Onsdagskörningar i Falkenberg?

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Ingen här i tråden som var med och arrangerade eller är medlemmar i styrelsen för motorklubben? Jag har mailat kansliet men jag gissar att det inte alltid är folk på plats.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ingen här i tråden som var med och arrangerade eller är medlemmar i styrelsen för motorklubben? Jag har mailat kansliet men jag gissar att det inte alltid är folk på plats.

Jag var med och åkte föråkare och känner de flesta. Vad är det du undrar?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det har varit bikeweek i Karlskoga och flera i ledningen brukar vara med där uppe eftersom klubbarna har ett tätt samarbete speciellt på Mc sidan
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Knallar ut till banan imorgon och ser om jag kan ha sån tur att jag kanske rent av springer på din go-pro, tar med mina ungar som älskar skattjakter så kan dom springa runt och hjälpa mig att leta, vi håller tummarna man vet ju aldrig:)
 
Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag ska köra på onsdag om det blir bra väder :) Första gången i licens och första gången för i år :) Ska bli riktigt kul, dock så kommer jag bli varvad utav samtliga i licens :/ Tycker dock att de borde ha grupper efter varv tid istället för om man kör gata/licens. Men antar att det har med försäkringar att göra..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag ska köra på onsdag om det blir bra väder :) Första gången i licens och första gången för i år :) Ska bli riktigt kul, dock så kommer jag bli varvad utav samtliga i licens :/ Tycker dock att de borde ha grupper efter varv tid istället för om man kör gata/licens. Men antar att det har med försäkringar att göra..

Ha ha alla ska vi börja någonstans, tycker inte att du ska fundera alltför mkt över hur många som kommer att bli varva dig och ja, du kommer att bli omkörd om och om och om igen! Licensatna kommer att "klippa" dig från insidan, utsidan, ja överallt dom kommer åt och kommer där en lär det komma fler! Själv var jag ganska optimistisk själv min första licenskörning, försökte placera mig så jag skulle få en bra ingångsvinkel till kurvorna men insåg ganska snabbt att jag egentligen mest var i vägen:(

Andra passet jag körde höll jag en mer neutral linje (mest för att inte vara i vägen) tills jag började bli lite varm i kläderna och kände att jag börja få lite mer tempo och mod att ha högre kurvhastighet, även om övning ger färdighet så är jag fortfarande hopplöst långsam:( men däremot kör jag helst med licensarna alla dar i veckan, dom bjuder sällan på några överraskningsmoment, snygga omkörningar, jämnt tempo dvs inga tvära inmbromsningar, inga obegripliga spårbyten osv osv.

Just do it och ha kul:)

Ps! Kommer ut å kikar på dig på onsdag:)
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Knallar ut till banan imorgon och ser om jag kan ha sån tur att jag kanske rent av springer på din go-pro, tar med mina ungar som älskar skattjakter så kan dom springa runt och hjälpa mig att leta, vi håller tummarna man vet ju aldrig:)

Konstigare saker har hänt!!! 2005 gick jag av i vänstern efter Nyhem med en suverän permitet! Hjulade långt och länge. Väl hemma saknade jag instrumentet och bad alla på banan sticka ut och leta! Ingen lycka, instrumentet var borta!
Två månader senare, inför hemmaracet i juni, harvade Sven-Göte sandfållorna, och vad harvade han upp om inte mitt instrument!!!! Bara att montera och tammefan om det inte funkade!!!!

Så, det är klart du kommer att hitta din GoPro!!!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Konstigare saker har hänt!!! 2005 gick jag av i vänstern efter Nyhem med en suverän permitet! Hjulade långt och länge. Väl hemma saknade jag instrumentet och bad alla på banan sticka ut och leta! Ingen lycka, instrumentet var borta!
Två månader senare, inför hemmaracet i juni, harvade Sven-Göte sandfållorna, och vad harvade han upp om inte mitt instrument!!!! Bara att montera och tammefan om det inte funkade!!!!

Så, det är klart du kommer att hitta din GoPro!!!


Är ute på banan å letar nu, kollat av utsidan ska gå in på innerplan å leta!
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
hahaha jag både skrattar och gråter, skicka dig PM med mera detaljer. Men polaren återberättade mer i detalj vad som hände igen. Mer damp när man inser att jag kunde ha räddat det med lite mer erfarenhet och teknik, jaja sånt man lär sig av!

Hoppas den går att finna, hittar du någon schysst reservdel kan du väl ta med den oxå ;p

Annars är jag väl snart på en SP1:a och kör igen :D
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
image.jpg

Det enda jag hittade från en mc var de här delarna snyggt ihoplagt uppe på muren!
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
På tal om nåt annat.. vad är egentligen reapektabla tider runt falken? Dom snabbaste race-kufarna kör väl under 50s?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Mina delar typ, GPR loggan som lossnat från ena slip-on. Vilka kvarlevor!

Åh fan, så det är från din hoj, men då var jag på rätt ställe, ska sticka bort sen igen å leta i det området!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
På tal om nåt annat.. vad är egentligen reapektabla tider runt falken? Dom snabbaste race-kufarna kör väl under 50s?

kör runt på stabila 45-tider så lär du få respekt:D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top