zxr 750 trimvänlig?

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Funderar på o köpa en 91a.Nån som vet om dom är lätta o ta ur lite mer ur?Nån som har satt turbo i en sån maskin?Tacksam för svar.

ZX9R motorn passar i ZXR ramen, är nog billigaste trimmet.
Det går att få ut 150bhp ur en ZXR750 motor men kräver en hel del pengar.

Per Fireblade skrev:
Funderar på o köpa en 91a.Nån som vet om dom är lätta o ta ur lite mer ur?Nån som har satt turbo i en sån maskin?Tacksam för svar.

slangarn skrev:
ZX9R motorn passar i ZXR ramen, är nog billigaste trimmet.
Det går att få ut 150bhp ur en ZXR750 motor men kräver en hel del pengar.
Tack ska du ha för svaret.Vet du om motorn passar rakt i ramen:Och måste man byta elsystem mm? :)

Jag TROR att det enda som behövs är att slipa upp ett fäste i motorn 10mm eftersom toppen sitter 10mm högre på ZX9, men om du vill åka fort varför köper du inte en snabbare hoj direkt?

Rigge skrev:
Jag TROR att det enda som behövs är att slipa upp ett fäste i motorn 10mm eftersom toppen sitter 10mm högre på ZX9, men om du vill åka fort varför köper du inte en snabbare hoj direkt?
Jag har en 929a.Ville ha loss lite pengar o vet om en billigzxr.Men tyckte ju att dom e lite slöa...ähhh nog bättre o ha kvar bladen o käka nudlar hela vintern :)

Per Fireblade skrev:
Jag har en 929a.Ville ha loss lite pengar o vet om en billigzxr.Men tyckte ju att dom e lite slöa...ähhh nog bättre o ha kvar bladen o käka nudlar hela vintern :)

Jag har en 929 och har haft en ZXR, jag skulle inte vilja byta tillbaka. Men hur billig är den och hur mycket får du för din 929 om du har råd att turbokonvertera dessutom ha pengar kvar från mellanskillnaden?

Rigge skrev:
Jag har en 929 och har haft en ZXR, jag skulle inte vilja byta tillbaka. Men hur billig är den och hur mycket får du för din 929 om du har råd att turbokonvertera dessutom ha pengar kvar från mellanskillnaden?
Jag hade tänkt bjuda 17000 o då är den i bra skick.Men ska man dit med turbo får man nog renovera motorn mm.O sen är nog pengarna slut ändå :(

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN