zzr tänder ej vid svalare grader...

onilsson

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
zzr 600 -93
Min ZZR600-93 vill inte starta när det är kallare än ungefär +10. Är det någon som haft detta problem förr? Jag har bytt stift och styrbox till tändningen utan resultat. Jättetacksam för svar /Olof Nacka

Gammal soppa i tanken? Hur rena är fuggarna? Å som sportbike skrev, vid kallare väder orkar batteriet inte ge lika hög ström, i synnerhet inte om det är slitet/dåligt laddat! Testa att kabla från ett bilbatteri, det kan göra susen :tummenupp Och jag hoppas du tänker köra ordentligt med den? Att bara starta och stänga av då å då hela vintern drar dels ur batteriet, och dels orsakar det bara kondens å annat elände i motorn :(

Kolla tändspolarna med, testa å lägg dom i ugnen å värm på dom en stund, hade det problemet med min gamla gixxer1100 å gjorde så å sen satte på dom igen å då starta han utan problem, så jag skaffade mig nya spolar efter det å hade inget sånt problem längre :tummenupp

Tack för alla tips! Har prövat värma spolarna, dock utan resultat. Glömde säga att den startar ifall man springer igång den men det krävs att man springer utav h-vete så att det blir riktig snurr på grejjerna. Skulle kunna säga att man får springa dubbelt så fort ungefär mot normalt...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025