Skulle bli jätteglad om jag kunde få lite hjälp.
Har sökt massor men hittar ingen med liknande problem. Men hoppas och tror att det är nån skitpryl jag missat.
Kawasaki ZX9R C från -98
Tidigare gick hojen snabbt som tusen men den gick aldrig rent. Knepig effektkurva, svår startad och den drack massor bensin.
Så jag genomförde en service med följande:
Ventilinställning med nya shims.
Plockade bort dynojet-nålar plus munstycken som ersattes av original prylar.
Balanserade förgasarna.
Bytte från ett litet supertrapp slip-on till GSXR 1000s original ljuddämpare, kör utan katalysatorer.
Så efter servicen/ modifieringarna går hojen, ja rent och bra på alla sätt förutom att den saknar effekten. Uppskattningsvis mellan 80-100hk
Inga avgasknallar, inget blödder, inga hack, bensinsnålt, startar snabbt och har jämn tomgång. Drar inte olja, ryker inte, sotar inte.
Har provat följande för att råda bot på det hela:
Bytt tillbaks till Dynojet nålar och munstycken.
Kört utan ljuddämpare.
Provat att montera bort Kawasakis miljötänk, (kallas KLEEN)
Byggt om luftturbo rören efter konsten alla regler.
Alla dessa ändringar och den förblir exakt den samma!
Gas vajern öppnar som den ska.
Choken ligger inte på.
Hålen på insuget som används vid balansering av förgasarna är pluggade som dem ska.
Provat at spruta startgas vid vakuumslangar men ingen skillnad.
Nån som vet hur mycket gas-positions sensorn kan påverka motorn? Har inte rört den då jag måste ha ett mätinstrument från Kawasaki för ett testa den. Men inte kan effekten sjunka med 30% för att den är trasig? Gör väl bara att effektkurvan bli lite roligare?
Jag har som sagt provat att köra utan ljuddämpare men inte provat att strypa flödet på något vis. Inte kan jag ha för mycket flöde med GSXR 1000 ljuddämparna utan katalysatorer? Och att det skulle ta så mycket effekt….
Har kört med hojen länge såhär men nu saknar jag mitt adrenalin o flin!
Tack på förhand!
Har sökt massor men hittar ingen med liknande problem. Men hoppas och tror att det är nån skitpryl jag missat.
Kawasaki ZX9R C från -98
Tidigare gick hojen snabbt som tusen men den gick aldrig rent. Knepig effektkurva, svår startad och den drack massor bensin.
Så jag genomförde en service med följande:
Ventilinställning med nya shims.
Plockade bort dynojet-nålar plus munstycken som ersattes av original prylar.
Balanserade förgasarna.
Bytte från ett litet supertrapp slip-on till GSXR 1000s original ljuddämpare, kör utan katalysatorer.
Så efter servicen/ modifieringarna går hojen, ja rent och bra på alla sätt förutom att den saknar effekten. Uppskattningsvis mellan 80-100hk
Inga avgasknallar, inget blödder, inga hack, bensinsnålt, startar snabbt och har jämn tomgång. Drar inte olja, ryker inte, sotar inte.
Har provat följande för att råda bot på det hela:
Bytt tillbaks till Dynojet nålar och munstycken.
Kört utan ljuddämpare.
Provat att montera bort Kawasakis miljötänk, (kallas KLEEN)
Byggt om luftturbo rören efter konsten alla regler.
Alla dessa ändringar och den förblir exakt den samma!
Gas vajern öppnar som den ska.
Choken ligger inte på.
Hålen på insuget som används vid balansering av förgasarna är pluggade som dem ska.
Provat at spruta startgas vid vakuumslangar men ingen skillnad.
Nån som vet hur mycket gas-positions sensorn kan påverka motorn? Har inte rört den då jag måste ha ett mätinstrument från Kawasaki för ett testa den. Men inte kan effekten sjunka med 30% för att den är trasig? Gör väl bara att effektkurvan bli lite roligare?
Jag har som sagt provat att köra utan ljuddämpare men inte provat att strypa flödet på något vis. Inte kan jag ha för mycket flöde med GSXR 1000 ljuddämparna utan katalysatorer? Och att det skulle ta så mycket effekt….
Har kört med hojen länge såhär men nu saknar jag mitt adrenalin o flin!
Tack på förhand!