zxr750 -89 köp

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tjenare

ska ev och kolla på en zxr750 -89 som h ar gott 4300 mil..
den verkar väldigt fräsh och fin på bilderna jag sett

men jag skulle vilja veta från ägare av denna model om de e nå speciela fel man kan förvänta sig eller nåt man ska kolla nogare förutom de vanliga vid köp...

sen så hur e den annars som hoj.. körställning mm...

de va då bra pris på den och jag skulle få en låg försäkring så de e ju trevligt..

men som sagt.. lite info ifrån ägare skulle vara fint.. e ju inte nyaste modelen men den ser då modärn ut endå...

/Mvh
 
NigHtHawK skrev:
2171330 tjenare

ska ev och kolla på en zxr750 -89 som h ar gott 4300 mil..
den verkar väldigt fräsh och fin på bilderna jag sett

men jag skulle vilja veta från ägare av denna model om de e nå speciela fel man kan förvänta sig eller nåt man ska kolla nogare förutom de vanliga vid köp...

sen så hur e den annars som hoj.. körställning mm...

de va då bra pris på den och jag skulle få en låg försäkring så de e ju trevligt..

men som sagt.. lite info ifrån ägare skulle vara fint.. e ju inte nyaste modelen men den ser då modärn ut endå...

/Mvh

Hej!

Hade tidigare en ZXR-750 1989 och var hur nöjd som helst. Skottsäker maskin, om den skötts rätt. Min hade rullat 8000 mil när jag sålde o den går fortfarande perfekt!.

Du skall göra den generella översynen, som vid köp av vilken mc som helst!.

En bild på min gamla. Vita fälgar gör sig bra!

Vad ska du betala?
 

Bifogat

  • zxr750c.jpg
    zxr750c.jpg
    47.1 KB · Visningar: 231
Jag har ju precis en sån, och tycker att det är jäkligt mycket hoj för lite försäkringspengar. Först var jag inne på att köpa FZR 600, men insåg att jag skulle få lite mer effekt, mer kubik och, som jag tyckte, en mer karismatiskt hoj som dessutom gick att försäkra billigare om jag köpte ZXR:en.

Några direkta modellspecifika svaga punkter känner jag faktiskt inte till. Tidiga 89:or hade visst problem med insugsventilerna, men dessa problem är antingen åtgärdade eller så har dom aldrig funnits på en hoj som har gått 4000 mil. Körställningen är hyfsat "sportig" och fötterna hamnar ganska högt upp, men inte så att det blir obekvämt. Det ger i alla fall en hyfsat OK markfrigång om du ska köra bana.

Min ZXR (förutom motorn, som av okänd anledning byttes vid 6000 mil) har snart gått 10.000 mil, och något annat än slitdelar har jag inte behövt byta på den. Det är en sporthoj som jag tycker både ser ut och känns som en betydligt modernare hoj än vad årsmodellsiffran antyder.

Jag kan för övrigt rekomdenera en lite höjning av bakdelen. Det är nästan löjligt enkelt, och gör underverk för hojens egenskaper.

OK, jag är inte direkt opartisk :rolleyes: , men är i alla fall jäkligt nöjd med min 89:a. :)
 
Last edited:
okey de låter ju positivt...

priset e sagt 28k men de kanske går att göra nåt åt.. fast jag tycker de e helt ok pris... och som de verkar på er så e 4300 bara inkörning :)

den e omlackad förra året till candy blue och de ser grymt snyggt ut... de hade ju varit fränare om den varit grön men jag tyckte den färgen passade fint endå..

ja då verkar dettaa vara en bra model att sattsa på...
 
För de pengarna hade jag även kikat på en gammal oljegixxer från 88:a och framåt.
Riktigt kultiga hojar också :)
 
NigHtHawK skrev:
2171479 okey de låter ju positivt...

priset e sagt 28k men de kanske går att göra nåt åt.. fast jag tycker de e helt ok pris... och som de verkar på er så e 4300 bara inkörning :)

den e omlackad förra året till candy blue och de ser grymt snyggt ut... de hade ju varit fränare om den varit grön men jag tyckte den färgen passade fint endå..

ja då verkar dettaa vara en bra model att sattsa på...

Tänk på att priset dalar då det inte är orginallack!. Så 28 borde bli runt 24 om du frågar mig!
 
jag köpte en 91a för 28000 så lite tycker jag nog att du bör kunna få ner det priset .. 22-24000 låter väl mer rimligt?
 
Ett typfel kom jag på nu. Ryckutjämnargummit till bakdrevet tar slut fort. Ett nytt kostar ca 700 spänn och är lätt att byta. Känn efter om drevet glappar i rotationsled. I så fall kan du ju pruta 500-1000 spänn på det.

EDIT:
Tips: Kolla upp försäkring hos Trygg Hansa. Av nån anledning är den billig hos dom på just de första ZXR:erna, jämfört med andra hojar med liknande prestanda.
 
ilstallione skrev:
2171525 För de pengarna hade jag även kikat på en gammal oljegixxer från 88:a och framåt.
Riktigt kultiga hojar också :)

Håller med!. Men dammsugarslangarna är brutalt coola!

Men om jag hade köpt så välj en med orginallack. Snyggare o enklare att sälja då dagen kanske kommer!

Tänk också på att miltal inte stämmer bara för att mätaren säger en sak. Hmm denna har alltså rullat 253 mil/år. På äldre hojar så är det alltid en fördel om den har Orglack för det avslöjar hur den blivit skött av tidigare ägare!.

bara några tankar
 
Perskan skrev:

den första har jag snackat me ägaren här på sh om.. visst e den intressant fast försäkringen e bra hög på den för min smak.. skulle få runt 500 :- / mån halv på den...

och den andra e såld.. har varit på den me :)

PacMan skrev:
2171586 Ett typfel kom jag på nu. Ryckutjämnargummit till bakdrevet tar slut fort. Ett nytt kostar ca 700 spänn och är lätt att byta. Känn efter om drevet glappar i rotationsled. I så fall kan du ju pruta 500-1000 spänn på det.

EDIT:
Tips: Kolla upp försäkring hos Trygg Hansa. Av nån anledning är den billig hos dom på just de första ZXR:erna, jämfört med andra hojar med liknande prestanda.

jepp har kollat försäkringen hos dom och jag skulle få 250:- mån / halv vilket jag tycker e helt ok

ilstallione skrev:
2171525 För de pengarna hade jag även kikat på en gammal oljegixxer från 88:a och framåt.
Riktigt kultiga hojar också :)

jo självklart har man kollat lite på de med men problemet e att dom växer inte på träd här i mina hemtrakter.. fördelen me denna e att de inte e många mil till den

MILKY skrev:
2171611 Håller med!. Men dammsugarslangarna är brutalt coola!

Men om jag hade köpt så välj en med orginallack. Snyggare o enklare att sälja då dagen kanske kommer!

Tänk också på att miltal inte stämmer bara för att mätaren säger en sak. Hmm denna har alltså rullat 253 mil/år. På äldre hojar så är det alltid en fördel om den har Orglack för det avslöjar hur den blivit skött av tidigare ägare!.

bara några tankar

okey.. jo visst e de en fördel me orginal lack men jag tyckte denna va så himla snygg endå..
 
köpte min gsxr750 -91 för 20tusen så ett par lappar kan du säkert pruta även om zxr är en ganska högt värderad hoj...
 
jo visst har jag tänkt pruta.. ialf 25k ska de väl gå att få ner den till och de tycker jag ialf att den e värd trotts att den e omlackad..
 
Cooll båge helt klart, själv ska jag sälja av min Hd så fort den är besiktad (nästa fredag) Sedan blir en Zxr eller Fzr eller Gszr eller vfr eller vf1000r eller yzf750r...men kawan står högst på önskelistan. Men jag läste att det kan vara lite trixande med strypningen på 93-95, vet inte hur allvarligt det kan vara?
Men det är dags att sadla om nu känner jag, lycka till med köpet.
Mvh Pepe
:yoparty
 
EvilPepe skrev:
2171786 Cooll båge helt klart, själv ska jag sälja av min Hd så fort den är besiktad (nästa fredag) Sedan blir en Zxr eller Fzr eller Gszr eller vfr eller vf1000r eller yzf750r...men kawan står högst på önskelistan. Men jag läste att det kan vara lite trixande med strypningen på 93-95, vet inte hur allvarligt det kan vara?
Men det är dags att sadla om nu känner jag, lycka till med köpet.
Mvh Pepe
:yoparty


jo den verkar ju lite brutal me damsugar slangarna :yoparty
så finns den kvar då ja har länsat lek kontot så blir de nog affär
 
NigHtHawK skrev:
2171855 jo den verkar ju lite brutal me damsugar slangarna :yoparty
så finns den kvar då ja har länsat lek kontot så blir de nog affär
såg en på blocket i skaraborg med flames, lite hårdrock...
 
NigHtHawK skrev:
2171898 hehe hårdrock e alldrig fel.. dock lite för långt bort... :huvet
Kan aldrig bli för långt bort för rätt pengar, såg en annan på blocket också, Moto Gp vinnare står det i annonsen, bra pris på den och jag gillar färgsättningen. Men jag gillar nog den gröna bäst, men som sagt måste sälja av den gamla häcken först.
Hade gött.
Pepe
:fyllisar
 
zxr

och den andra e såld.. har varit på den me :)



Oj, den köpte visst jag :o) ska hämtas i helgen....

var först inne på zxr då jag alltid tyckt dom var mer än brutala, men efter moget övervägande och funderande så föll valet på en gammelgixxer
hoppas jag gjort rätt val.....

Tror iofs att zxr är mycket hoj för pengarna samt att försäkringen på dom och gsxr 88- är löjligt billig om man jämför

/Ronny
 
har för mig att kawa gpx 750 har samma motor men är en billigare hoj.

sam
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top