PixxarOne
Ny medlem
ZX9R - 98
Hej på er.
Då var det färdigt åkt då men det var ju dax ändå.
Vett och hörde precis vad som hände men frågan är lite varför och vad som jag kan göra för att det inte händer igen då motorn kommer att få ett par hästar till våren
Det som hände var att jag låg i ca 275 kmh och skulle puta i 6an men missa den med varvstop som följd och direkt tappa den ork och jag hörde ett hårt tick tack i motorn
In med kopplingen men försent då det han slå stop i motorn. Antar att ventilen fastna innan jag han stänga av motorn. Gick ju ganska fort så man ville ju hålla sig på vägen samtidigt.
Frågan är nu vad hände ?
Utmatade ventilfjädrar ?
kamkedjespännaren sa upp sig ?
Ska riva den i dagarna och titta lite.
Hoppas på ventilfjäder som strulat så bara 1 ventil behöver bytas.
Om det är hopp på kedjan så är det värre .....
Hej på er.
Då var det färdigt åkt då men det var ju dax ändå.
Vett och hörde precis vad som hände men frågan är lite varför och vad som jag kan göra för att det inte händer igen då motorn kommer att få ett par hästar till våren
Det som hände var att jag låg i ca 275 kmh och skulle puta i 6an men missa den med varvstop som följd och direkt tappa den ork och jag hörde ett hårt tick tack i motorn
In med kopplingen men försent då det han slå stop i motorn. Antar att ventilen fastna innan jag han stänga av motorn. Gick ju ganska fort så man ville ju hålla sig på vägen samtidigt.
Frågan är nu vad hände ?
Utmatade ventilfjädrar ?
kamkedjespännaren sa upp sig ?
Ska riva den i dagarna och titta lite.
Hoppas på ventilfjäder som strulat så bara 1 ventil behöver bytas.
Om det är hopp på kedjan så är det värre .....
Last edited: