Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Vad har ni för vilopuls? Jag ligger på mellan 40 och 45 numera, innan jag började springa så hade jag alltid över 50.
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag tycker det är trevligt när resultaten förbättras. Men vi har ju för länge sedan konstaterat att jag är lite konstig. :crash
Ameh, de va ju inte så jag menade. Klart att det är kul att utmana o se resultat om man har de förutsättningarna och intresset. Ja menar ju bara att om man är för resultatdriven så kanske man inte känner sig motiverad att ge sig ut för sin hälsas skull om man hamnar i en svacka o så blir det liksom en jojo-effekt i stället. I mitt fall så håller inte knäna om jag kör för intensivt så jag är glad över att kunna motionera över huvud taget. :brinnerup

Det är klart man vill se resultaten någonstans! :tummenupp
(vågen, klockan eller varför man nu springer)
:)
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nu när det börjar mörkna vill man ju fortsätta springa terräng kvällstid. Har någon erfarenhet av att springa med löplampa? Och isåfall vilken? Jag är i köpartagen :) Ska springa i skogen hela vintern tänkte jag.

Tyvärr inte, men tant har fin-fina broddar när hon galopperar om vintern. :tummenupp
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Nu när det börjar mörkna vill man ju fortsätta springa terräng kvällstid. Har någon erfarenhet av att springa med löplampa? Och isåfall vilken? Jag är i köpartagen :) Ska springa i skogen hela vintern tänkte jag.
Snåla inte! Bra ljus och lätt lampa gör att den blir använd. Har en Silva X-trail, ffa för skidåkning, och den funkar men är lite klen och har dålig batteritid. Däremot sitter den bra!

Vad har ni för vilopuls? Jag ligger på mellan 40 och 45 numera, innan jag började springa så hade jag alltid över 50.
40, typ. Låg på sjukhus med hjärtövervak en natt och när de kom in för 3:e gången för att lågpulslarmet gick (ställt på 40) stängde de av det :tummenupp:rolleyes:
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Hoppar in här jag också, kan behöva lite inspiration ibland!

Som Clownen så har jag börjat haka på det här med hinderlopp, men siktar även på Gbgvarvet till våren. Har tidsmål att hålla också trots att jag aldrig kommit i närheten av 2 mil. Men är man tävlingsmänniska så är man.

Håller på med styrkelyft med målet att kvala in till SM där så jag vet inte hur det kommer att se ut med löpningen efter att jag sprungit Gbgvarvet. Vet inte hur min styrketräning påverkas av löpningen, än så länge ökar jag i både löpning och styrka så än så länge är det lugnt. Men sen äter jag ju också en hel del :hihi

Som det ser ut nu kanske jag drar ner löpningen till runt milen istället för en halvmara. Eller så stannar jag där på halvmaran. En hel maraton känns overkill, även om det hade varit en dröm. Man kan ju alltid starta ett maratonlopp oavsett om man ändå springer halva sträckan ;)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Och angående vinterlöpning springer jag på som vanligt. Pannlampa, kläder och så aktar jag mig för is. Fast min löpteknik tillåter att jag springer på isen utan större svårigheter så för två vintrar sen när jag fortfarande sprang på vintern när snön uteblev så jag inte kunde åka längdskidor så sprang jag överallt. Var inga problem. :)

Är det snö behöver man inte pannlampa för det är så himla fantastiskt att springa en månskenstur :kär

Tips: Inga hårdare löppass när det är kallt, spring inomhus. (Säger hon som springer utomhus oavsett väder, löpband tar livet av henne!)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
40, typ. Låg på sjukhus med hjärtövervak en natt och när de kom in för 3:e gången för att lågpulslarmet gick (ställt på 40) stängde de av det :tummenupp:rolleyes:

Hade samma problem på mönstringen :)
Hon frågade om jag var väldigt vältränad, vilket inte var fallet (var väl strax bättre än genomsnittet på den tiden men inget extremt). Då konstaterade hon att jag måste vara en väldigt lugn person. De flesta brukade tydligen vara nervösa och ligga på uppemot 60-70, ibland över.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hade samma problem på mönstringen :)
Hon frågade om jag var väldigt vältränad, vilket inte var fallet (var väl strax bättre än genomsnittet på den tiden men inget extremt). Då konstaterade hon att jag måste vara en väldigt lugn person. De flesta brukade tydligen vara nervösa och ligga på uppemot 60-70, ibland över.

Lite OT men på mönstringen hade vi med en kille som hade 32 i vilopuls. Malajen som mätte frågade om han vad död. :hihi
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Lite OT men på mönstringen hade vi med en kille som hade 32 i vilopuls. Malajen som mätte frågade om han vad död. :hihi

Lite OT här också men den pulsen hade jag typ när jag precis piercat mig och hade världens blodtrycksfall när jag precis lämnat studion. Det var... läskigt :näsblod Jag överlevde genom att ta mig in i studion och sätta mig i soffan med huvudet mellan fötterna och bjöds på kexchoklad :kär
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Lite OT här också men den pulsen hade jag typ när jag precis piercat mig och hade världens blodtrycksfall när jag precis lämnat studion. Det var... läskigt :näsblod Jag överlevde genom att ta mig in i studion och sätta mig i soffan med huvudet mellan fötterna och bjöds på kexchoklad :kär

Tack för tipset. Jag ska undvika piercing. ;)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kutade ett kortpass på 5km igår för att testa öka tempot lite, men 4.03s/km var ju fan inte mycket bättre än miltempot.:mad:
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Snåla inte! Bra ljus och lätt lampa gör att den blir använd. Har en Silva X-trail, ffa för skidåkning, och den funkar men är lite klen och har dålig batteritid. Däremot sitter den bra!


40, typ. Låg på sjukhus med hjärtövervak en natt och när de kom in för 3:e gången för att lågpulslarmet gick (ställt på 40) stängde de av det :tummenupp:rolleyes:

Ja, jag bestämde mig för denna till sist. http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=SILVA_RUNNER
Pengarna är inte hela världen om den är bra och verkligen används pga det. Dock tror jag att jag ska beställa en sån där monstruös lampa från Kina som starstriker länkade till att ha i andra sammanhang.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
1600 Lumens!! Ha ha, bra drag. Som att ha en bygglampa med sig :) Priset var ju sjukt lågt, men är den smidig också?

Var rädd för att den skulle vara lite tung, men den sitter bra och jag tänker inte på den när jag springer.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
12,14 km på 63,5 minuter. Tror det är min personbästa på den rundan. Sjukt nöjd iaf :D

Men dessvärre mår jag dåligt. Magen har pajat.

Och Clownen, du kan pierca dig lite var som helst men kanske inte DÄR i regionen jag gjort... ;)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top