zxr 750

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Hoj
954
Tjenare!
Jag har ganska nyligen köpt en kawasaki zxr 750 från 91.
Det är min första landsvägs hoj och jag undrar om det är någon som vet nåt som man borde veta om denna hojen. Allt är intressant o veta!

jag kan inte säga så mycket om den än då jag inte har nåt körkort ännu, hehe men det är på G =) har ändast provat lite och kopplingen e kass då den slirar på högre varv =( men de ska fixas innan kortet kommer.

Valet av hoj va ganska lätt. ville ha en relativt snygg hoj för lite pengar. tyckte denna var perfekt. kostar ingenting o äga jämfört me mina polares nyare sporthojar. och pengar har man inte gott om när man sitter vid skolbänken!

Plocka isär och mät upp lamellerna. Är de innanför marginalerna är det bara att beställa en sats hårdare kopplingsfjädrar från addemoto. Så gjorde jag och då kommer man undan med en dryg hundring :yoparty

Vattenpumpen brukar paja och är svindyr, ventilerna är skitenkla att justera. Ska du åka bakhjul byt hoj först.

okej.. då har jag tur, den e ny bytt!
hehe nee nåt bakhjul blir det inte, de få de bli nästa säsong me annan hoj och mer körvana. kan nog va ganska vettigt o vänta med o börja me sånna grejer. man ska nog lära sig köra lite ordentligt först

har dock inte kunnat undgå o prova. då jag kört cross innan. men de va en helt annan femma o göra de me crosscyklen! :)

Förresten.. tempen på dessa hojarna, stämmer de att nålen på tempmätaren inte ska gå spec högt upp. min går nämligen bara upp till första sträcket innom de vita området om man säger..

Last edited:
Förresten.. tempen på dessa hojarna, stämmer de att nålen på tempmätaren inte ska gå spec högt upp. min går nämligen bara upp till första sträcket innom de vita området om man säger..

Det är normalt, mätaren visar inte 0-120 utan mer 40-120 eller något i den stilen.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa