FettSnok
96% enligt läkaren
Xibalba >> Nu vill jag ha lite faktiska mätvärden från dig; Vad lämnar de tre statorfaserna(växelspänning) vid 4000rpm, samt vad har du för spänning över polerna (likspänning) vid samma varvtal?
Sen ställer du multimetern på VDC (likspänning) och mäter mellan JORD (-) på batteriet och till Chassi(ram) samt motor. (JA! du mäter jord mot jord. Spelar ingen roll var du sätter vilken mätprob) Om du har bra jord får du 0.0V. Alla värden som avviker detta är vad du har i spänningsfall från batteri = dålig jord.
Återkom
Westfield>> Inte stoppa pipan med skojjtobak nu...
igelhammar>> så rätt så, det är till och med ett riktigt skitsystem i ärlighetens namn...
Jag vill ha tag på en serieregulator istället för dessa shunt eller FET regulatorer som bara dumpar överström som värme. Med en serie hade nog en statorlindning hållt ihop mer än 1500mil eller så..
Sen ställer du multimetern på VDC (likspänning) och mäter mellan JORD (-) på batteriet och till Chassi(ram) samt motor. (JA! du mäter jord mot jord. Spelar ingen roll var du sätter vilken mätprob) Om du har bra jord får du 0.0V. Alla värden som avviker detta är vad du har i spänningsfall från batteri = dålig jord.
Återkom
Westfield>> Inte stoppa pipan med skojjtobak nu...
igelhammar>> så rätt så, det är till och med ett riktigt skitsystem i ärlighetens namn...
Jag vill ha tag på en serieregulator istället för dessa shunt eller FET regulatorer som bara dumpar överström som värme. Med en serie hade nog en statorlindning hållt ihop mer än 1500mil eller så..