Onsdagskörningar i Falkenberg?

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Va är de för tempo i licensgruppen på träningarna? Vad ungefär är snittet för gruppen?
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Ha ha alla ska vi börja någonstans, tycker inte att du ska fundera alltför mkt över hur många som kommer att bli varva dig och ja, du kommer att bli omkörd om och om och om igen! Licensatna kommer att "klippa" dig från insidan, utsidan, ja överallt dom kommer åt och kommer där en lär det komma fler! Själv var jag ganska optimistisk själv min första licenskörning, försökte placera mig så jag skulle få en bra ingångsvinkel till kurvorna men insåg ganska snabbt att jag egentligen mest var i vägen:(

Andra passet jag körde höll jag en mer neutral linje (mest för att inte vara i vägen) tills jag började bli lite varm i kläderna och kände att jag börja få lite mer tempo och mod att ha högre kurvhastighet, även om övning ger färdighet så är jag fortfarande hopplöst långsam:( men däremot kör jag helst med licensarna alla dar i veckan, dom bjuder sällan på några överraskningsmoment, snygga omkörningar, jämnt tempo dvs inga tvära inmbromsningar, inga obegripliga spårbyten osv osv.

Just do it och ha kul:)

Ps! Kommer ut å kikar på dig på onsdag:)

Jo det är ju mycket säkrare att köra i race grupperna än i de lugnare grupperna. Piloterna i race är ju oftast väldigt duktiga och gör riktigt bra och schyssta omkörningar :) Det jag är mest orolig över är att de ska håna mig i depån efteråt :rodnar Kollar man på onboardfilmerna moss lägger upp så har ju han samma fart i kurvorna som jag har på rakorna :4skrika

Ska du inte köra då? Så kan vi snigla runt tillsammans :) Annars så kör jag en svart gixxer k7a med nr 72. Har bild på hojen i garaget, dock utan dekaler numera..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jo det är ju mycket säkrare att köra i race grupperna än i de lugnare grupperna. Piloterna i race är ju oftast väldigt duktiga och gör riktigt bra och schyssta omkörningar :) Det jag är mest orolig över är att de ska håna mig i depån efteråt :rodnar Kollar man på onboardfilmerna moss lägger upp så har ju han samma fart i kurvorna som jag har på rakorna :4skrika

Ska du inte köra då? Så kan vi snigla runt tillsammans :) Annars så kör jag en svart gixxer k7a med nr 72. Har bild på hojen i garaget, dock utan dekaler numera..


Nej, det är är färdigkört för mig tills vidare, sålde hojen innan sommaren, ska satsa lite mer på crosskörning! Blev så lite kört för mig ändå så det var knappt ngn ide att ha en hoj, regnar det inte så är jag förmodligen inte hemma när det är körning så det var bättre att sälja den! Lite lättare åsså med crossen och billigare, inga dyra licenser, inga dyra körningar osv osv.

Men jag kommer gärna å tjötar lite med dig på onsdag och nej, ingen kommer att håna dig för att du kör långsamt, alla har ju varit nybörjare någon gång och jag skulle påstå att licensarna ör väldigt duktiga på att visa hänsyn mot de som är nya, bara gasa å ha kul:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jo det är ju mycket säkrare att köra i race grupperna än i de lugnare grupperna. Piloterna i race är ju oftast väldigt duktiga och gör riktigt bra och schyssta omkörningar :) Det jag är mest orolig över är att de ska håna mig i depån efteråt :rodnar Kollar man på onboardfilmerna moss lägger upp så har ju han samma fart i kurvorna som jag har på rakorna :4skrika

Ska du inte köra då? Så kan vi snigla runt tillsammans :) Annars så kör jag en svart gixxer k7a med nr 72. Har bild på hojen i garaget, dock utan dekaler numera..

Kom och KÖR!!! SÅKLART! Kollar man på förra racet på Falken och friträningen där, så låg rookie 600 på mellan 50 och 58 sekunder. Och det är väl där de flesta kör när det är racegrupp och onsdagsträning också.

Och precis som du säger, du lever ett säkrare liv i racegrupp om du vill köra fort, än om du ligger och pressar i en gatgrupp!:fakta
 

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
Kom och KÖR!!! SÅKLART! Kollar man på förra racet på Falken och friträningen där, så låg rookie 600 på mellan 50 och 58 sekunder. Och det är väl där de flesta kör när det är racegrupp och onsdagsträning också.

