ZXR lite planer på fajter

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
har min kylning som vanligtvis går igenom ramen i tanken istället? hur gör ja med dem hålen? hur varm blir hojjen om man pluggar där? eller nån som har förslag på hur ja löser det?

vad behöver ja mer? crossstyre pris/märke? plastkåpa pris/märke?

bromsslangen räcker men hur gör ja med resten måste det förlängas? ehh kopplingen?

vill ha så ja kan bygga om,, va behöver man å va ska man tänka på?

cykeldator är väll ett måste också.. kan ju inte ha de där mätarna jahar nu.. behöver man varvmätare? ja menar man känner ju när varvstoppet går i :tungan hur har ni gjort...
 
Håller med. Du har en klassisk hoj. Bevara den. Det vore annat om de vurpade den utan försäkring eller något. Det är enda anledningen att bygga streetfighter tycker jag i alla fall.
 
anledningen till fighter är crossstyret å sänka hastigheterna å gillar att trixa,, ska ha möjlighet att sätta på kåpor efter tycke...
 
Har haft en ZXR själv, fast en -89. Slangarna är väl till förgasarna, inte till kylningen? På min gick de genom tanken men inte direkt in i burken så de är nog där mest för syns skull. Kylaren sitter väl som vanligt framför motorn?
 
Lurch skrev:
Har haft en ZXR själv, fast en -89. Slangarna är väl till förgasarna, inte till kylningen? På min gick de genom tanken men inte direkt in i burken så de är nog där mest för syns skull. Kylaren sitter väl som vanligt framför motorn?

Dom går som sagt rakt genom tanken ner till topplocket, fullständigt onödiga.
 
Vad du gör bygg inte om den.

Försökte själv få tag i en i orginalfärger som din i vintras vilket visade sig vara "lögn i helvete" så behåll den som den är.

Den är ju sååå grym.

/Mike



MostWanted_NKPG skrev:
har min kylning som vanligtvis går igenom ramen i tanken istället? hur gör ja med dem hålen? hur varm blir hojjen om man pluggar där? eller nån som har förslag på hur ja löser det?

vad behöver ja mer? crossstyre pris/märke? plastkåpa pris/märke?

bromsslangen räcker men hur gör ja med resten måste det förlängas? ehh kopplingen?

vill ha så ja kan bygga om,, va behöver man å va ska man tänka på?

cykeldator är väll ett måste också.. kan ju inte ha de där mätarna jahar nu.. behöver man varvmätare? ja menar man känner ju när varvstoppet går i :tungan hur har ni gjort...
 
Ninjaboy skrev:
Håller med. Du har en klassisk hoj. Bevara den. Det vore annat om de vurpade den utan försäkring eller något. Det är enda anledningen att bygga streetfighter tycker jag i alla fall.

Är det därför du är inne på Streetfighterforumet och drägglar?
Kåpfantomer, stay away! :lol
 
Tysken skrev:
Är det därför du är inne på Streetfighterforumet och drägglar?
Kåpfantomer, stay away! :lol
Oops! :hihi Kollade inte vilket forum det var utan såg bara att det stod ZXR på en ny post så jag kände mig tvungen att kolla in det. Självklart ska jag inte komma hit och bråka lika lite som vi vill att ni kommer och säger "gör SF av skiten" i alla våra trådar. :rofl
 
Bygg om, det finns en uppsjö av såna där. Inte alls någon exotisk one-off-modell som somliga tror. Man får en fin, originallackad ZXR `89 för under 20 papp i Tyskland, åk dit och "fynda" alla originalfreaks :tummenupp
 
MostWanted_NKPG skrev:
de kyler toppen om ja fattat det hela rätt?
Plockar du kåporna borde toppen få den kylning den behöver den "rätta"
vägen. OM du tar bort slangarna och täpper hålen och spacklar/slipar, akta
dig så du inte slipar hål!! Det gjorde brorsan på sin ZXR när han fajter
moddade den.

Ingen som har en komplett fungerande topp till en -89, till ett bra pris??
 
MostWanted_NKPG skrev:
vad behöver ja mer? crossstyre pris/märke? plastkåpa pris/märke?
bromsslangen räcker men hur gör ja med resten måste det förlängas? ehh kopplingen?
vill ha så ja kan bygga om,, va behöver man å va ska man tänka på?
cykeldator är väll ett måste också.. kan ju inte ha de där mätarna jahar nu.. behöver man varvmätare?
Crosstyren finns det en uppsjö av. 22mm är väl ganska vanligt bland crossar som orginal. Sen finns det fatbarstyren som är lite tjockare nedtill. Har för mig dom var 28mm.
Sen skall du ha risers som passar styret, 22mm eller 28mm. Kolla på orginaltillbehör till crossar så hittar du ganska stort urval där också.

Plastkåpor/lyse, tja du kan ju leta runt lite bland crossar och bland mopeder. Vissa moppemodeller har tex. ganska billiga och snygga framljus.
Exempel, framljus till Sachs MadAss

Kopplingsvajerns måste du säkert byta ut. Plocka loss den och åk till en stor mc-handlare/verkstad och be dom kolla ifall dom inte har en längre variant i lager. Har dom inte det så finns det satser där du själv kan kapa den längd du vill ha och sedan fixa anslutningarna själv också.

Du kan säker ha kvar orginalmätarna ifall du vill. Va beredd dock på att klura ut ett nytt sätt att fästa dom på då orginalfästet försvinner då du tar bort kåporna.
Eller så monterar du en cykeldator för 500:-
 
Wiseguy skrev:
Crosstyren finns det en uppsjö av. 22mm är väl ganska vanligt bland crossar som orginal. Sen finns det fatbarstyren som är lite tjockare nedtill. Har för mig dom var 28mm.
Sen skall du ha risers som passar styret, 22mm eller 28mm. Kolla på orginaltillbehör till crossar så hittar du ganska stort urval där också.

Plastkåpor/lyse, tja du kan ju leta runt lite bland crossar och bland mopeder. Vissa moppemodeller har tex. ganska billiga och snygga framljus.
Exempel, framljus till Sachs MadAss

Kopplingsvajerns måste du säkert byta ut. Plocka loss den och åk till en stor mc-handlare/verkstad och be dom kolla ifall dom inte har en längre variant i lager. Har dom inte det så finns det satser där du själv kan kapa den längd du vill ha och sedan fixa anslutningarna själv också.

Du kan säker ha kvar orginalmätarna ifall du vill. Va beredd dock på att klura ut ett nytt sätt att fästa dom på då orginalfästet försvinner då du tar bort kåporna.
Eller så monterar du en cykeldator för 500:-


Hojen har ingen kopplingsvajer. Den har hydraulisk koppling och det är bara att köpa en bromsslang av längre modell än den som sitter på just nu.
 
Kan bara hänga på i antihyllningssångerna här.
Ska du ha en hoj att trixa med är väl inte en framtung best som ZXRen en hit ändå?? Byt hoj o låt den slippa bli Streetfighter. Stackarn...
 
har min kylning som vanligtvis går igenom ramen i tanken istället? hur gör ja med dem hålen? hur varm blir hojjen om man pluggar där? eller nån som har förslag på hur ja löser det?
--Hålen i tanken är kvar för mig än så länge, har ingen lust att lackera om just nu så det blev tejp så att det inte blir badkar på toppen vid nederbörd.
Slangarna är bara för synskull men kyler toppen litegrann, min gjorde det ingen skillnad på tempmätaren då kåporna försvann istället.

vad behöver ja mer? crossstyre pris/märke? plastkåpa pris/märke?
--Jag köpte ett vanligt 22mm crosstyre och ett acerbis Cyclops som lyse/kåpa.


bromsslangen räcker men hur gör ja med resten måste det förlängas? ehh kopplingen?
--För mig var det tvärtom, kopplingsslangen räckte precis men jag fick köpa en ny bromsslang från styret till "splittern" på gaffeln. NBM Hydraulik's lokala återförsäljare 250:- för en grön stålomspunnen sak. Sök på google efter en i din stad.


cykeldator är väll ett måste också.. kan ju inte ha de där mätarna jahar nu.. behöver man varvmätare? ja menar man känner ju när varvstoppet går i :tungan hur har ni gjort...

--Jag köpte en Sigma 700 på Clas Ohlsson och satt mitt på styret mellan mina hemgjordarisers. Funkar kanonbra. Varvräknaren och tempmätaren är väck, varningslamporna skall dit när jag har tid (läs lust) mellan kronan och kåpan i hålen där oljeburkarna satt tidigare.

//Linkan på en ZXR750 -89 med en schysst körställning.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top