ZX9R-tråden

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Har inte sett nån tråd för dessa underbara hojar!
Tyckte det var dax att starta en.
Om det finns en så länka gärna dit.
Skriv om era hojar och undringar om dessa.
 
Tänkt starta denna tråd i månader, men väntade på att nån annan skulle göra det!


En första fråga för att få upp röven mer i vädret och få mer vinkel på hojen hur tycker ni man ska göra?

Funderar på skjuta upp gaffelbenen i styrkronan, då den kommer bli lite hög för mig om man höjer den med höjningssats..
 
uggla skrev:
Tänkt starta denna tråd i månader, men väntade på att nån annan skulle göra det!


En första fråga för att få upp röven mer i vädret och få mer vinkel på hojen hur tycker ni man ska göra?

Funderar på skjuta upp gaffelbenen i styrkronan, då den kommer bli lite hög för mig om man höjer den med höjningssats..

Man behöver sänka fram, höja bak ganska mycket för att det ska ses skillnad. Bieffekten är att hojjen blir mycket mer nervös om du gör detta. Förvisso lättstyrd men känsligare för fel.

Personligen skulle jag vilja se lite upphottade ZX9or i denna tråd. Gärna med big bore kit alt. turbo och få se lite bilder och dynokurvor. Jag har hört om extra snabba zx9or men jag har inte sett någon som har en.

/a
 
Zx9

aLcATRAZ skrev:
Man behöver sänka fram, höja bak ganska mycket för att det ska ses skillnad. Bieffekten är att hojjen blir mycket mer nervös om du gör detta. Förvisso lättstyrd men känsligare för fel.

Personligen skulle jag vilja se lite upphottade ZX9or i denna tråd. Gärna med big bore kit alt. turbo och få se lite bilder och dynokurvor. Jag har hört om extra snabba zx9or men jag har inte sett någon som har en.

/a
Tja.
har provat å dra mot en med turbo :huvet gör inte det om du inte själv har turbo. Fy fan vad den gick låg på 5:an i typ 180 jämnsides å han vred fullt gick upp direkt på bakan :hihi .

En sak som jag tycker ni som har zx9or bör göra är att dreva ett kugg fram.

Blir otrolig skillnad!!!!! Men ska man köra långt e det lite jobbigt med högt motor varv.

Men en sak e säker du är alltid först från trafiksignalerna. :yoparty
 
Last edited:
aLcATRAZ skrev:
Man behöver sänka fram, höja bak ganska mycket för att det ska ses skillnad. Bieffekten är att hojjen blir mycket mer nervös om du gör detta. Förvisso lättstyrd men känsligare för fel.

Personligen skulle jag vilja se lite upphottade ZX9or i denna tråd. Gärna med big bore kit alt. turbo och få se lite bilder och dynokurvor. Jag har hört om extra snabba zx9or men jag har inte sett någon som har en.

/a

:tummenupp Hej hopp turbo var det här :banana
 
hayabusaking skrev:
:tummenupp Hej hopp turbo var det här :banana

Bravo! Nu måste du posta en bild på dina kalsonger som bevis att du verkligen har turbo. Hehe... Näe men om du har lite bild/film skulle det vara tufft.

/a
 
Blue ride skrev:
En sak som jag tycker ni som har zx9or bör göra är att dreva ett kugg fram.

Blir otrolig skillnad!!!!! Men ska man köra långt e det lite jobbigt med högt motor varv.

Men en sak e säker du är alltid först från trafiksignalerna. :yoparty



Funderar på göra det så man kan leka lite mer :)
 
Min superhottade ex-ZX9. Ja tycker den har fått ett oförtjänt rykte om att vara tung och klumpig, jag tycker inte den är så mycket sämre än nå andra hojar. Ett kugg ner fram gör stor skillnad.

zx9.jpg
 
hallå... jag lackade om min hoj i vinter... men jag var så klantig att jag glömde be lackeraren att täcka hålen för handtagen bak... nån som har en smidig lösning på hur man får det snyggt utan att lacka om bakdelen? gärna bild på förslag... (vill ju inte ha kvar touringbevis :hihi )

sen tänkte jag höra hur mkt 4 kugg bak gör? fick ett 44 drev när jag beställde tidigare satt det 40... (tror 41 är orginal?) kommer den varva mkt mer, dra mkt soppa, vibrera... osv?
 
don_tomazo skrev:
img4284aafc445d6-thumb.jpg

img4284ab6641ed1-thumb.jpg

img4284aa92d978e-thumb.jpg


Underbar hoj. Hade gärna kört fler säsonger med min nia!

