Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Äh, så säger Du åt alla:) Säg förresten åt S3-maffian att ställa GPS:en rakt norrut och hälsa på oss vid Mittsverigebanan i helgen, dom verkar trots alla sina mil vara lite skrajja för att släppa sargen och leta sig norr om Uppsala...;)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Äh, så säger Du åt alla:) Säg förresten åt S3-maffian att ställa GPS:en rakt norrut och hälsa på oss vid Mittsverigebanan i helgen, dom verkar trots alla sina mil vara lite skrajja för att släppa sargen och leta sig norr om Uppsala...;)

Haha that old wifes tale, det finns inget norr om Uppsala :D mej lurar du inte roffe ;)

vet att PaPs och Shooter var iväg på en riktig långtur för någon dag sedan!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vi med en riktigt väl anpassad körmaskin, avvägd utan hänsyn till ego-faktorn, börjar se rätt väl representerade ut i ett vanvettsprojekt nästa sommar: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=5529

Drygt 160 mil på bana i ett sträck direkt efter en 4-dagarskurs. Lite kaxigt, eller hur? Jag tror jag måste snickra till en ECOdrive-mapp till Trajjan...:gnissla

...vet att PaPs och Shooter var iväg på en riktig långtur för någon dag sedan!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
- De 2x2 bultarna till oken i gaffel: 35Nm + (sprint pinne grejjen genom backarna: 19Nm)
- Mutter bak: 110Nm
- insexskruvar längst ner på gaffeln 20Nm
- Framhjulsaxel: 65Nm

typ! :banana

Hm, 9 minuter efter min fråga fick jag alltså ett komplett svar..Lite imponerad är jag ju. En källa till kunskap förvisso. :Bugar
Tack, bägge två. (Jag hade lagt på gänglåsning annars för säkerhets skull :näsblod )

Mot Mittsverige med fräscha däck alltså...:banana
Skall bli intressant att besöka Norrland utanför jobbet för första gången.
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hallå! Hur många daytonor kommer till mittsverige? Blir ju en mini träff!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Dom jag vet är...:

@nderz
Hank
Freddan69
HighFidelity
Lotek
roffe_s

Dan17? Targ? Il Capitano HrHptm? Dags att komma fram ur garderoben nu och bekänna färg!:D

Finns förresten platser kvar om någon tycker det är trevligt att köra hoj i stället för att noja inför jobbet på måndag...:)

Hallå! Hur många daytonor kommer till mittsverige? Blir ju en mini träff!
 
Last edited:

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Tack för era påtryckningar, men jag måste tyvärr meddela att jag inte kan närvara.
Jobbar åt Compier som har steg 5 och 6 samt SHK på Sviestad i morgon.


Dom jag vet är...:

@nderz
Hank
Freddan69
HighFidelity
Lotek
roffe_s

Dan17? Targ? Il Capitano HrHptm? Dags att komma fram ur garderoben nu och bekänna färg!:D

Finns förresten platser kvar om någon tycker det är trevligt att köra hoj i stället för att noja inför jobbet på måndag...:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jaja, får väl gälla som giltigt frånvaro då - för denna gången alltså:) Hälsa fjolket så hörs vi:)

Tack för era påtryckningar, men jag måste tyvärr meddela att jag inte kan närvara.
Jobbar åt Compier som har steg 5 och 6 samt SHK på Sviestad i morgon.
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
bussning/hållare

Är det någon som kan hjällpa till med var man får tag på den gummibussning som håller fast panelen mellan kåphalvorna (framför kylaren)

Busningen finns i servicemanualen, avsnitt 16.14, kapitel 11, nummer 3 (fixing stud/grommet)

Mvh
Jocke
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Tack för era påtryckningar, men jag måste tyvärr meddela att jag inte kan närvara.
Jobbar åt Compier som har steg 5 och 6 samt SHK på Sviestad i morgon.

Ja idag har ni väl haft det skönt på banan i åskvärmen? Kul att träffas igen igårkväll(även om jag inte rankar gårdagens körning till någon av mina topp 10).

Nästa körning för mig blir med RACETRACK 21/8 på Sviestad. Hoppas däcken häller för det med för jag får inte nya innan dess.

Vi ses
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Kåpset

Lika bra att jag erkänner på en gång. Ja, jag är lat, men orkar inte leta igenom 260 sidor så litar på att någon är snäll och guidar mig rätt :3freak

Skulle vilja veta var man hittar ett kraschkåpset användbart för gatan, dvs med urtag för lysen osv.
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Lika bra att jag erkänner på en gång. Ja, jag är lat, men orkar inte leta igenom 260 sidor så litar på att någon är snäll och guidar mig rätt :3freak

Skulle vilja veta var man hittar ett kraschkåpset användbart för gatan, dvs med urtag för lysen osv.

kina kåpor brukar det regna på ebay! Räkna med att det kommer att kosta en peng för frakten, men det är ändå ganska ok priser! :tummenupp
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Lika bra att jag erkänner på en gång. Ja, jag är lat, men orkar inte leta igenom 260 sidor så litar på att någon är snäll och guidar mig rätt :3freak

Skulle vilja veta var man hittar ett kraschkåpset användbart för gatan, dvs med urtag för lysen osv.

Som Freddan skrev. Gör en sökning på ebay.com typ "daytona 675 fairings" så finner du hur mycket som helst. Tänk dock på att frakten brukar ligga på en 250-300 dollar.
 
Last edited:

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Herrejösses, "fairings" va ordet man letade efter för att få träffar :D

Nu fanns det ju hur mkt som helst hehe. Tackar tackar.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Hallå! Nu är jag här o hälsar på igen.

Söker någon som bytt hjullager bak eller ändå har koll på läget.

Har köpt mig ett set Daytonafälgar men distansen/skyddet/röret runt bakaxeln som sitter mellan lagrena inne i fälgcentrum är helt lös. Skall det sitta nån låsning för den eller sitter den bara (i vanliga fall) fastpressad mellan lagren?

Tacksamt,
Danne

PS. Om nån vill byta fälgar i den mörkgrå S3R-nyansen mot mörkbruna Daytona-nyansen så tjoa till.
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Arrow helsystem Daytona 06-08

Är på väg att göra mig av med Daytonan, troligtvis i org. utförande och finns intresse för ett "top of the line" avgassystem så kan intresserade PM'a ett bud.

/Jocke
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
När min laddregulator pajjade lade jag en vit stinkande dimma likt lützen över hela djurgården, bränd elektronik luktar satan :glömdet

Vet inte om huvudanledningen var att en cell i batteriet var pajj eller att laddregulatorn var pajj dock. Kan inte sånt där :D

Jag bytte batteri och det hjälpte! Verkade inte vara något fel på det gamla men det kom uppenbarligen inte överens med min hoj.
Jag är bara glad att det var det som var felet :)
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top