ZXR 750 1992 uppdatera framgaffel....

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
ZXR-750 1992
Hej... idag upptäckte jag ett oljeläckage från ena gaffelbenet det konstiga är att oljan läcker från botten av benet jag tittade lite in i hålet underifrån och det verkar sitta ett lock/skruv..

Har även tänkt byta till nyare gafflar vet någon vad som passar rakt av
typ zx9r av nyare modell..

vad kan det kosta att reparera mina gamla....( packboxar bytes på verkstad förr 2 år sedan).känns ändå trötta och stöttiga...kanske bästa lösningen är uppdatera till nyare modell....

kom med förslag..

mvh jojje..:)

öppna skruven med mutterdragare.. (insex) töm. skruva igen o dra åt med mutterpickan igen. fyll på.

sen bli de nog billigare o köpa nya fjädrar samt fräsch tjockare olja så är den nog fit för fight igen.

>Hej är så enkelt som du beskriver??
alltså lossa på skruven tömma allt olja som är kvar. sätta tillbaka skruven med ny bricka (tydligen sitter det en kopparbricka)..
sen fyller jag på rätt mängd olja. skruvar jag loss muttern på ovansidan
av gaffel och fyller där...eller?? Har jag uppfattat dig rätt..
gaffel är av typ. upside down gaffel.

du
öppna skruven med mutterdragare.. (insex) töm. skruva igen o dra åt med mutterpickan igen. fyll på.

sen bli de nog billigare o köpa nya fjädrar samt fräsch tjockare olja så är den nog fit för fight igen.

alltså lossa på skruven tömma allt olja som är kvar. sätta tillbaka skruven med ny bricka (tydligen sitter det en kopparbricka)..

du
Sidan 202 i manualen:tummenupp

https://rs878l33.rapidshare.com/#!d....pdf|40062|R~FE6B475783C8B837D0DF7BE39357C00F
Klicka på Free download

du

typ.:)

Back