zzr tänder ej vid svalare grader...

onilsson

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
zzr 600 -93
Min ZZR600-93 vill inte starta när det är kallare än ungefär +10. Är det någon som haft detta problem förr? Jag har bytt stift och styrbox till tändningen utan resultat. Jättetacksam för svar /Olof Nacka

Gammal soppa i tanken? Hur rena är fuggarna? Å som sportbike skrev, vid kallare väder orkar batteriet inte ge lika hög ström, i synnerhet inte om det är slitet/dåligt laddat! Testa att kabla från ett bilbatteri, det kan göra susen :tummenupp Och jag hoppas du tänker köra ordentligt med den? Att bara starta och stänga av då å då hela vintern drar dels ur batteriet, och dels orsakar det bara kondens å annat elände i motorn :(

Kolla tändspolarna med, testa å lägg dom i ugnen å värm på dom en stund, hade det problemet med min gamla gixxer1100 å gjorde så å sen satte på dom igen å då starta han utan problem, så jag skaffade mig nya spolar efter det å hade inget sånt problem längre :tummenupp

Tack för alla tips! Har prövat värma spolarna, dock utan resultat. Glömde säga att den startar ifall man springer igång den men det krävs att man springer utav h-vete så att det blir riktig snurr på grejjerna. Skulle kunna säga att man får springa dubbelt så fort ungefär mot normalt...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år