ZXR750 Startproblem!

Beme

Orka!!
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Yamaha Fazer 600 2001
Hej! Någon som har haft samma problem med svårstartad zxr....vill inte tända alls...har lyckats nån gång att få den å tända till. Service till viss del är gjord..har kollat stift mm! Den har stått ett tag så om det kan ha med saken att göra. Tacksam för tips.

//Beme:va

Hej! Någon som har haft samma problem med svårstartad zxr....vill inte tända alls...har lyckats nån gång att få den å tända till. Service till viss del är gjord..har kollat stift mm! Den har stått ett tag så om det kan ha med saken att göra. Tacksam för tips.

//Beme:va

Har du gammal soppa i tanken?

kollat allt klassiskt?
dödare mm
koppling inne? el behövs de på zxr,n :va
soppa i tanken? för lite så de behövs reserv?
luktar de soppa?
fjong i batteriet?

mina fjongar alltid igång med väl laddat batteri o soppa i tanken :tummenupp

Soppa finns i å den är inte så jävla gammal ...men visst gör om gör rätt. Batteriet står på underhållsladdning. Koppling inne behövs inte...den har hoppat igång förr. Men märkte att kopplar ur...trots ny koppling samt fjädrar. Den är hydralisk så ...jag vet e fan!!!:huvet

Hej Beme,

Testa med startgas. Om det funkar så kan problemet vara att den inte får soppa, bensinpumpen är känd för att lägga av på zxr/zx-7/zx-9.

Ahh ok...ska testa igen ..testade med startgas för ett par månader sedan...då hoppade den igång en snabbis. Ok det verkar som om det blir mer delar att köpa till denna underbara hoj.:huvet

det är inte så att du haft soppa i fuggarna över vintern? blås ur (= rengör) alla munstycken isåfall. Det är ju bra o ha avbockat o dessutom gratis.

Får den soppa?
När min ZXR vägrade starta framåt vårkanten var det soppapumpen som inte gick.

Soppapumpen går ...tack för alla tips...ska börja blåsa rent å tanka nytt och testa tipsen. Tack än en gång:yoparty

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back