Och precis som du säger, du lever ett säkrare liv i racegrupp om du vill köra fort, än om du ligger och pressar i en gatgrupp!:fakta

- Vet du hur var förhållande var då i Rocki600-rejset? Var det upptorkande? Körde 58 i helblött på träning 19 juni... 1a gången på banan med hoj :confused:

btw...kommer ner på onsdag
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Jo det är ju mycket säkrare att köra i race grupperna än i de lugnare grupperna. Piloterna i race är ju oftast väldigt duktiga och gör riktigt bra och schyssta omkörningar :) Det jag är mest orolig över är att de ska håna mig i depån efteråt :rodnar Kollar man på onboardfilmerna moss lägger upp så har ju han samma fart i kurvorna som jag har på rakorna :4skrika

Men hur är det överhuvudtaget möjligt? Du kör ju en R1-99, finns väl inget snabbare på två hjul än så:va:arsele
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
- Vet du hur var förhållande var då i Rocki600-rejset? Var det upptorkande? Körde 58 i helblött på träning 19 juni... 1a gången på banan med hoj :confused:

btw...kommer ner på onsdag

De toksnabba åker väl kanske 54:eek:r i helblött, så 58 är inget att skämmas för.

Såhär såg ett torrt 52-varv ut för två veckor sedan, på en R1 då.
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Intressant med filmer så man kan se va ni har för spårval:). Bra där! Mer sånt tack:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
Då gick det fortare, 47 till 52 på varvet. 47 är fort, då platsar man i Superstock 600.
http://www.amigoo.se/heat/11148

58 i helblött är helt ok, kapa 3 sekunder på det så är du med i toppen!:tummenupp
http://www.amigoo.se/heat/11086

Och första gången på banan!:Bugar:Bugar:Bugar

Ja jag tänkte väl att det gick lite fortare...:tungan

- 1a gången på banan är det egentligen inte....har kört en massa varv med racer-bil på Falkenberg så jag har bra koll på vilket håll det svänger :)

Men relativt så brukar jag vara 'närmare' tidsmässigt i blött än torrt av någon konstig anledning :confused: ...har inte riktigt kalibrerat in hur hårt man kan ladda i torrt. Fick ett första torrpass för två veckor sen med som bäst 52s och inser att jag har hur mycket som helst att förbättra speciellt i chikanen. Kör väldigt långsamt och kantigt igenom där och in i Nyhem...men sen går det lite bättre :)

Bara ner igen och nöta helt enkelt :banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja jag Fick ett första torrpass för två veckor sen med som bäst 52s och inser att jag har hur mycket som helst att förbättra speciellt i chikanen. Kör väldigt långsamt och kantigt igenom där och in i Nyhem...men sen går det lite bättre :)

Bara ner igen och nöta helt enkelt :banana

Chikanen ÄR svår att få ett flyt genom. Jag tycker jag får bäst flyt om jag släpper bromsen tidigt och håller så hög fart in i högern att jag knäppt behöver ge gas förrän jag lagt över åt vänstern. Kan jag dessutom få lite höjd så jag kan gå hårt på gas ner mot nästa höger (in på gamla banan) , slå i trean alldeles innan högern och sedan fullt ner i svackan i Nyhem... Då är ett bra varv på gång!!!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Chikanen ÄR svår att få ett flyt genom. Jag tycker jag får bäst flyt om jag släpper bromsen tidigt och håller så hög fart in i högern att jag knäppt behöver ge gas förrän jag lagt över åt vänstern. Kan jag dessutom få lite höjd så jag kan gå hårt på gas ner mot nästa höger (in på gamla banan) , slå i trean alldeles innan högern och sedan fullt ner i svackan i Nyhem... Då är ett bra varv på gång!!!

Varför berättade du inte detta för mig när du hade licensuppkörningen med mig:tungan
 

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
Chikanen ÄR svår att få ett flyt genom. Jag tycker jag får bäst flyt om jag släpper bromsen tidigt och håller så hög fart in i högern att jag knäppt behöver ge gas förrän jag lagt över åt vänstern. Kan jag dessutom få lite höjd så jag kan gå hårt på gas ner mot nästa höger (in på gamla banan) , slå i trean alldeles innan högern och sedan fullt ner i svackan i Nyhem... Då är ett bra varv på gång!!!

Ok så du växlar innan högerknixen alltså? Jag kortväxlar innan svackan precis... Kanske därför jag inte vågar ladda där iom jag skall till och växla under lätt nerlägg. Blir en viss tvekan då...

- En detalj som jag undrar hur ni forta gör....; - I chikanen med snabb höger-vänser...flyttar man fötterna då, hålfot-tå, eller håller man tårna på båda pinnarna typ? ...är du med på hur jag menar?

...kan iof prova imorrn att inte flytta runt fötterna om det funkar bättre
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du ska inte bli FÖR snabb för fort!:fakta

Förresten, jag har aldrig haft en licenskurs?:confused:

Inte kurs men däremot körde jag och kompisen upp för dig, kommer du ihåg!? Teorin hade vi med patrik:)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top