Zxr 750-89 Info

Jonsson

Tänker på Lövis
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Ingen numera :(
HJÄLP.. Jag ska köp en tror jag.
Ge mig info om allt ni kan om den.
Bra / Dåligt..Skön o köra ?

Saker att kolla vid köp..

All info önskas....

:p

Tack på förhand...

Hör efter om ventilspelet är justerat på länge. Jag har servat mer än en sådan cykel där spelet varit lika med noll och cykeln beter sig konstigt med hög tomgång och svårstartad. Problemet är ventilsätena som är i mjukaste laget.

Hojen går i övrigt ganska ok även om den är rätt tung med dagens mått mätt. Värt att kolla är packboxarna i framgaffeln och att du inte hör vinande lagerljud från kopplingen.

Jonsson skrev:
Oj tack för den otroligt bra infomationen :)

haha, visst var den bra.
Jag har dock alltid gillat just den hojen i rätt färgsättning, det var nära att jag skaffade en nu i höstas med.
Men åren har gått fort det är tunga och ganska trötta hojar mot dagens, 100hk är ju inte så mycket på en 750 idag.
230 knyck ska nog inte vara omöjligt och det räcker väl egentligen.

Visst. Men jag har tänkt o åka lite bakhjul o så och det borde den väll klara ?

Kan man fixa en PowerWheele med den ?

antar att du kan koppla upp den på ettan.
När jag åkte moppe var det en kille som hade en sån där, alltid när han drog förbi ut på landsvägen så drog han upp den på slangen, troligen därför modellen sitter kvar i skallen på en.
Jag har dock hört nu på senare år at den är ganska framtung.

Jonsson skrev:
Visst. Men jag har tänkt o åka lite bakhjul o så och det borde den väll klara ?

Kan man fixa en PowerWheele med den ?

Jag hade en 92:a, den har 100hk, 89:an har mer... 107 tror jag. Du kan glömma ALLT vad powerwheelies heter med en 91-92 iallafall. Men köp en 91-92 ändå, dom är sååååå mycket snyggare och går att få tag på för strax över 25000.

Rigge skrev:
Jag hade en 92:a, den har 100hk, 89:an har mer... 107 tror jag. Du kan glömma ALLT vad powerwheelies heter med en 91-92 iallafall. Men köp en 91-92 ändå, dom är sååååå mycket snyggare och går att få tag på för strax över 25000.

107 hästar stämmer bra och man kan som sagt glömma powerwheelies. Du har dock fel på en sak och det är att de nyare modellerna är snyggare. 89 samt 90 rockar ;)

Såg inte denna tråd innan jag hade skrivit ett kort svar här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=26495

Kryptonit skrev:
Du har dock fel på en sak och det är att de nyare modellerna är snyggare. 89 samt 90 rockar ;)

Polera brillorna gosse! 91-92 ser ju klart bättre ut! Det går faktsiskt förvånansvärt bra att busa med en ZXR, men en YZF 750 är mycket bättre till det och ligger i ungefär samma prisklass. Tyvärr ser ju den ännu värre ut en en 89 ZXR *duckar*

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park