Snart vår!!!

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
3+ och en tio meter lång sträcka med is från garaget ut till vägen. Vinterjävel!:huvet
Vågar fan inte än, men olje och filterbyte klart, nya blinkersar monterade och batteriet fulladdat så det är nära nu.
Ut med en kofot och hacka sönder isfanskapet!
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Körde häromdagen och fick mitt första bakhjulssläpp någonsin.........:3freak.................. fortf. mkt grus ute så var försiktiga :-D
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Körde häromdagen och fick mitt första bakhjulssläpp någonsin.........:3freak.................. fortf. mkt grus ute så var försiktiga :-D

Inte lyckats med det tidigare? XD hänt mig vid minst 2 tillfällen men tursamt nog har jag inte gått omkull
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Inte lyckats med det tidigare? XD hänt mig vid minst 2 tillfällen men tursamt nog har jag inte gått omkull

nej det har jag inte lyckats med:D så de va lite scary faktist:D Framhjulssläpp har jag kännt på dock sent förra året.... men gick bra där den gången haha..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Körde häromdagen och fick mitt första bakhjulssläpp någonsin.........:3freak.................. fortf. mkt grus ute så var försiktiga :-D

Mitt bakdäck är högst opålitligt när det är våt asfalt. Det är rätt spännande att få bakhjulssläpp i 150 när man kör om en lastbil på 2+1-väg i en kurva. :näsblod
Men det är alltid bra att ha känt på bakhjulsläpp innan det händer i hög fart, kanske tom ge sig ut och tvinga fram lite i kontrollerade hastigheter så man vet hur hojen känns när det händer och inte stelnar när man får det oförhappandes. :)


Själv lurade jag med sambon ut på en hojtur idag. Fan vad härligt det är att bo på ett helt nytt ställe, helt omsvärmad av sköna hojvägar att utforska och upptäcka. \o/ Man får ta det lite lugnt än bara. Lite ispartier som ligger kvar. Där kan det bli onödigt spännande.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Är väldigt nöjd.. Cirka 25 mils körning under påskhelgen :)! Kikade på klart.se och såg att det ska bli 13-15c om två veckor. Bild från dagens tur.
dagenstur.jpg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tog ut bilen idag från vinterdvalan och körde en sväng på ca 7 mil för att kolla hur konditionen på vägarna såg ut. Förvånansvärt lite sand och grus, däremot gott om djupa hål i vägbanan på flera ställen längst sträckan. Tillräckligt för att köra sönder fälgar. Jag kommer inte att ta ut Duccen än på ett tag. Ta och kontrollera konditionen på vägarna om ni ska ut och köra.

Eftermiddagen bjöd i alla fall på fantastiskt väder. Ca + 1,5 grad och strålande sol bakom skogspartiet.

IMG_2452.jpg
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Körde 5 mil idag, Örbyleden till Tyresö var riktigt fin, strålande sol, "varmt" och skönt. Något kallt om händerna, men åkningen vägde mer än att frysa om händerna :yoparty

Mötte 3 på hoj... :tummenupp
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Mitt bakdäck är högst opålitligt när det är våt asfalt. Det är rätt spännande att få bakhjulssläpp i 150 när man kör om en lastbil på 2+1-väg i en kurva. :näsblod
Men det är alltid bra att ha känt på bakhjulsläpp innan det händer i hög fart, kanske tom ge sig ut och tvinga fram lite i kontrollerade hastigheter så man vet hur hojen känns när det händer och inte stelnar när man får det oförhappandes. :)


Själv lurade jag med sambon ut på en hojtur idag. Fan vad härligt det är att bo på ett helt nytt ställe, helt omsvärmad av sköna hojvägar att utforska och upptäcka. \o/ Man får ta det lite lugnt än bara. Lite ispartier som ligger kvar. Där kan det bli onödigt spännande.


