Zx9r vs Gsxr 750

oleo

retta
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ER6F
sålde min kawa zx9r - 99:a för ett tag sen och e nu sugen på en hoj igen såklart, dock undrar jag om någon kan ge mig lite jämförelser med kawan och den hoj jag tänkte köpa nu, en gsxr 750 från 01...är de bättre klös o gsxr:en? vanliga fel på gsxr:en ?

tacksam för lite hjälp av er mc gudar :)

/Oleo

Du vet väll att gsxr 750 inte är en kawasaki, skulle nog säga
att det är det största felet!

:2cool

Jag har bara provkört en ZX9R en kortare sväng så jag kan inte säga om det är bättre klös i ZX9:an än GSXR 750:n. Men GSXR'n har tillräkligt med klös och sen har den ett fint chassie. Ägde en 750 -00 och den var jag mycket nöjd med. Jävligt rolig hoj som gjorde sig bäst på bana eller favoritvägen. (Ingen höjdare att varken fisa i stan med eller att skjutsa med)

Det enda felet jag hade på min var att den signalerade för att spjällmotorn var paj, men det visade sig att det var gas- eller retur-vajern som behövde bytas. Tydligen ett ganska vanligt fel, men kostar inte så mycket att byta och det är nog gjort på de flesta hojar. Annars så känner inte jag till några problem.

En grym hoj så köp :)

Om jag minns rätt så gick ZX-9R lite bättre över hela registret medans en 750R har ungefär lika mycket effekt på topp. Nu kan jag iofs minnas flel pga att kawan var skapligt mycket drevad. Men köp en Suzuki, det är otroligt att du blir besviken.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park