zxr 750

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
nån som har spec. på vad som skiljer zxr 750 mot zxr 750r, det skiljer en del
i vikt. typ alu tank vet ja, men resten?????????

Tätsegad låda med hög 1a, justerbar sving, bättre gaffel, Kehin förgasare, vassare kammar + en del annat jag glömmt.

RacerBarber skrev:

RacerBarber skrev:

Kolla på www.buykawasaki.com och jämför reservdelsnummer blir du raskt klokare
Hej............Per..........:squid

per7 skrev:
Kolla på www.buykawasaki.com och jämför reservdelsnummer blir du raskt klokare
Hej............Per..........:squid

Mycket bra site att jämföra på. Tror att skillnaden blev mindre och mindre genom årgångarna. Gjorde en sån jämförelse på min -93 och motorspecen var i stort samma men R'en hade singelkuts, andra förgasare och fjädern uppshimsad 10mm bak samt sep reservoar för dämparen . R gaffeln hade nog både justerbar retur och kompressionsdämpning.

zxr

Hård&Kall skrev:
Mycket bra site att jämföra på. Tror att skillnaden blev mindre och mindre genom årgångarna. Gjorde en sån jämförelse på min -93 och motorspecen var i stort samma men R'en hade singelkuts, andra förgasare och fjädern uppshimsad 10mm bak samt sep reservoar för dämparen . R gaffeln hade nog både justerbar retur och kompressionsdämpning.

yepps sant som ni säger.....dock så skiljer det nästan 30 kg i vikt, kan ju inte bara vara tanken ell? får forska vidare.......lättare bara bättre.....he he

Tank och bakram står nog för mycket av de 30kilona. Skjutspinnarna oxå. Sen vete f*n.
Har ett Micron slip-on om du vill kapa en massa kilo till för orginalburken väger säkert 15kg!

anorectic

Hård&Kall skrev:
Tank och bakram står nog för mycket av de 30kilona. Skjutspinnarna oxå. Sen vete f*n.
Har ett Micron slip-on om du vill kapa en massa kilo till för orginalburken väger säkert 15kg!

sitter yoshi rs pipa på redan, men tack ändå. har någon en tank liggandes i alu så............

RacerBarber skrev:
yepps sant som ni säger.....dock så skiljer det nästan 30 kg i vikt, kan ju inte bara vara tanken ell? får forska vidare.......lättare bara bättre.....he he

Torrvikten när de såldes är så här enl. Haynes:

ZXR 750 91-92 (J1, J2): 195 kg
ZXR 750R 91-92 (K1, K2): 190 kg

ZXR 750 93-95 (L1,L2;L3): 205 kg
ZXR 750R 93-94 (M1, M2): 200 kg

ZX7R 96- (P1-P7): 203 kg
ZX7RR 96 (N1): 200 kg

Skillnaden på 5 kg beror på största delen av al.tank samt avsaknad av del av bakramen. (N-modellerna såldes med ståltank, därav den mindre viktskillnaden.)

Sedan fanns det en hel hög med Kawasaki Race-delar att köpa (justerbar styrvinkel etc.) så där fanns det nog en del saker som minskade vikten rejält. Kanske det är den siffran du går efter när du säger 30 kg?

vikt

dom där siffrorna låter ju bättre än dom ja har fått tag.......klart uppmuntrande. har sett siffror på 188 kg torrvikt på r modellen.....kanske tog i lite mycke med 30 kg hmmm ja ja......har inskaffat en racebakdel i alu till en 89-90 så där försvinner några kilo, efter en lätt modf. vill ner till under 200 t
orr, så med bänkade 150 på slangen så ska de bli riktigt roligt.....tack för siffrorna du letade upp, har ej dator hemma så får surfa då o då efter uppg.

Har du en fullkittad 750 motor eller ZX9ans?

RacerBarber skrev:
dom där siffrorna låter ju bättre än dom ja har fått tag.......klart uppmuntrande. har sett siffror på 188 kg torrvikt på r modellen.....kanske tog i lite mycke med 30 kg hmmm ja ja......har inskaffat en racebakdel i alu till en 89-90 så där försvinner några kilo, efter en lätt modf. vill ner till under 200 t
orr, så med bänkade 150 på slangen så ska de bli riktigt roligt.....tack för siffrorna du letade upp, har ej dator hemma så får surfa då o då efter uppg.

Är nyfiken också!... försöker få min häst till 150 :)
men jag har fått rådet att sätta in en zx9r motor.. men vill hellre kitta lite.
men med vag vet jag inte... får gärna säga vad du har till din? :Bugar

Robban Nr1 skrev:
Är nyfiken också!... försöker få min häst till 150 :)
men jag har fått rådet att sätta in en zx9r motor.. men vill hellre kitta lite.
men med vag vet jag inte... får gärna säga vad du har till din? :Bugar

zx9 yes......vet inte riktigt vad som sitter i motorn, har köpt den för en knapp månad sen....mekaniska keihin 41:er sitter på....de är de som syns, samt att herr marklund= mc express ska ha byggt motorn........samt självklart mena ja att ja vill ha 200 blötvikt.....

Jag har själv haft en ZXR750R-93 fullkittad för SBK, förhållandevis lätt men hade ju en hel del kolfiber och Marvic magnesiumfälgar.
Originalfälgarna är extremt tunga på ZXR man känar extremt mycket vikt på att byta ut dessa.

Dessa delar hade jag bytt ut i försat hand om vikten skulle bantas,
1: Avgassystem helt i titan.

2: Fälgar (magnesium)

3:Tank till alu eller kolfiber

4: mindre batteri

5: bort med startmotorn

6: Monterat kittluftburk av kolfiber

7: Kapat bakramen

RacerBarber skrev:
zx9 yes......vet inte riktigt vad som sitter i motorn, har köpt den för en knapp månad sen....mekaniska keihin 41:er sitter på....de är de som syns, samt att herr marklund= mc express ska ha byggt motorn........samt självklart mena ja att ja vill ha 200 blötvikt.....

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...