ZZR 600 Custom

JonathanSv

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ZZR 600 -92
Hejsan, Jag håller på o skruvar lite på min cykel, tanken va att rengöra förgasarna från början men det blev lite mer, kom på att jag ville göra en streetfighter av den.
Men efter att jag tog bort bakramen och den fick ett lite custom-look så fick jag en annan ide.
Vad tror ni om att göra en custom av den? typ en liten sadel som slutar precis vid bakhjulet, sen byta tank, stryle och alla andra modifikationer man måste göra?

Bifogat

• DSCN0905.JPG
    DSCN0905.JPG
    170.6 KB · Visningar: 160
Det är en tanke som alltid slår mig när jag ser bilder på sporthojar utan bakram och kåpor, kör på! :tummenupp

blir lite lustigt med den branta gaffelvinkeln, sen blir de långt till styret. och ett tillbakadraget skulle jag skratta åt :D
för att inte tala om fotpinnarna.
men prova gärna för jag undrar oså.
tips,
se till att sätta sadeln mellan ramen o bakhjulet, då får du den så låg som behövs samt du har fortfarande lite fjärdingsväg då de bli lixom framför bakhjulet.
en gammal tankbotten, sen en böjd svepande överdel som tank.

de lättaste är väl o svetsa en låda bara och ha soppan i och sen gjuta tanken i glasfiber..

jaja, ha en kul vinter,, jag väntar ivrigt och kommer garanterat följa byggtråden :tummenupp

snabbskiss. just go 4 it :näsblod

Bifogat

• DSCN09052.jpg
    DSCN09052.jpg
    43.6 KB · Visningar: 125
haha, fan de här blir bara jobbigare och jobbigare. blev ju rätt fet på bilden! Problemet är att jag är rätt gasglad och gillar att leka med hojjen, vilket kommer försvåras ganska mycket. Men tror de skulle vara väldigt coolt om man genomförde bygget.

Cool idé. En custom hoj som inte måste smattra som tusan så fort den drar iväg. :)
Visst en radfyra kan ryta rätt rejält när man varvar ordentligt. Men det behöver man inte göra (om man inte vill) vid mer moderata hastigheter.

Men ska det bli en glidare så ska den helst ha mer upprätt körställning än en sporttouringhoj. Fixar du det och lyckas få igenom den på besiktning så blir det nog bra. :tummenupp

snabbskiss. just go 4 it :näsblod

Det ser coolt ut när man öppnar orginal bilden i en tab och din modifierade bild i en annan tab och sen växlar mellan dem. :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back