zxr750 9000mil, för många mil?

Strand

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
ingen=(
ska köpa hoj och har sett en zxr 750 från 91, den har gått 9000mil och själv tycker jag det är skit mycket!!!!
men han säger att det inte är några problem med den och att den går fint..
servisbok har han inte men papper på servis har han..

undra om det är för många mil för att ens ta en titt på den..
och hur mycket är den värd om man skulle få försig att slå till???

Den funkar säkert, men den ska vara billigt. Inte en spänn över 20 tusen, vilket kan vara svårt då den modellen är duktigt övervärderad.

De slits rätt hårt de motorerna, så förmodligen skulle den gärna vilja ha nya insugsventiler och en omgång kolvringar för att bli på topp igen, men nåt generalras är knappast aktuellt.

Håller med föregående talare, inte en spänn mer än 20´. Jag hade nog inte köpt den alls. Finns måååååånga andra att köpa om man har ca 30´ o slänga iväg.

Strand skrev:
ska köpa hoj och har sett en zxr 750 från 91, den har gått 9000mil och själv tycker jag det är skit mycket!!!!

Den som står för nuvarande på blocket?

20 eller mindre hade jag nog slagit till.

Strand skrev:

Betyder ju ca 600 mil om året, är väl inte så extrem iofs...

Många mil måste ju inte betyda att det är skit om service och underhåll har gjorts som det ska. Större problem då kanske att veta just om detta har gjorts ordentligt. Sen är ju priset en annan sak, borde ju kunna pruta ner den en del eftersom de flesta inte har gått lika långt trots allt.

Värt och titta på är det säkert, alltid svårt och veta annars. Sen får man ju oftast vad man betalar för, eller rättare sagt, det vill ju till att man betalar rätt pris för det man får.

Last edited:
Peanutboy skrev:
Priset är alltid förhandlingsbart... Och du har väll redan en ZX7R eller???

Jo, med tanke på mitt pris så tyckte jag att det var mycket.

Reservdelar är alltid bra :)

600 mil om året i snitt är ju ngt jag tycker verkar helt normalt,kul att dom är ärliga med med milen iaf,polaren hade en 93.a som gått ca 9000 mil inte en krona under 22 k sålde han den för, spelar ingen roll hur mkt dom gått under 20 blir svårt att komma..

Strand skrev:

Som tidigare talare redan påpekat så är väl inte 9000 mil så konstigt på en hoj från 1991. Om den skötts väl och fått sin service rullar den säkert 20 000 mil, motorn är en erkänt slitstark konstruktion. Att det inte finns en pärm med servicekvitton på en så pass gammal hoj är mer regel än undantag, du kan bara gå på det allmänna intrycket, ditt motoröra och vad du får för vibbar av säljaren. Kan du få tag i tidigare ägare så kan det också vara värdefull info.

Däremot är priset för högt. Vet att många värderar sina gröna Kawor högt men mer än 25k skulle inte jag ge. Under 20k gör du ett klipp men jag skulle personligen inte släppa en sån hoj för mindre.

7000-11000 "ärliga" mil är nog ganska normalt för en hoj från -91.
Bättre att köpa en ärlig hoj en med fifflat miltal och historia.

Jag har letade själv lite äldre sporthoj i höstas och det är komiskt att att många 15 år gamla hojar har gått ca 4000 mil enligt säljaren men är mer slitna en polarens gamla 12.000 mila ZZR. Vid lite efterforskning var de antingen skruvade eller importerade, endast en av de lågmilare jag var spekulant på verkade milen stämma på men den var lite för dyr.

Kolla skicket, inte bara milen!

Själv kör jag lätt 1000-1500 mil på en säsong. :squid

Last edited:
Ska nog kolla på den på lördag, om han då går ner i pris.
Så kan skriva hur det gick och om det blev något...
Tackar för svaren..

hållundan skrev:
Sporthojar går inte längre än 4000 mil, så är det.
Och vid tretusen mil ska man börja boka tid hos skroten. Det står i serviceboken. ;)

Har den tourat 600mil om året borde den såklart hålla om den skötts.
Koll annars in gsxr 750 92-95, de finns för run 25-32 tusen. Är en likvärdig cykel tycker jag.
http://www.blocket.se/vi/6672642.htm?ca=2_s

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...