zx9r går orent på låga varv

krille#

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
zx6r
Hejsan. är nybliven zx9r ägare som fått lite problem. det är så att hojjen pluddrar och går orent på låga varv. Det är mellan ca: 2500- 3500 rpm som det pluddrar och har sig. men efter det går den som fan. Det gäller varm som kall. det är en zx9r-98 med acropovitc hel system kn filter och dynojet kitt. Och det var så när jag köpte den. ps. har uppkörning på torsdag så man vill ju helst att den går riktigt tills dess. MVH. Kristian

Gas i förskitaren!

Jag tror att du behöver kolla över(i genom) :) lågfarts munstyckena.

Den drar inte tjuvluft någonstans? eller om det är någon vakumslang som har hoppat av eler är sliten?

krille# skrev:
2198917 Hejsan. är nybliven zx9r ägare som fått lite problem. det är så att hojjen pluddrar och går orent på låga varv. Det är mellan ca: 2500- 3500 rpm som det pluddrar och har sig. men efter det går den som fan. Det gäller varm som kall. det är en zx9r-98 med acropovitc hel system kn filter och dynojet kitt. Och det var så när jag köpte den. ps. har uppkörning på torsdag så man vill ju helst att den går riktigt tills dess. MVH. Kristian
ta bort dynojet kittet, eller se över grejorna ordentligt...

Synka förgasarna kanske ???

Som föregående, helt klart en förgasar inställning den behöver, ska kunna göras under 1000 lappen på verkstan, sen går den med all säkerhet bättre

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT