ZX9R drar soppa som fan.

his

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Kawasaki ZX-9R
Hejsan är det någon som har ett stalltips ang min ZX9R-98, den drar en dryg liter milen. Den går inget bra mellan 5500-8000 varv, den rycker och vibrerar i motorn innan den "kommer igång"Cykeln är nyservad med stift och ventilinställning samt nysynkade förgasare.Den är tidigare dynojettad och det sitter en Quillpipa på.Tacksam för råd.
m.v.h Stefan :arsele

his skrev:
2105935 Hejsan är det någon som har ett stalltips ang min ZX9R-98, den drar en dryg liter milen. Den går inget bra mellan 5500-8000 varv, den rycker och vibrerar i motorn innan den "kommer igång"Cykeln är nyservad med stift och ventilinställning samt nysynkade förgasare.Den är tidigare dynojettad och det sitter en Quillpipa på.Tacksam för råd.
m.v.h Stefan :arsele
Mit förslag är att förgasar vakum gummit på ena förgasaren är klämd och resulterar i att den tar tjyvluft och går då ojämt på jämn gas i litte högre varv.

Har en kompis som har en exakt lika Ninja -98:a som din.
Hans är helt original och tar lätt 0.8-0.9 l vid normal körning...

Är din avstrypt ?
Vakumtrottlarna original har små hål som hindrar dom att lyfta till fullt öppet om jag förstod det rätt.
Finns att köpa "fulleffekts" trottlar.
Är också väldigt snålt bestyckade när dom levererades strypta (100hp eller om det var 80hp ? :3freak ).

144hp ostrypt.

Min drar 0,75 på bana ungefär så inte är 0,8-0,9 normalt precis...
Har dock inga tips tyvärr... :(

Jag gissar också på något förgasarstrul. Du kanske har kraftigt slitna emulsionsrör eller att någon packning inne i förgasaren pajjat. Det sistnämnda hände mig och flottören kunde inte stoppa bränslenivån och det bara sprutade ut ur förgasarna med väldigt dålig gång som följd.

En sketen packning för 10kr, och allt det slitet och felsökandet. Sjukt...

/a

KnoXX skrev:
2105952 Mit förslag är att förgasar vakum gummit på ena förgasaren är klämd och resulterar i att den tar tjyvluft och går då ojämt på jämn gas i litte högre varv.

Tackar för tipset, jag hade ju bort förgasarbryggan när jag sevade den.
Verkar vara ett bra ställe att börja på.
Stefan

min drar 0,6
dynojetnålar(går hackigt under 4000 men vem fan ligger i det registret)som en raket efter 4000....

skulle tro att det drar tjuvluft för dig om den går sunkigt på höga varv...

Dyno nålarna påverkar ju min gång upp till 4000 men det e det värt då den går bättre på höga varv...

Hej du.
Såg att nån tyckte du skulle byta Dyno-jetnålerna,,så skulle allt lösa sig,,
Nja,,om nån har monterat ett Dyno-jet kit då är ju trottlerna borrade, samt i vissa fall (åtminstone på ZX9R 94-97) så limmar man ett luftmunstycke i bakkant på förgasaren med epoxilim,,och det går INTE att få ut,,så bara byta nålar räcker inte långt.
Och 4 stycken trottler koster sådär 1200:-/styck = ca 5000:-!!!
Det är ju billigare isåfall att köpa en beg. brygga från en skrot.

En liten undran bara,,: Om den precis har varit på service och går "som en påse nötter",,;-)
Vem har då utfört det "jobbet"??????
Har de inte provkört den efteråt??
Och varför inte bara lämna in igen så får de väl fixa till det,,,du har ju säkert betalat bra för "jobbet". ;-) nån typ av garanti på jobb måste de väl ha,,

Mogens/Frostie.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...