Feta stunt-pix med Marcus_136, Andreas, Matti Tepsa, Gabbe, Ingel, Thomas osv osv

cool_jocke

www.stuntindustry.com
Gick med
7 Sep 2004
Ort
hedesunda
Hoj
600rr-07
Jag tyckte ni var riktiga fjantar i början då jag faktiskt trodde att det fanns dårar som tyckte det var coolt som fan. Nu när jag har förstått att det var ploj så var det ju riktigt kul :D Och det är helt upp till en själv om man ska köra med skydd eller ej, så det behöver man inte ens ta åt sig på.

Psst: Ha i åtanke att de flesta på detta forum (säkerligen 90%) är rena rama moraltanter som har passerat 30 år och som antagligen har gjort lumpen och aldrig skulle få för sig att köra om polisen ens om de körde 90km/h på motorväg...


håller inte riktigt med

skulle gissa att 80-90% av alla som gnäller på att vi åker utan hjälm kör minst 150km/h nån gång per sommar,
ponera att jag åker utan hjälm när jag tränar på tennisplan och jämför det med dom som kör av vägen i 150 så skulle jag välja att skrubba knäna och armbågarna lite än punkterade lungor, spräckt, mjälte och hundra ben brytna.

javisst alla säger att det är lungt och tycker att dom är tillräckligt "skillade" att dom aldrig skulle köra av vägen.

vi tränar mer på en månad än vissa kör på en säsong,

Rest my case.....//jocke
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Liwa1: Vilket stunt var det jag gjorde på bilderna som var tramsigt och halvdant?


Grejen med stunting är att det finns massor av olika stilar... De som de flesta här i Sverige har sett är typiska Europa-stilen (fot i plattan, öppenhjälm, köra så mjukt som möjligt och bara snurra i cirklar så lugnt och fint som möjligt).

Själv är jag grymt trött på den stilen och kör mer Amerikanska stilen (finns även en miljon olika stilar där), jag kör varken med fot i plattan eller med öppenhjälm, jag kör knappast jätte lugnt och fint och jag hoppar gärna omkring som en galning på hojen. Jag kör så för att jag själv tycker det är roligare med en massa action, plus att så många har sagt till mig att det är grymt mycke roligare att titta på för allting ser inte så himla lätt ut. Dock är detta svårt att få fram på bilderna.


Holla!

Har sagt det många ggr förut, men säger det igen, DU kommer gå långt Mackan, du har talang som få! Sen kör du den typ av stunt som tilltalar mig iof.. Rocka på kiddo! :yoparty
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Det är Matti är den som kan stunta... mASSA TEXT...

haha du säger dom andra inte kan stunta, vet du det?
Gör det bättre själv o återkomm sen. pinsamt.

Sen får väll dom köra som dom vill!
Dom är myndiga o kan bestämma över sina liv själva.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
13.jpg


jag tycker den här bilden är så skön. ser ut som en liten pojke som är på väg till skolan med sin fladdrande tröjja. jag föreställer mig ansiktsuttrycket så där glatt och förväntansfyllt, som om det vore första skoldan. allt som saknas är ryggsäcken.

fan va jag gillar snabba spreaders :)
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Vågar man skriva här utan att bli påhoppad nu då?:gnissla

Riktigt grymma bilder.

Eftersom Andreas är den enda jag träffat IRL: Grymt att du lär dig så fort med Rexan, fattar fortfarande inte hur du kan vänja dig så fort med en 600 från att ha kört moppe:tummenupp

Keep it up boys!!!:yoparty
 

chomme

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
bagdad
Hoj
r6 2004
tuffa bilder och jävligt grymt kört. Nästa gång kör ni med rånarluva o uzi, ännu ballare så att några här inne börjar gråta för att dem tycker bilderna är stötande:yoparty
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Vågar man skriva här utan att bli påhoppad nu då?:gnissla

Riktigt grymma bilder.

