Träningstråden

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Sen stör jag mig lite på att jag skriver öppet om mina åsikter om vad som är skevt och genast tar ni till er det jag skrivit som om jag menade att ni alla hade skeva tankar. Det har jag varken sagt eller tyckt. Ni gör vad fan ni vill bara ni mår bra av det.

Nej då nej då, är ju bara för att starta en diskussion :tummenupp no hard feelings :krama:krama:krama
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Nej då nej då, är ju bara för att starta en diskussion :tummenupp no hard feelings :krama:krama:krama

Naturlig reaktion från mig snarare, jag ogillar när folk läser in mer än det som står eftersom jag inte är den typen som sitter och hintar saker. :) Jag dömer ingen och ger fan i att någon dömer mig, därför kändes det inte riktigt ok att ni skriver som om jag bestämt mig för att det ni håller på med är skevt. :3freak
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Inga vågor = ingen surfing.

Blev en löptur på stranden med hunden och stumma ben istället. Man bara måste älska att bo så nära havet :kär
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Ja.... Varför skall man ha något frosseri? Varför är det att ses som "normalt" att leva osunt?
Hur många ggr får man inte höra om man är på en fest nykter att man ska dricka alkohol?
Varför är det ok?

Jag läser inte in mer än det du skrivit tycker jag. Du ansåg att det är många som har skeva tankar o.s.v. Jag påpekade att det du anser är en skev tanke är kanske idealet för någon annan?
Vem har rätten att avgöra vart normen eller ordet normalt skall sättas?

Inget personligt mot dig, men jag är så sjuuukt trött på folk som (igen inte du) anser att bara för man inte super ner sig, äter pissmat, eller har några andra obskyra "måsten" så är man tråkig, banal eller insöad och gör fel...

Det är också sjukt Svenskt att alla är så inskränkta och fördomsfulla.


Jag ställer motfrågan - varför älta gårdagens frosseri?

Sen stör jag mig lite på att jag skriver öppet om mina åsikter om vad som är skevt och genast tar ni till er det jag skrivit som om jag menade att ni alla hade skeva tankar. Det har jag varken sagt eller tyckt. Ni gör vad fan ni vill bara ni mår bra av det.

Det är när man mår dåligt som det är skevt, det har jag skrivit flera gånger och det kan du också se i inlägget du citerade mig.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ja.... Varför skall man ha något frosseri? Varför är det att ses som "normalt" att leva osunt?
Hur många ggr får man inte höra om man är på en fest nykter att man ska dricka alkohol?
Varför är det ok?

Jag läser inte in mer än det du skrivit tycker jag. Du ansåg att det är många som har skeva tankar o.s.v. Jag påpekade att det du anser är en skev tanke är kanske idealet för någon annan?
Vem har rätten att avgöra vart normen eller ordet normalt skall sättas?

Inget personligt mot dig, men jag är så sjuuukt trött på folk som (igen inte du) anser att bara för man inte super ner sig, äter pissmat, eller har några andra obskyra "måsten" så är man tråkig, banal eller insöad och gör fel...

Det är också sjukt Svenskt att alla är så inskränkta och fördomsfulla.

Det här svenskhatet som majoriteten av svenskar har, vart fan kommer det ifrån!?
Det är inte svenskt att vara inskränkt och fördomsfull. Det är mänskligt. Och det förkommer i alla länder och i alla kulturer. Nästa gång kan du prova att sbyta ut svenskt mot svarta/mörkhyade och fundera på hur fan det låter egentligen.

OnT så håller jag med det om att det är jäkligt underligt hur ett ohälsosamt beteende kunde bli normen för hur man ska vara.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vem säger vad som är en skev tanke?
Min egen uppfattning om min kropp är säkert enligt många väldigt skev... men det är mina åsikter, likaså är det dina åsikter om vem som har en skev uppfattning om sin egen kropp.
Väldigt svenskt tankesätt må jag säga! :)

Så sant så - jag jämför med mig själv och vad andra anser eller tänker är inte mitt problem!
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Ja.... Varför skall man ha något frosseri? Varför är det att ses som "normalt" att leva osunt?
Hur många ggr får man inte höra om man är på en fest nykter att man ska dricka alkohol?
Varför är det ok?

Väldigt tröttsamt. Mina närmaste kompisar är sköna med det, men ibland kommer det nån jäkla färsking och ska spela allan ballan och kritiserar mitt val att inte dricka - sjukt tröttsamt.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Nu är jag (som tur är) inte helsvensk iaf (;)). Men vart är det fel att kritisera sitt land eller sina medmänniskor?
Mänskligt att vara inskränkt och fördomsfull? Vart har du vuxit upp? Jag har rest en hel del och spenderat längre tider i andra länder och INGET annat land (som jag varit i) är folk lika fördomsfulla som i Sverige.
Fördomsfulla mot olikheter alltså, dvs du får inte klä dig hur du vill, se ut hur du vill, knulla på vem du vill o.s.v
Vart kom rätten in att döma hur någon annan väljer att leva sitt liv? Och varför i hela helvete skulle jag bry mig?
Sålänge det inte påverkar någon annan så har absolut inte någon rätt att sitta och kritisera eller "hata"
När jag ändå snackar skit om Svenskar kan jag ju bre på lite till.... Svenskar är alltid grymma över internet, i verkligheten är dom flesta tysta och pratar bara bakom ryggen.

Men nu ska vi sluta diskutera sånt här, snöar lätt in på detta då jag fått uppleva det ända sen jag började träna.

Izah WORD!

Geggamoja Precis, mina vänner gnäller aldrig nåt om det heller. Men det var sjukt mycket snack på främmande fester förr när man blev riktigt seriös i sin träning. Numer är alla i min närhet vana att jag drar fram en shaker eller matlåda :)

Det här svenskhatet som majoriteten av svenskar har, vart fan kommer det ifrån!?
Det är inte svenskt att vara inskränkt och fördomsfull. Det är mänskligt. Och det förkommer i alla länder och i alla kulturer. Nästa gång kan du prova att sbyta ut svenskt mot svarta/mörkhyade och fundera på hur fan det låter egentligen.

OnT så håller jag med det om att det är jäkligt underligt hur ett ohälsosamt beteende kunde bli normen för hur man ska vara.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Nu är jag (som tur är) inte helsvensk iaf (;)). Men vart är det fel att kritisera sitt land eller sina medmänniskor?
Mänskligt att vara inskränkt och fördomsfull? Vart har du vuxit upp? Jag har rest en hel del och spenderat längre tider i andra länder och INGET annat land (som jag varit i) är folk lika fördomsfulla som i Sverige.
Fördomsfulla mot olikheter alltså, dvs du får inte klä dig hur du vill, se ut hur du vill, knulla på vem du vill o.s.v
Vart kom rätten in att döma hur någon annan väljer att leva sitt liv? Och varför i hela helvete skulle jag bry mig?
Sålänge det inte påverkar någon annan så har absolut inte någon rätt att sitta och kritisera eller "hata"
När jag ändå snackar skit om Svenskar kan jag ju bre på lite till.... Svenskar är alltid grymma över internet, i verkligheten är dom flesta tysta och pratar bara bakom ryggen.

Men nu ska vi sluta diskutera sånt här, snöar lätt in på detta då jag fått uppleva det ända sen jag började träna.

Izah WORD!

Geggamoja Precis, mina vänner gnäller aldrig nåt om det heller. Men det var sjukt mycket snack på främmande fester förr när man blev riktigt seriös i sin träning. Numer är alla i min närhet vana att jag drar fram en shaker eller matlåda :)

Kan bara hålla med!
Minns när jag började mitt nya jobb - sjukt jobbig att "försvara" varför man drar fram matlåda nr 2 till eftermiddagsfikat, men nu har de vant sig att jag kör min grej.

En annan sak som jag funderar på, varför är det ok att säga att det är "äckligt" med muskler och ifråga sätta någon som börjar deffa å gå ned i vikt, för om man skulle påpeka att nåon e överviktig så skulle det bli ett jEfla liv......

I alla fall, back to topic anser jag, träning!!
 

Bifogat

  • bodybuilding-motivational.jpg
    bodybuilding-motivational.jpg
    44.5 KB · Visningar: 58

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Kan bara hålla med!
Minns när jag började mitt nya jobb - sjukt jobbig att "försvara" varför man drar fram matlåda nr 2 till eftermiddagsfikat, men nu har de vant sig att jag kör min grej.

En annan sak som jag funderar på, varför är det ok att säga att det är "äckligt" med muskler och ifråga sätta någon som börjar deffa å gå ned i vikt, för om man skulle påpeka att nåon e överviktig så skulle det bli ett jEfla liv......

I alla fall, back to topic anser jag, träning!!

Det vet ju alla redan att det är äckligt :hihi
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja.... Varför skall man ha något frosseri? Varför är det att ses som "normalt" att leva osunt?

Inget personligt mot dig, men jag är så sjuuukt trött på folk som (igen inte du) anser att bara för man inte super ner sig, äter pissmat, eller har några andra obskyra "måsten" så är man tråkig, banal eller insöad och gör fel...

Det är också sjukt Svenskt att alla är så inskränkta och fördomsfulla.

