de inte åka med mig... :(
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Nya bilen är för fin att sladda med, så jag kör(de) så kollegorna skriker med "firmans" fyrhjulsdrivna dieselpickis :D Nu får jag inte köra mer, jag är inte betrodd :crash Trots att ställen var perfekta, inte ens i närheten av att det skulle gå på arselet och ändå vill de inte åka med mig... :(

Du ska bara ta det jävligt lugnt med min nya bil. Vårdar du inte den med ditt hela hjärta drar jag in bilförmånen ovh röstar på de gröna så kan du cykla runt i firman istället..
:tungan
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Jag har en V4a i vinter. Framhjulsdrift, 99/1 i viktfördelning fram/bak ungefär. Trevligt.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top