Eftersom Andreas är den enda jag träffat IRL: Grymt att du lär dig så fort med Rexan, fattar fortfarande inte hur du kan vänja dig så fort med en 600 från att ha kört moppe:tummenupp

Keep it up boys!!!:yoparty


Tacks å mycket!
Men jag kan säga såhär det är mycket kvar att lära!:tummenupp

Berätta gärna mer vart sågs vi? :tuttar

/Andreas
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Tacks å mycket!
Men jag kan säga såhär det är mycket kvar att lära!:tummenupp

Berätta gärna mer vart sågs vi? :tuttar

/Andreas

Stod och snacka en bra stund på två hjuls mässan. Jag kommenterade bland annat din nohander wheelie med Aeroxen, och började snabbt som fan leta efter din fotbroms som jag snart fann:D Sen snacka vi lite om hur det var att byta från Moppe till 600, och sen mest massa skitsnack om lite dittan och dattan inom motorvärlden.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Man måste ju ffs börja någonsatans? Sluta klaga på amatörer! Det var inte så jävla många år sedan Matti hängde på parkeringsplatser och försökte lära sig 12a!


Du, jag om någon vet hur det var när Matti började det hela.....


Klart man måste börja någonstans som nybörjare, det har jag aldrig skrivit något om, eller hur? Det handlade inte heller om att klaga på amatörer utan om du läser om det igen så handlar det om allt fjant där mellan stunt. Som jag tycker inte hör till bra stuntare-

Liwa1: Vilket stunt var det jag gjorde på bilderna som var tramsigt och halvdant?


Grejen med stunting är att det finns massor av olika stilar... De som de flesta här i Sverige har sett är typiska Europa-stilen (fot i plattan, öppenhjälm, köra så mjukt som möjligt och bara snurra i cirklar så lugnt och fint som möjligt).

Själv är jag grymt trött på den stilen och kör mer Amerikanska stilen (finns även en miljon olika stilar där), jag kör varken med fot i plattan eller med öppenhjälm, jag kör knappast jätte lugnt och fint och jag hoppar gärna omkring som en galning på hojen. Jag kör så för att jag själv tycker det är roligare med en massa action, plus att så många har sagt till mig att det är grymt mycke roligare att titta på för allting ser inte så himla lätt ut. Dock är detta svårt att få fram på bilderna.


Holla!

Har inte namngett dig och skrivit att något av dina stunt var tramisga.

Jag tog upp att jag personligen inte gillar tramset runt om och utan t ex hjälm.
Det handlar som jag skrivit om sett stunt völdigt mycket och vart med när det stuntats. jag har höga krav på stunt och uppvisningar idag för att jag ska tucka det är bra. Dock är alla barn i början men för det anser jag att man inte behöver ha fjant med mellan eller var utan t ex hjälm.

Som någon skre, men gör bättre själv. Suck, varför ska jag göra det? Jag har itne det som mål att stunta men jag måste få välja och tycka vilket sorts stunt jag vill och tycker om att se utan att jag måste var bättre på det. Så fungerar det med massa annat i livet med.

Dig marcus har jag sett för lite av för att kunna säga vad JAG tycker att du har för potential men dom jag tog upp tidigare har jag sett en hel del.

So keep going.
 
Last edited:

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
450 exc
Matti är bäääst, alla andra ser ut som fjantar när dom försöker stunta! Rossi är bäst, alla andra som försöker åka fort runt en bana ser bara ut som patetiska wannabees!
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
haha du säger dom andra inte kan stunta, vet du det?
Gör det bättre själv o återkomm sen. pinsamt.

Sen får väll dom köra som dom vill!
Dom är myndiga o kan bestämma över sina liv själva.

Vill du bara höra det du vill höra och inte att personer säger vad dom tycker?

Man behöver inte vara bättre på saker för att kunna annse kunna säga vad man tycker.
För så är det med mycket i livet, hur tror du annars det skulle fungera?

Har jag skrivit att om inte får köra som dom vill? Nopp, läs om mitt inlägg så ser du det :tummenupp


Denna tråd hade inte gett något om alla skrivit

Fan vad ballt
Ascoolt
Ni är bäst
Fett grabbar
osv...

Det handlar om att kunna ta både positiv och negativ kritik för kunna förändra och göra saker bättre.