Lite ironiskt dock att du själv visar prov på en hel del fördomar och/eller åsikter om andra, saker som du själv kritiserar att andra har åsikter om. T ex dina meningar angående vad som är osunt, vad som är pissmat osv.

Frågan är väl om en "riktig" bodybuilder lever så mkt sundare än en alkis eller någon som käkar donken 10 mål i veckan om man ser det på lite sikt. Särskilt om du räknar in extremt bulkande/dietande och i vissa fall även prepp. Finns väl ett par exempel på pro's som inte blivit särskilt gamla.

Edit: ska väl tillägga att jag själv inte äter godis/chips, och är ytterst sparsam med alkoholen. Men ja, jag bryr mig inte så mkt om hur andra gör, huvudsaken är att folk mår bra.
 
Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Ja.... Varför skall man ha något frosseri? Varför är det att ses som "normalt" att leva osunt?
Hur många ggr får man inte höra om man är på en fest nykter att man ska dricka alkohol?
Varför är det ok?

Det som är normalt är vad folk ser i sin vardag. Med andra ord har vi inte samma referenser för vad som är normalt.
Det är normalt att äta frukost bestående på mackor och gröt för de flesta svennebananer. Klart att de reagerar när det kommer nån som säger att denne äter kycklingfilé till frukost.

Det är väl inget konstigt över att reagera tycker jag. Du reagerar säkert också på saker som är nytt för dig. Men reaktionen i sig varierar såklart. Personligen reagerar jag med nyfikenhet. (Här kan jag relatera till att jag ständigt träffar nya människor som aldrig träffat en döv person, vissa reagerar med rädsla och andra reagerar med nyfikenhet. Eller så bryr de sig inte.)

De gångerna jag valt att gå på fest nykter har min omgivning på sin höjd frågat varför jag inte dricker. De accepterar alltid mitt svar och det är ingen som tjatar. Ändå är jag student och umgås med studenter för det mesta. För mig är det fortfarande okänt att någon tjatar på mig att dricka. Jag hoppas det förblir så senare i livet också.
 
Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Började dagen på gymmet. Vågade lasta på lite i frivändningen.

Kände mig ovanligt stark i knäböjen också. Tog till mig tipset om att ha armbågarna rakt ner mot golvet istället för bakåt för att få upp bröstet mer och det funkar rätt bra tycker jag! Får dock filma mig igen snart tror jag. Om jag törs :näsblod
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
hmmm...diet resultaten har avtagit sedan jobbet drog igång å man inte kan dra ut på morgon PW längre, WHAT TO DO?! hmmmm............lösningen är inte att äta mindre......å inte att gå upp tidigare (sömn är högre prioriterat). Hur hade DU gjort, kontorsråtta 8-5?
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
hmmm...diet resultaten har avtagit sedan jobbet drog igång å man inte kan dra ut på morgon PW längre, WHAT TO DO?! hmmmm............lösningen är inte att äta mindre......å inte att gå upp tidigare (sömn är högre prioriterat). Hur hade DU gjort, kontorsråtta 8-5?


vet inte vad som är så speciellt med att köra cardio på morgonen när så mycket pekar på att det inte spelar någon roll när man kör cardio..kör den efter jobbet då ? lunch promenad ?
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
hmmm...diet resultaten har avtagit sedan jobbet drog igång å man inte kan dra ut på morgon PW längre, WHAT TO DO?! hmmmm............lösningen är inte att äta mindre......å inte att gå upp tidigare (sömn är högre prioriterat). Hur hade DU gjort, kontorsråtta 8-5?

Kan du inte lägga dig en timme tidigare på kvällen och gå upp tidigare på morgonen? Kvällspromenad?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
hmmm...diet resultaten har avtagit sedan jobbet drog igång å man inte kan dra ut på morgon PW längre, WHAT TO DO?! hmmmm............lösningen är inte att äta mindre......å inte att gå upp tidigare (sömn är högre prioriterat). Hur hade DU gjort, kontorsråtta 8-5?

Har du möjlighet att duscha på jobbet? Cykla till jobbet är sjukt najs tycker jag.
 

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Tränade för försa gången på drygt en månad (brutna revben) igå, fy satan vad man tappar fort! :huvet Känner redan känningar av träningsvärk, kommer kännas bra imorgon....


Men fan vad kul att vara igång igen!:banana
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Tränade för försa gången på drygt en månad (brutna revben) igå, fy satan vad man tappar fort! :huvet Känner redan känningar av träningsvärk, kommer kännas bra imorgon....


Men fan vad kul att vara igång igen!:banana

Jag höjde marklyft med 5 pannor direkt efter jag varit borta sjuk 2 veckor. Lycka till med återkomsten! :tummenupp
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top