zx9r bestycknings fråga.

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
Hej.

Nu så efter mycket strul med munstycken och shims så går hojen som en raket.

Nu till frågan: Den går perfekt på låga varv och drar mycket bra upp till stop.
Men håller man den på 5000-6500 varv så bluddrar den.

Varför ?!

Jag har 1 mm shims på nålarna nu. Skulle 0.5 mm kanske vara bättre ?
För det är väl nålen som börjar ta över runt dom varven eller tänker jag fel ?

Den dåliga gången som jag hade förut vid krypkörning är helt borta.
Den svarar direkt utan något tjafs.
Det är mycket mer ork i den nu.

Bara runt dom där varven som den jävlas och jag blir så tröt nu när den går så bra för övrigt ...

ZX9R -98

Nålen tar vid de varven. Prova att sänka, annars kanske slitna nålar eller emulsionsrör.
Jag har samma fel på min hoj men det har inte blivit av att jag har bytt emulsionsrören så uppdatera gärna om du gör det :)

Vad hade du för fel när den gick dåligt vid krypkörning ? har en 98 som går dåligt under 4000 varv,men sen går den bra.
Huvudmunstycket är 160.

Vad hade du för fel när den gick dåligt vid krypkörning ? har en 98 som går dåligt under 4000 varv,men sen går den bra.
Huvudmunstycket är 160.

Ställde TPS till 1.0v på tomgång sen skruva jag ut lågfarts skruvarna 3 varv.
Vart stor skillnad men jag har slipon och KN filter. Orginal så gick den perfekt.

TPS ska stå 1.0v - 1.10v på tomgång.

Jag har själv en zx9r-99. Det blöddrar går lite ryckigt under 3000varv. Söker jag runt lite på nätet förstår jag ganska fort att hojen trivs inte under 3500-4000 varv oavsett inställning. Det är trots allt en maskin byggd för att leva över 9000:yoparty Sen fick jag ett infall att jag ville bänka raketen för att se hur många kusar den lämnar på bakhjulet efter 14år och ca 7500mil. Vände mig till Hayabusa Peter i Upplands Väsby. När jag talade om att hojen har sportluftfilter sa han bara "kommer aldrig att få den att gå perfekt med sportfiltret! Det passar till hojar med insprutning. Byt till original filter, sen ska få den att gå perfekt"

Känns som att han vet vad han snackar om... men vad vet jag:tummenupp:dummer

Jag har själv en zx9r-99. Det blöddrar går lite ryckigt under 3000varv. Söker jag runt lite på nätet förstår jag ganska fort att hojen trivs inte under 3500-4000 varv oavsett inställning. Det är trots allt en maskin byggd för att leva över 9000:yoparty Sen fick jag ett infall att jag ville bänka raketen för att se hur många kusar den lämnar på bakhjulet efter 14år och ca 7500mil. Vände mig till Hayabusa Peter i Upplands Väsby. När jag talade om att hojen har sportluftfilter sa han bara "kommer aldrig att få den att gå perfekt med sportfiltret! Det passar till hojar med insprutning. Byt till original filter, sen ska få den att gå perfekt"

Känns som att han vet vad han snackar om... men vad vet jag:tummenupp:dummer

Kan mycket väl vara så ja. CV förgasare behöver ju ett vist mottryck för att fungera bra.
Kommer skälv återställa min till original då jag är less på att skruva på den hela tiden.

Vad är TPS skruven för något och var sitter den,Jag rengjorde förgasarna och ställde lågfartskruvarne på 2 varv,men hojen går fortfarande dåligt på jämn gas och under 4000 varv ??
Ska jag prova att skruva ut lågfarten till 3 varv ?:confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...