Jag har svårt att tro att dessa stuntare vill ha nickedaocker runt sig som bara säger att dom är bääääääääääääst och inte vågar säga annat som kan vara negativt. Personligen skulle jag inte vilja ha det om jag skulle lära mig nytt, som nu när jag försöker lära mig köra mer RR. Hur många gånger har inte en instruktör sagt negativa saker. En sa till och med du kör kass just nu, nu måste du arbeta med.....osv. Det är utvecklande i alla fall för mig.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
r? Det handlade inte heller om att klaga på amatörer utan om du läser om det igen så handlar det om allt fjant där mellan stunt. Som jag tycker inte hör till bra stuntare-
.

Typ som när rossi åker depåmoppe så drar han ner bilden av honom som åkare?:va Jag kan inte förstå hur du kan få en kul dag mellan några polare att bli som ett träningsläger i polen med europas stuntare inför media?
Släpp det!
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Alla dessa killar kan gå långt om de får lattja vidare i sin stil.
Låt dem ha sin stil, det är det som ger lite extra krydda i stuntcirkusen. Vill de göra några trix utan hjälm så låt dem göra det, det är/kan bli deras huvudvärk... För det är inte alltid speciellt roande att se stuntåkning av flera åkare som kör som om de alla gått i samma stuntskola och blivit stöpta i samma form, att se en åkare med jätteren och felfri åkning utan större spänning. Lite galenskap förnöjer.
Det är när det är olika stilar/beteenden som det blir underhållande och att det sedan är lite hopp och lek mellan varven , vad spelar det för roll? Låt dem växa och mogna i sin takt och bli individuella. Alla har vi lekt och haft roligt på mer eller mindra bra sätt?!

Nu var det ju kanske inte stilarna det diskuteras om utan deras lite ganstawannabe-bilder pickadoll och utan hjälm, fast ändå på sätt och vis. Återigen, vad spelar det för roll? Herre jisses, de flesta har väl lekt krig, cowboys och indianer eller cyklat som en dåre utan hjälm. Nu tog de lite bilder på sin lek och råkar vara lite äldre än 7år:såjaponken så då blir det plötsligt ajabaja...:sissy

Alla är inte svärmorsdrömmar!

Kör hårt eller kör hem, som Mcbudet säger.
Lev som om varje dag skulle vara din sista, men glöm för tusan inte att det inte behöver bli det.:yoparty
 
Last edited:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Typ som när rossi åker depåmoppe så drar han ner bilden av honom som åkare?:va Jag kan inte förstå hur du kan få en kul dag mellan några polare att bli som ett träningsläger i polen med europas stuntare inför media?
Släpp det!

Teo, det är du som verkligen borde släppa det hela. För det tycks låta på dig att om man inte tycker det var bra, roligt så ska man hålla käften.

Det är ju roligt att se att du vränger saker till något helt annat. Vart du får träningsläger i Polen i från är bara från dig själv och inte från mig.
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Snygga bilder. Fattar inte vad vi andra har att göra med hur ni klär er.
Fast pistolbilden fattade jag inte riktigt..lite fjortisstil.
Fortsätt att hyssta upp bilder från era träningar bara.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Ni kan då fan åka hoj pojkar :) En annan önskar man kunde få fram-/bakhjulet att göra glädjeskutt!

Här om dagen kom en klok man fram till att det tyder på viss personlig mognad att kunna ta kritik med ro... Den som önskar få ta åt sig :D (jag nämnde inga namn)

-@
 

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Nu när hjälm/skydd debatten åter är igång, så tänkte jag bara vädra min åsikt. Vi bor ju i Sverige, det där tyvärr är en begränsad säsong för att åka hoj i.

Så ni som stuntar på seriös nivå vill väl få ut så mycket tid som möjligt? Är det inte då dumt att åka utan skydd? Rammlar man så kasnke man skadar sig, och får ta det lugnt ett tag, om man hade använt skydd så hade det kanske skadan kunnat undvikas! Jag menar, ni har ju fin fina skydd på hojjarna, motobur o kraschpuckar o grejjer.

Om man själv och bågen håller ihop så får man åka/öva mer! Bara en tanke, ingen kritik!

:)

Åter igen, snygga bilder, snygga tricks!
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top