Bild Sporthoj CAD

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
tycker ändå att du fått till proportionerna på den röda väldigt bra! :tummenupp

Har inte använt showcase men det är alltså snabbare än keyshot för renderingar? Hur blir skillnaden i resultat?

Exempel på vad man kan göra med Showcase;

Sjävla CAD renderingen tog ca 15 minuter att spela in. I Keyshot hade det nog tagit 15 timmar. Skillnaden är ju naturligtvis att kvaliten blir bättre med Keyshot, men sedan måste man ju tänka på vart man vill visa videon/bilden. En youtubevideo kollar de flesta på i liten ruta, vilket gör en väsentlig skillnad på hur bra kvalitet man behöver.
 
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det är lite Lotus över den fronten. Jag gillar det :tummenupp

Fronten tycker jag är svårast, framförallt att göra något som är attraktivt- aerodynamiskt- unikt. Del i själva tävlingen är att man måste göra något unikt, som uppfyller alla dessa krav. Att göra något unikt är inte helt enkelt, framförallt för att det existerar så otroligt många sportbilar.

Min design just nu ser litet ut som en Lotus front med en Mercedes bakdel. Det som framförallt gör fronten är lyktorna och grillen, de formar ett ansikte. Vilket enligt mig ALLTID ska antingen le vara neutralt eller se "Pissed off" ut. Det värsta man kan göra att få till ett ledset utseende(enligt mig);

Exempel;
image2.5.jpg
 

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
nån här som har koll på solid edge? skulle vara väldigt tacksam för lite tips om hur man får till snygga renderingar :Bugar
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Snygg!

Blir det någon vinge då?

Man måste göra två versioner för tävlingen, så den ena, vilket är den ni sett bilder på hittils, är "street" versionen. Den ska vara tidlös i sin design, och inte för galen. Race versionen ska vara precis tvärtom, helt galen, med vingar och fan å hans moster. Så den kommer jag lägga till vinge m.m. på.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
nån här som har koll på solid edge? skulle vara väldigt tacksam för lite tips om hur man får till snygga renderingar :Bugar

Ingen koll på Solid edge. Men om du vill ha tips på hur man får till snygga renderingar i största allmänhet;

Noumero une; Det viktigaste är hur bra ytorna i CAD modellen är, är de kassa och vågiga så kommer det se skräp ut i alla fall. Om du jämför min mock-up på superbilen, och hur den ser ut nu så är skillnaden väsentlig.

2. Hur du lägger ljuset är extremt viktigt, det bästa sättet att få en bra ljussättning är att experimentera, eftersom alla CAD modeller ser olika ut.

3. Ha inte för mycket reflektioner och shit (från marken och annat), reflektioner ser bra ut på själva modellen, men inte överallt annars.

Bra renderingsprogramvara som jag använder är Keyshot 4.0 och Autodesk Showcase. Båda väldigt användarvänliga!
 
Last edited:

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Ingen koll på Solid edge. Men om du vill ha tips på hur man får till snygga renderingar i största allmänhet;

Noumero une; Det viktigaste är hur bra ytorna i CAD modellen är, är de kassa och vågiga så kommer det de skräp ut i alla fall. Om du jämför min mock-up på superbilen, och hur den ser ut nu så är skillnaden vesäntlig.

2. Hur du lägger ljuset är extremt viktigt, det bästa sättet att få en bra ljussättning är att experimentera, eftersom alla CAD modeller ser olika ut.

3. Ha inte för mycket reflektioner och shit (från marken och annat), reflektioner ser bra ut på själva modellen, men inte överallt annars.

Bra renderingsprogramvara som jag använder är Keyshot 4.0 och Autodesk Showcase. Båda väldigt användarvänliga!

tackar för tipsen, får ge det ett försök å se om det blir något som går att posta här sen :tummenupp
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Du har endast använt part design och fasat av alla ytor misstänker jag!!
Du får lära dig att använda surfaces,,,

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top