Ahh trevligt. Var det inte den här hojjen som brann ner... bokstavligen?

Fördjävligt, för den var ju unik.

Dock så blir jag inte lika upphetsad längre av "bara" en omlackering. Inte efter att ha sett den där länken om MV Agusta och Ducce 999 upphottningarna. Letade efter tråden i 15 min men jag hittar den inte. DÅ snackar vi styling.

Min zx6a fick sig också en omtumling förra året, men den kommer tillbaka. Får se om den blir lika snygg som din.

/a

EDIT: Du har inte möjligen lite större bilder? Jag skymtar här en mattsvart ramlackering. Jag undrar hur du har fått till det? Det är precis matt-svart som jag vill åstadkomma som på alla nya hojjarna.

peter R1 skrev:
Får min gamla zx9 vara med? Saknar den hojen lite faktiskt...

Djäkligt snygg hojj. Hur kunde du byta ner dig till r1??? :)

/a
 
aLcATRAZ skrev:
Ahh trevligt. Var det inte den här hojjen som brann ner... bokstavligen?

Fördjävligt, för den var ju unik.

Dock så blir jag inte lika upphetsad längre av "bara" en omlackering. Inte efter att ha sett den där länken om MV Agusta och Ducce 999 upphottningarna. Letade efter tråden i 15 min men jag hittar den inte. DÅ snackar vi styling.

Min zx6a fick sig också en omtumling förra året, men den kommer tillbaka. Får se om den blir lika snygg som din.

/a

EDIT: Du har inte möjligen lite större bilder? Jag skymtar här en mattsvart ramlackering. Jag undrar hur du har fått till det? Det är precis matt-svart som jag vill åstadkomma som på alla nya hojjarna.

Större bilder finns på http://ninjaz.kicks-ass.net/don_tomazo/
Nej folk stylar sina hojar mer och mer för att vara unika. Kul men svårt att sticka ut ur mängden nu :) Det var ju inga stora ingrepp på min hoj men matt svart ram och lamborghinioranga kåpor fick väl räcka.
Har inte orkat göra ett skit på den hojen mer än byta framdäcket. Det är inte värt det. Händer det något så får man aldrig igen det. Usch!
 
Kul med en zx9 tråd... Slänger upp lite bilder på min 9:a som är nylackad...'
Det ska på lite kawagröna dekaler på kåporna också så det inte blir för mycket GR stämpel på den,, det vill jag ju inte...
 

Bifogat

  • P1010001liten.JPG
    P1010001liten.JPG
    105.2 KB · Visningar: 559
  • P1010002liten.JPG
    P1010002liten.JPG
    100.4 KB · Visningar: 496
jag har en ZX9-R motor - men den sitter inte i en hoj.... :-)

mera info inom kort - & PREMIÄRVISNING på ELMIA i PÅSK !


Har en extra komplett motor te salu okså om nån e sugen - billigt
 
Jas-95 skrev:
Jag funtar också på att byta till en R1:a. Vad säger du som kört båda? Nackdelar och fördelar??

JB

*asgarv* host jag får nog återkomma med upplevelser i vår ( har ju bara rullat runt på tomgång runt kvarteret än så länge) MEN det ser lovande ut!
 
peter R1 skrev:
*asgarv* host jag får nog återkomma med upplevelser i vår ( har ju bara rullat runt på tomgång runt kvarteret än så länge) MEN det ser lovande ut!


Aha där ser man! Hoppas du blir nöjd da!

JB
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top