ZXR-750..andra motorer som passar.....

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
ZXR-750 1992
Hej äger en zxr-750. 1992 med 100 hk... undrar om det finns nyare motorer passar .syftet är lite mer hk. 20-30 hästar till skulle bli mycket roligare...
tänkte på zx7r,zx9r.spisar eller har ni förslag på vad som passar utan så stora modifikationer..
vill ej byta hoj.. det kul med en gammal klassiker med dammsugarslangar i tanken......::yoparty och kawagrön förstås......

kolla upp vad det kostar o ta bort strypningarna , då har du ju 121 hk

Strypningen är bortagen årsmodell 92 kom med 80 hästar till sverige tar man bort strypningen då har man 100 hk....det är vad jag vet och vad förra ägaren sade... jag har liggandes ett dynjetkit med nålar och större munstycken vet inte hur mycket mer pulver man får vid montering.....
däremot har jag kollat i tyskland mobile.de. att de flesta zxr från 92 hade 120 hk... kanske hämta motorn från tysklan:vad...

mvh jojje

Strypningen är bortagen årsmodell 92 kom med 80 hästar till sverige tar man bort strypningen då har man 100 hk....det är vad jag vet och vad förra ägaren sade... jag har liggandes ett dynjetkit med nålar och större munstycken vet inte hur mycket mer pulver man får vid montering.....
däremot har jag kollat i tyskland mobile.de. att de flesta zxr från 92 hade 120 hk... kanske hämta motorn från tysklan:vad...

mvh jojje

på min gamla 93, satt strypningarna i kammar , trottlar + andra kolvar , kanske billigare o byta motor som ngn sa

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back