Triumph Daytona 675-tråden!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vilken härlig dag.
Skrev på papprea idag och så fort man får sina dolleros från försäkringsbolaget så ska jag hämta min Daytona - 07 som gått 460 mil. :banana
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Då va den upplockad och kört första milen till jobbet.
Något rappare än vad Buellen var. :yoparty
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Stora 2000 mila servicen är klar på pärlan! ( ingen justering av ventilerna behövdes ), dom kan sina saker engelsmännen!
Så med ny olja i både motor och gaffelben är det bara till att betala notan för kalaset ( 6300 spänn ) dra över skynket & gå i ide fram till våren.. Snyft
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Kan va så ja.
Åkte förbi Götaplatsen någon gång mellan 19:15 och 20:00 via Avenyn vidare mot vasastan.

Ah, det stämmer. Såg ut som du svängde upp på engelbreksgatan. Synd du inte kom upp till GP, vi var några hojar som stod å tjötade där :)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ah, det stämmer. Såg ut som du svängde upp på engelbreksgatan. Synd du inte kom upp till GP, vi var några hojar som stod å tjötade där :)

Ska kolla nästa gång jag åker förbi. Hade lite bråttom hem till päronens hund som behövde komma ut och lätta på trycket.

Säg till om ni ska ut och köra någon dag så kanske man hänger på. Dvs om frugan och barnen tillåter. De får ju faktiskt hamna på prio ett, Men har jag tid hänger jag gärna på lite körning. :yoparty
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ska kolla nästa gång jag åker förbi. Hade lite bråttom hem till päronens hund som behövde komma ut och lätta på trycket.

Säg till om ni ska ut och köra någon dag så kanske man hänger på. Dvs om frugan och barnen tillåter. De får ju faktiskt hamna på prio ett, Men har jag tid hänger jag gärna på lite körning. :yoparty

Det får du göra! :)
Nu blir det väl inte så mkt mer körning för min del i år, iaf inte på 675an. Packboxen har grtt upp på den. Iaf, det finns en körtråd i GBG-forumet om du är sugen på att åka med lite folk ifrån stan :)
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Va? Har du gett upp redan?
Har minst 2 bandagar kvar och den stackaren låter som en stenkross i ventilerna. Förstår den efter 900 mil på bana i år.:yoparty



Stora 2000 mila servicen är klar på pärlan! ( ingen justering av ventilerna behövdes ), dom kan sina saker engelsmännen!
Så med ny olja i både motor och gaffelben är det bara till att betala notan för kalaset ( 6300 spänn ) dra över skynket & gå i ide fram till våren.. Snyft
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Va? Har du gett upp redan?
Har minst 2 bandagar kvar och den stackaren låter som en stenkross i ventilerna. Förstår den efter 900 mil på bana i år.:yoparty

Ja, inget mer banåka denna säsong! Däremot ett par landsvägs mil med er6:an ska vi nog få till! En fika i Strängnäs trakterna kanske??
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Va? Har du gett upp redan?
Har minst 2 bandagar kvar och den stackaren låter som en stenkross i ventilerna. Förstår den efter 900 mil på bana i år.:yoparty

Antingen kör du fortast i hela världen eller så har du inte gjort någonting annat i år..hur hinner du lägga så många mil på bana:va Jag som tyckte att jag varit duktig och fått ihop 330 mil:brinnerup
Jag kryper nog tillbaka in under min sten igen nu...

Inte lär jag hinna mycket nästa år heller :(
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Har ju inte gjort något annat i år så därför blir det många mil på hojen:tummenupp
Kom just hem från bana och skall väl till Rörken i morgon om jag orkar. Man börjar bli lite trött på åkandet just nu......

Antingen kör du fortast i hela världen eller så har du inte gjort någonting annat i år..hur hinner du lägga så många mil på bana:va Jag som tyckte att jag varit duktig och fått ihop 330 mil:brinnerup
Jag kryper nog tillbaka in under min sten igen nu...

Inte lär jag hinna mycket nästa år heller :(
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Har ju inte gjort något annat i år så därför blir det många mil på hojen:tummenupp
Kom just hem från bana och skall väl till Rörken i morgon om jag orkar. Man börjar bli lite trött på åkandet just nu......


"(...) börjar bli lite trött på åkandet just nu...", bla bla bla ;) :krama
En annan har lyckats skrapa ihop strax över 200 mil på hela säsongen, gatåka inkluderat... :gnissla


Kul att träffas igår, btw! Härlig åkning(efter en rostig start för min del) på en grymt skön bana! :tummenupp

Vi får tjabba lite mer nästa gång! :)


/Björn
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Ser fram emot att tvangs med dig. Fick ju lite att pilla med när deltagarna ynglade av sig från 3 till 11 st.
Btw hälsa pappa!:yoparty


"(...) börjar bli lite trött på åkandet just nu...", bla bla bla ;) :krama
En annan har lyckats skrapa ihop strax över 200 mil på hela säsongen, gatåka inkluderat... :gnissla


Kul att träffas igår, btw! Härlig åkning(efter en rostig start för min del) på en grymt skön bana! :tummenupp

Vi får tjabba lite mer nästa gång! :)


/Björn
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top