zxr750 92 vs. thundercat 600 96

Håller med...Köp ninjan. Absolut den snyggaste hojen av dom två och mer effekt också.......600 är kul ett år eller två men sedan vill man ju gå upp på dom större hojarna. lika bra att köpa rätt hoj från början.. :tummenupp

Har alltid varit kär i ZXR:en, men den är väl grymt tung?

/J

Jag skulle vilja hävda att Thundercaten är en "bättre" hoj men gillar man snorgrönt och dammsugarslangar är ZXR:en ett klockrent val. :tungan

ake_fisk skrev:
Håller med...Köp ninjan. Absolut den snyggaste hojen av dom två och mer effekt också.......600 är kul ett år eller två men sedan vill man ju gå upp på dom större hojarna. lika bra att köpa rätt hoj från början.. :tummenupp

Hohoho! Så cylindervolym och körvana går hand i hand?

MostWanted_NKPG skrev:
hur står sig dem till varandra? väghållning och effekt??

ZXR 750 har en gudomlig men sävlig väghållning.
På 92:an sitter en betydligt bättre bakstötdämpare än på 91:an vilket leder till färre blåmärken i röven.

Jag är tyvärr inte opartisk i denna frågan men måste ändå säga att ZXR:en går före av många anledningar.

Markfrigången på en rätt inställd ZXR slår många modernare sporthojar som far fram på banor och landsvägar idag.

Kurvmakaren skrev:
ZXR 750 har en gudomlig men sävlig väghållning.
På 92:an sitter en betydligt bättre bakstötdämpare än på 91:an vilket leder till färre blåmärken i röven.

Jag är tyvärr inte opartisk i denna frågan men måste ändå säga att ZXR:en går före av många anledningar.

Markfrigången på en rätt inställd ZXR slår många modernare sporthojar som far fram på banor och landsvägar idag.
en fråga här, är det inte så att killen redan har en zxr 92a o nu kanske vill byta till en thunderace?
Eller har jag missförstått nåt?

Silwer skrev:
en fråga här, är det inte så att killen redan har en zxr 92a o nu kanske vill byta till en thunderace?
Eller har jag missförstått nåt?
nej en kompis kompis hade en sån å påstod att den va BÄTTRE än min :) så ville bara få svar på det ja redan visste...

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2