Aafan asså det kändes rätt sjukt ändå hehe:-D kanske bra som du säger att "framkalla" det lite mer, så man kan känna på:t . Kommer inte ihåg hur jag reagerade, tror jag parerade kroppen lixom att ja inte hängde kvar i sidolutet i kurvan för att inte få en lowside:p och det sjuka var att jag å en polare körde en slingrig väg, rätt bra tempo:p men sen när man ska ut på en större väg å kör i 20-30 km/h får man släppet hahaha, grushelvete:gnissla vågar inte tänka på vad som hade hänt om ja hade klotat såhär innan ny säsong med hojjen:p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Aafan asså det kändes rätt sjukt ändå hehe:-D kanske bra som du säger att "framkalla" det lite mer, så man kan känna på:t . Kommer inte ihåg hur jag reagerade, tror jag parerade kroppen lixom att ja inte hängde kvar i sidolutet i kurvan för att inte få en lowside:p och det sjuka var att jag å en polare körde en slingrig väg, rätt bra tempo:p men sen när man ska ut på en större väg å kör i 20-30 km/h får man släppet hahaha, grushelvete:gnissla vågar inte tänka på vad som hade hänt om ja hade klotat såhär innan ny säsong med hojjen:p

Jag kör några mil grusväg varje säsong för att bli av med den värsta grusnervositeten. :näsblod Men mitt nuvarande bakdäck har nog gjort mest av allt i min hojkarriär för att vänja mig av med överreaktioner vid bakhjulssläpp. :gnissla
Köp inte ett dunlop qualifier om du inte vill känna på bakhjulssläpp så fort det är lite vått på vägen eller däcket är kallt.

Och om du provocerar fram bakhjulssläpp, ta det lugnt i början. ;) Det känns ÄNNU onödigare att lägga hojen när man provocerar fram släppen.
 
Last edited:

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Jag ska ut imorgon och köra runt 14-15 tiden när det är som varmast hör av dig om du vill med, blir mest lite busande i stadskärnan:rolleyes:

Såg inte ditt inlägg förrän nu. Synd, för jag var själv ute runt den tiden. Så jag hade lätt varit på om jag hade kollat SH lite noggrannare. Får vara till nästa gång, glida runt lite i stan gör jag mer än gärna.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Körde 5 mil idag, Örbyleden till Tyresö var riktigt fin, strålande sol, "varmt" och skönt. Något kallt om händerna, men åkningen vägde mer än att frysa om händerna :yoparty

Mötte 3 på hoj... :tummenupp
Jag bor vid Örbyleden. Är precis på gång att ta ut hojen. Inga problem alls alltså med isfläckar eller så fram tills Tyresö?
Lite nojig...
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Jag kör några mil grusväg varje säsong för att bli av med den värsta grusnervositeten. :näsblod Men mitt nuvarande bakdäck har nog gjort mest av allt i min hojkarriär för att vänja mig av med överreaktioner vid bakhjulssläpp. :gnissla
Köp inte ett dunlop qualifier om du inte vill känna på bakhjulssläpp så fort det är lite vått på vägen eller däcket är kallt.

Och om du provocerar fram bakhjulssläpp, ta det lugnt i början. ;) Det känns ÄNNU onödigare att lägga hojen när man provocerar fram släppen.


Näfan, iom att min hojj var sprillans när ja fick den så har den fortf. original däck:p tycker dom funkar förvånansvärt bra!! har kört när det regnat riktigtttttt mycket oså med dom också:p bra grepp endå=)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Näfan, iom att min hojj var sprillans när ja fick den så har den fortf. original däck:p tycker dom funkar förvånansvärt bra!! har kört när det regnat riktigtttttt mycket oså med dom också:p bra grepp endå=)

Ja originaldäcken på min bok var helt underbara, hade sportsmart med och de var också riktigt bra. Qualifier är helt värdelösa kalla och på vatten. XD
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag bor vid Örbyleden. Är precis på gång att ta ut hojen. Inga problem alls alltså med isfläckar eller så fram tills Tyresö?
Lite nojig...

Inga problem, strålande sol och torr väg hela vägen till Tyresö. :banana
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top