Zx9r Strypning

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Hejsan har en fråga, det står i mitt regbevis att hojen (kawasaki zx9r-98) är strypt till 67 Kw och jag har kollat och förgasarna är inte strypta så det jag undrar är om det kan tänkas vara så att cdi-boxen är "strypt" är det nån som vet om de strypt nogra hojar på detta sätt. Den är importerad från tyskland.

Ninja Racer skrev:
Hejsan har en fråga, det står i mitt regbevis att hojen (kawasaki zx9r-98) är strypt till 67 Kw och jag har kollat och förgasarna är inte strypta så det jag undrar är om det kan tänkas vara så att cdi-boxen är "strypt" är det nån som vet om de strypt nogra hojar på detta sätt. Den är importerad från tyskland.

Har du kollat avgasrören?

Om det inte sitter strypningar där så är den säkert strypt på ett annat dumt sätt som i CDI:n.

Lycka till med avstrypningen! :tummenupp

Nä i avgasrören sitter det inte, är helsystem på, och den gör så gott som 300 km/h på mätaren, så den ska väl inte va strypt ville bara riktigt riktigt säker

Dom där strypningarna brukade dom plocka vid första servicen.

går den bara 300 så är den strypt givetvis, det funkar som så att man skriver en lägre siffra på regbeviset så är den strypt.
400 ska den göra iaf.

Borde inte vara strypt, tyskarna har många roliga strypningar men de brukar åtgärdas när man tar in hojen till Sverige, och 300 mätarfart gör den inte med 67kw.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Borde inte vara strypt, tyskarna har många roliga strypningar men de brukar åtgärdas när man tar in hojen till Sverige, och 300 mätarfart gör den inte med 67kw.

Jo, om man har lekt lite med mätaren. :D

Står 55kw på mitt reg bevis. klass 5 försäkring står det men får betala ca 16000 hel/hel i zon 3

Jag har en Zx7r -97 och det står 72kw på reggbeviset, och hojen går som skit.
Om det nu stämmer det som står om kw, vad kan domma strypningar sitta?

72Kw? Jag har en ZX7R 97:a och den är på 90Kw. Hur kommer det sig att det är så olika? Måste ju kännas helt drygt att köra med 72Kw då?

Ninja Racer skrev:
Nä i avgasrören sitter det inte, är helsystem på, och den gör så gott som 300 km/h på mätaren, så den ska väl inte va strypt ville bara riktigt riktigt säker

300kmh = 278kmh i verklig fart = OSTRYPT :kocko

JB

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey