Zxr 750

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Tog en titt i sektionen men hittade inte en tråd för denna modell, kanske bristande syn?

Hur som helst så har jag börjat titta lite på den här modellen. Dessa hojar har nu ett par år på nacken och med tiden är det inte ovanligt att skavanker eller deffekter dyker upp. Har ni ZXR 750 ägare någonting att tipsa om eller kanske lyfta ett varningens finger kring?

Jag kör en Hornet 600 idag men letar efter någonting som förhoppningsvis känns lite stabilare och mer välbyggt om det skulle vara rätt ord. Tänkte boka in mig på lite bandagar och försöka utveckla mig som förare, tror detta är en potent hoj för mig.

Tack på förhand

jag köpte en zxr 750 1992 hittils nöjd... det jag blev uppmärksammad på innan köpet är växellådan.. att inte växlarna hoppar ur vid belastning...
sen är det att den går jämn ... de kan slamra lite på tomgång vid lägre varvtal men enligt kawa verkstan är inte ovanligt.... det brukar hjälpa om man ser över kamkedjesträckaren... ganska lätt att göra..

annars är jag nöjd.. har även införskaffat synkklockor och ska ge mig på ventilkoll och synkronisering av förgasare.....

lycka till.... med köpet...

har en sådan fast 91:a, nöjd som fan, min första hoj dock men ändå! Fått höra att ventiler kan va ett problem på dessa äldre modeller, inget jag råkat ut för själv dock!

Helt nöjd med denna 1992a. Inga problem maskinellt vad jag har märkt. Är dock på jakt efter de blåa triangel dekalerna utan större framgång men det är ju egentligen rent kosmetiskt.
Sagolikt vacker mc.:tummenupp
Jan

Lite stiltje i denna tråd. Dock finns det ju en till men det är ganska lugnt där med. Har en -92 men den tuggar och går. Stod i garaget från oktober -10 till i påskas då jag inte kunde hålla mig från att starta upp den och åka en sväng. För egentligen skulle jag bytt packboxar och skrapringar (hm, var det så dom hette?) i framgaffeln eftersom det läcker lite i ena benet och kollat ventilerna innan jag tog ut den men... Hursomhelst så startade den utan problem vid första försöket. Jag hade inte tömt förgasarna i höstas. Överhuvudtaget så går den snålt också. Så jag ska inte röra förgasarna. "If it works, don´t touch it"... Om någon har några nya erfarenheter att berätta så kläm fram´et!:)

Någon som har fräscha framgaffeldelar till en -92:a? Jag är ute efter innerdelen (nedre delen av gaffeln) eller kompletta ben.

Back