Zzr 600

NickeM

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Mölndal
Hoj
YZF 750R -93
Tjenare!

Hyfsat färsk på Sporthoj.com och med mig har jag en nyinköpt ZZR 600-90.
Har märkt att åsikterna för dem skiljer sig från: "den fulaste som gjorts" till:
"utmärkt båge till shyssta pengar"

Är intresserad av alla slags kommentarer & tips kring dessa maskiner eftersom jag själv inte kan ett dugg.

Så kom med gliringar,tips,bilder,kommentarer.... allt är av intresse

Kanske skall tilläggas att jag ej har kortet och gör min första körlektion imorgon.

Trevlig MC-sommar

Nicke
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
Nice! :tummenupp
Trevligt, hoppas att det går bra med åkningen...
för övrigt vet jag inte så mycket om hojen. tänkte själv i början köpa en sådan.
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Har en från -94 som jag köpte i Tyskland förra året. Har aldrig krånglat och jag är toppen nöjd.
Klen på låg och mellanvarv och vaknar på topp så mycket växling krävs. Precis som man vill ha det när man kör MC :)

Tycker den står sig rätt väl mot dåtidens 600 cc. Lite mer touring än FZR och CBR kanske. Tänker mest på centralstöd och tankmätare...

Sen får man ju ha i åtanke att det är en gammal hoj när man jämför prestanda/vikt/konstruktion med nya.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
NickeM skrev:
...nyinköpt ZZR 600-90.
Är intresserad av alla slags kommentarer & tips kring dessa maskiner eftersom jag själv inte kan ett dugg...Nicke
Kolla om den har transmissionsglapp. Mycket besvärande i låg fart (start). :4skrika
Min bror hade en -91 tror jag det var och han hade mycket problem med detta.
Jag har för mig att det blev bättre på senare årsmodeller. Fr.o.m -93 eller -94 (osäker).
 

lärarn

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Staen
Hoj
-99 Triumph Speed Triple
Tjena!

Har en från 92 och är nöjd. Jag är, precis som du, ny på det här med sporthoj (hade en gammal gsx 550 es innan) och jag tycker att det är fullt tillräckligt med kräm i maskinen för en nybörjare, den har strax under 100 hk. Det blir så att säga hanterbart. Den känns också stabil i höga hastigheter.

Skön körställning. Har inte prövat några riktiga långturer än, men 15 mil var inga problem för varken rygg, armar eller ben.

En skön hoj tycker jag, men det är klart att lite touring är det ju över den :hihi
 

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Ort
Toulang'e
Hoj
R1
tja..lite sent inlägg..har en från 94.. har kört dryga 600 mil den här säsongen med den..inte ett fel..trots misshandel...är helnö :yoparty jd!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top