Bild Sporthoj CAD

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kul att se att det finns intresse för CAD-modellering bland "dagens ungdom" :)
Har genom åren jobbat med Catia, UG, Descartes och inventor.
Catia V4 har jag för mig jag jobbade med, ren ytmodellering på den tiden då solider knappt var uppfunnet.

Catia och Alias är fenomenala program att jobba med ytor, tyvärr är de dyra och komplexa vilket gör att nästan enbart större företag inom flyg- och Bilindustrin använder dem.
Inventor, solid edge mm är något mera överkomliga och används av allt från enmansföretag som övergett Autocad till halvstora företag som sysslar med mestadels ren mekanisk konstruktion.
Värt att ha i åtanke när man funderar på vad man skall syssla med i framtiden.
Inventor har ju med lite mer av freeforming nu för tiden, sitter med senaste versionen och det går att göra bra mycket mer design-grejer än när jag började med det 2008 :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Sjukt coola designer. Förutom cafe racern, som inte är en cafe racer utan mer en streetfighter i mina ögon. En riktig cafe racer ska ha typ samma ergonomi som en sporthoj. Tex hög sadelhöjd, clip-on mm.

Men det är min åsikt;)

PS. Sporthojen i första inlägget var grym!
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Sjukt coola designer. Förutom cafe racern, som inte är en cafe racer utan mer en streetfighter i mina ögon. En riktig cafe racer ska ha typ samma ergonomi som en sporthoj. Tex hög sadelhöjd, clip-on mm.

Men det är min åsikt;)

PS. Sporthojen i första inlägget var grym!

Tack! Övning ger färdighet. Dessutom så bygger jag upp en portfolio med 'stoff' som jag kan visa på de kommande arbetsintervjuerna (är precis ny-ut-exad).

En intervju nästa vecka kan dessutom leda till ett liv i 'the bay area', Californien. zing*
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Den här Café Racern är sjukt fet, gör en ny tolkning tycker jag! Du har en bra smak och skulle vilja se en riktig tolkning av en Café Racer=)

image.jpg
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Tack! Övning ger färdighet. Dessutom så bygger jag upp en portfolio med 'stoff' som jag kan visa på de kommande arbetsintervjuerna (är precis ny-ut-exad).

En intervju nästa vecka kan dessutom leda till ett liv i 'the bay area', Californien. zing*

Många timmars pendlande i 12 km/h och sjukt dyra bostäder med andra ord..... :rock

En eller två Ducatidelar på café räsern?

Hur gick det i "designa bilen" tävlingen? Och vad var det för priser?
 
Last edited:

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Är nu en så kallad Designingenjör/CAD-nisse och kör Catia V5 i jobbet. Vid sidan av alla bildelar var jag givetvis tvungen att försöka göra nåt som liknar en hoj. Kom och tänka på den här tråden så varför inte göra en bump :)

Men jag vill ju helst jobba som en ren designer och skissa och lattja i 2D. Skissar och tecknar därför vidare på fritiden för att uppdatera portfolion och gör lite designjobb med.
 

Bifogat

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    118.7 KB · Visningar: 49
  • Capture2.jpg
    Capture2.jpg
    118.9 KB · Visningar: 42
  • Capture3.jpg
    Capture3.jpg
    96.9 KB · Visningar: 46
  • Capture4.jpg
    Capture4.jpg
    118.7 KB · Visningar: 40
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top