Zzr 600

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Eftersom sporthojs söksystem ligger nere så får jag la göra en ny tråd då.
Det är så att jag överväger att köpa en zzr 600 hur är de? ska åka och kolla på en i nästa vecka hade jag tänkt mig .
Nåt speciellt att kolla efter eller?
det är en 92 det handlar om.
Tack på förhand

Jag sålde min zzr 600 -90 nu på vårkanten och den funkade kanon förra säsongen som jag hade den. Ett känt problem är att på vissa hoppar 2:an ur vid rejäl urvarvning.

Annars är det en lättkörd hoj med bra drag, behöver varvas rejält men så är det ju med 600cc av den här typen. Ganska lättsvängt chassie med tanke på ålder. Man behöver inte bryta ner den i svängar utan den funkar bra på kurviga vägar oxå. Hyfsade bromsar med samma skivor o ok som ninja 600 om jag inte missminner mig.

Sen är det väl det vanliga. Kolla däck, läckage i framgaffel, känn så växlarna går i som dom ska utan massa ofrivilliga frilägen, raka bromsskivor, all el funkar. Dom brukar ha gått långt men är dom bara servad så tuffar dom på. Är det en sån hoj du vill ha o priset är rätt så köp! :)

Jag sålde min zzr 600 -90 nu på vårkanten och den funkade kanon förra säsongen som jag hade den. Ett känt problem är att på vissa hoppar 2:an ur vid rejäl urvarvning.

Annars är det en lättkörd hoj med bra drag, behöver varvas rejält men så är det ju med 600cc av den här typen. Ganska lättsvängt chassie med tanke på ålder. Man behöver inte bryta ner den i svängar utan den funkar bra på kurviga vägar oxå. Hyfsade bromsar med samma skivor o ok som ninja 600 om jag inte missminner mig.

Sen är det väl det vanliga. Kolla däck, läckage i framgaffel, känn så växlarna går i som dom ska utan massa ofrivilliga frilägen, raka bromsskivor, all el funkar. Dom brukar ha gått långt men är dom bara servad så tuffar dom på. Är det en sån hoj du vill ha o priset är rätt så köp! :)

Tack
Nu ska bankkontot bantas lite :D :D

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back