Garagestatus för tvåtaktarna

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Bilder kommer imorrn för de som gillar sådant.


Ibland öppnar skriver man saker arschlet inte klarar av att hålla sedan. Blir inga bilder idag, jag var jätteduktigt och tog bilder och hade lagt fram kameran med lite fler saker jag skulle ha med mig hem och där ligger de kvar :va


Vevhushalvorna rengjordes på gamla packningsrester, sot, grus, gräs och olja.

Vevarna fick lite nya lager, och lyckades hitta tillbaka in i motorn igen innan dagen tog slut.

En hel dag på mig imorrn att montera tillbaka allting, kontrollmäta lite olika spel, lasta, serva racebuss. Det är lugnt :rolleyes:
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Hej!

Jag hinner inte leta info, så jag bara frågar er istället:

Vilken färg på siffror, och vilken färg på bakgrunden i 125R?

Tack

Lasse
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Hej!

Jag hinner inte leta info, så jag bara frågar er istället:

Vilken färg på siffror, och vilken färg på bakgrunden i 125R?

Tack

Lasse


Vita siffror på röd botten för rookies, sedan vita siffror på svart botten när du är uppklassad.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
14 cm höga. Biltema har siffersatser som är fantastiskt reglementsenliga. Team DNS kör med sådana, fast med silveroutline för att vara lite finare, lite bättre (i garaget).

Faktum ar att Team Luffare Racing redan besokt ovan namnda dealer och dar inforskaffat exakt den produkten. Garanterat utan silverlining, har hort att dylika excesser i det narmaste garanterar marksyning av varsta tankbara slag.

/Luffarn
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Faktum ar att Team Luffare Racing redan besokt ovan namnda dealer och dar inforskaffat exakt den produkten. Garanterat utan silverlining, har hort att dylika excesser i det narmaste garanterar marksyning av varsta tankbara slag.

/Luffarn


Klockan 23:05 monterades kåpor och tank.

Att det ska ta 9 timmar att kontrollera sidospel på vevaxeln, montera i växellådan, sätta babiantajt skvish, synkronisera vevarna mot varandra, dit med transmissonskåpa, montera koppling, fylla växellåds- och transmissionsolja och naja lite pluggar och hänga upp motorn i hojen.

1 timme tog det att ansluta kylarslangar, tändhattar, lite sladdar, kopplingsvajer, förgasare och pipor.

Så bilder får bli resebilder.

Nu ska jag bara släppa på kedjejusteringen då den var lite för tight, tanka, provstarta och hoppas allt lirar som det ska :tummenupp

Och sätta på siffror på den andra hojen, och tvätta båda.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Skulle nagon hygglig RS125-agare kunna fixa upp en bra bild pa placeringen av transponderfastet?

Tack!

/Lasse
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Skulle nagon hygglig RS125-agare kunna fixa upp en bra bild pa placeringen av transponderfastet?

Tack!

/Lasse

Jag har min på fotpinneplattextensionen. Annars är precis bakom/ovanför svingaxeln fint. Vill du komma före i tidtagningen sätter du den på framstänkans "ben".
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Förra kolven körde jag ca 70 mil, denna har nu gått 96 mil.
Dags att byta igen tror jag. :)

Det ser lite knapert ut i plånboken om jag ska ha råd med B-racet. Mantorp går nog dock att köra, då har man ju fått en ny lön!
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Förra kolven körde jag ca 70 mil, denna har nu gått 96 mil.
Dags att byta igen tror jag. :)

Det ser lite knapert ut i plånboken om jag ska ha råd med B-racet. Mantorp går nog dock att köra, då har man ju fått en ny lön!

App app, kolla kalender igen! Du har väl fått lön innan B-racet också? Inte smita! :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Förra kolven körde jag ca 70 mil, denna har nu gått 96 mil.
Dags att byta igen tror jag. :)

Det var långa intervaller det! :) Har du bytt kolvring då? Det är annars ett bra och billigt sätt att bumpa effekten igen när du kör andra halvan av kolvens livslängd.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Det var långa intervaller det! :) Har du bytt kolvring då? Det är annars ett bra och billigt sätt att bumpa effekten igen när du kör andra halvan av kolvens livslängd.

Idag har det vart mysmeck i vedboden har pa Krogen. Inspektion av kolv/cylinder visade att grejerna ar i mycket bra skick efter tre dagar pa Gotland och tva traningskvallar. Bytte kolvring bara for att.

Installerade Battleshiftern, samt bytte tandspole i forebyggande syfte.

Ska testa en annan drevning igen for Sviesta-denna gang blir det 14/37 vilket ar aningens hogre an de 15/40 som Mattias och Johan kor pa. Maste vara nan sjuk drift att vara annorlunda, eller kanske bara det enkla faktum att jag fan inte hade nat 15-drev...

Transpondern monterades, ska bli kul att se om den funkar.

Sol onskas imorron! Da javlar ska jag ner pa 1.04 atminstone :mad:
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Idag har det vart mysmeck i vedboden har pa Krogen. Inspektion av kolv/cylinder visade att grejerna ar i mycket bra skick efter tre dagar pa Gotland och tva traningskvallar. Bytte kolvring bara for att.

Installerade Battleshiftern, samt bytte tandspole i forebyggande syfte.

Ska testa en annan drevning igen for Sviesta-denna gang blir det 14/37 vilket ar aningens hogre an de 15/40 som Mattias och Johan kor pa. Maste vara nan sjuk drift att vara annorlunda, eller kanske bara det enkla faktum att jag fan inte hade nat 15-drev...

Transpondern monterades, ska bli kul att se om den funkar.

Sol onskas imorron! Da javlar ska jag ner pa 1.04 atminstone :mad:


Jag har glömt ladda min transponder. Den visar ändå fel iofs.

Två paket på väg från Frankrike. :)


Tio år gamla Tech3-grejor, säkert.
 
Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
App app, kolla kalender igen! Du har väl fått lön innan B-racet också? Inte smita! :)
Mjooo, men skiten ska ju betalas innan. Jag ska kolla om jag inte har några kronor över i byxfickorna.
Det var långa intervaller det! :) Har du bytt kolvring då? Det är annars ett bra och billigt sätt att bumpa effekten igen när du kör andra halvan av kolvens livslängd.
Nej jag har faktiskt kört på med samma kolvring. Milen plockar ju på så himla fort så jag hann knappt reagera över att den hade gått så långt innan jag insåg att det var långt över 50 mil.

Ska köpa på mig en extra kolvring nästa gång i alla fall. På det här sättet blir det ju nästan dubbelt så billigt. :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top