Zzr 1400

Lasse.Nemeth

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki ZZR 1400
:) Tycker det är hög tid att starta en tråd för Kawas lågflygande missil. Alla ägare av en sådan är välkomna att tycka och tänka, allt från teknik till design.:banana
 
Japp då var man ägare till en underbar ZZR1400 med 171 mil på mätaren.

Letade efter tråden och hittade denna men ......så få ägare???
Kan det verkligen vara så eller kan det finnas fler trådar?
 
Är inte ägare till en sådan, men måste påpeka att den hojen är förbannat grym! :)
 
Är inte ägare till en sådan, men måste påpeka att den hojen är förbannat grym! :)

Jag kan säga att det är en fantastisk upplevelse!
Silkeslen motor och kraft så det räcker!! (blir lite över tom)
Har testat en hel del hojar under mina dagar och alla har sin tjusning men....ja den är grymmmmmmmmmmmm!!

:Bugar ZZR 1400
 
Jag kan säga att det är en fantastisk upplevelse!
Silkeslen motor och kraft så det räcker!! (blir lite över tom)
Har testat en hel del hojar under mina dagar och alla har sin tjusning men....ja den är grymmmmmmmmmmmm!!

:Bugar ZZR 1400

Fast oj vad du kommer att få brottas med den ute på Hälla. :)
 
Jag kan säga att det är en fantastisk upplevelse!
Silkeslen motor och kraft så det räcker!! (blir lite över tom)
Har testat en hel del hojar under mina dagar och alla har sin tjusning men....ja den är grymmmmmmmmmmmm!!

:Bugar ZZR 1400

Fyfan, man är sugen på att provköra, men ack så blir man ju tvungen att köpa en sån :D
 
Fast oj vad du kommer att få brottas med den ute på Hälla. :)

Hehehe ja du....får nog först rasta den på lite mer moderata kurvor innan den hamnar där.
Blir nog en tur ner till de fria farternas land den 4 juli först.
Tänkte dra ner till busa träffen i Köln med några galningar på sina "Sporttourers+"
Men man får väll kolla på er andra som har lite mer lättsvängda maskiner.

/Dimman
 
Hej alla ZZR 1400 diggare!

Är en riktigt ZZR 1400 -08 nörd som har problem!

Har satt på en massa prylar bla Power Commander, Acrapovic Helsystem, K&N Filter, andra tändstift, pluggat egr kanaler osv................
Självklart är den körd i bänk ett antal ggr (27)!
Verkar som om ECU'n är adaptiv eller så är det något fel som inte visar sig vid felsökning. Går som f..n efter 6-7000 rpm men mindre bra under. :huvet

Någon som gjort/har samma utrustning som fått den & gå ordentligt??
Vet ej om Lamndan måste sitta där eller om det går bra med PC's ersättningsplugg osv.............

Har även en hemsida på G! :yoparty www.zzr1400.se

M V H
/// Micke



Hehehe ja du....får nog först rasta den på lite mer moderata kurvor innan den hamnar där.
Blir nog en tur ner till de fria farternas land den 4 juli först.
Tänkte dra ner till busa träffen i Köln med några galningar på sina "Sporttourers+"
Men man får väll kolla på er andra som har lite mer lättsvängda maskiner.

/Dimman
 
Däck

Hej, är det någon som har gjort följande bitar.

Jag är i fas med att byta däck och funderar på att byta dimensionen bak från 190/50 till 190/55, jag skulle vija få upp rumpan lite. Någon som har provat med 190/55 i bakdäck.

Kör man lite fortare och bromsar så är den så mjuk i fram. Har någon jobbat med framgaffeln för att få den lite styvare/hårdare. Någon som bytt fjädrar, fyllt på lite mera olja, dragit åt några snäpp. Berätta.

Nyfiken

:tummenupp
 
Jag kör men 190/55-17 (Bridgestone BT002 Pro Type 3) på bana & det känns bra, har även testat på vägen & känner inga vobblingar eller att den blir ostabill på annat sätt. (Har satt dit styrdämpare!)

Har justerat om förspänning, kompresion & retur fram för den niger så,
det blev bättre men fortfarande för mjuk så jag funderar på att byta fjädrar & kolla på en annan olja för att få den lite hårdare, men inte hunnit ännu.

Annars så tycker jag att det går att åka ganska fort med den på bana, det skrapar i lite på kåporna & fotpinnarna när det börjar gå lite fortare & man får hänga som en apa! :yoparty

/// M

Hej, är det någon som har gjort följande bitar.

Jag är i fas med att byta däck och funderar på att byta dimensionen bak från 190/50 till 190/55, jag skulle vija få upp rumpan lite. Någon som har provat med 190/55 i bakdäck.

Kör man lite fortare och bromsar så är den så mjuk i fram. Har någon jobbat med framgaffeln för att få den lite styvare/hårdare. Någon som bytt fjädrar, fyllt på lite mera olja, dragit åt några snäpp. Berätta.

Nyfiken

:tummenupp
 
Jag kör men 190/55-17 (Bridgestone BT002 Pro Type 3) på bana & det känns bra, har även testat på vägen & känner inga vobblingar eller att den blir ostabill på annat sätt. (Har satt dit styrdämpare!)

Har justerat om förspänning, kompresion & retur fram för den niger så,
det blev bättre men fortfarande för mjuk så jag funderar på att byta fjädrar & kolla på en annan olja för att få den lite hårdare, men inte hunnit ännu.

Annars så tycker jag att det går att åka ganska fort med den på bana, det skrapar i lite på kåporna & fotpinnarna när det börjar gå lite fortare & man får hänga som en apa! :yoparty

/// M[/QUOTE

Tack för tipsen. Det blir nog 190/55 bak och standard i fram. Jag har alltid gillat Metzler´s däck så ett par Metzler Sportec M3 låter väldigt intressant. Såg att dom tillverkas nu mera även i dimensionen 190/55.

Framgaffeln måste jag rota lite i hur man åtgärdar. Så jag återkommer när jag har kollat upp det hela.
 
Hej!

Sitter här uppe i norra Sverige och längtar efter våren.
Letar efter en ZZR1400 -08, -09 eller -10, har blivit helt såld på denna hoj.

Vad har ni för försäkringspremie på era hojar? Själv fick jag från IF följande erbjudande 2000kr/inreggad månad och 100kr/avställd månad.

Är det något speciellt som man ska kolla upp på dessa inför ett ev köp?

Mvh Rickard
 
Back
Top