ZX9R-b,förslag,trim

Hej! Du kan oxå leta rätt på ett set med Keihin FCR 39mm flatslideförgasare till den. Du får ett helt anat svar i gasen med dom än med standard CV-fuggar.
Per :squid

Helsystem ger ju massa oväsen, men inte alltid mer effekt.

Sen, med en förgasarhoj, det är munstycken och inställningar då det kommer in på de bitarna med att labba blandning och byten.

Bänkning, 1000 pix, byte av munstycken, 4 st ggr 100, beror på hur svårt det är att byta på den vad det kostar, gamla hårda förgasargummin är minst sagt intressant, bänka om och se om det blev rätt, byte av munstycken, oftast kan du inte lämna tillbaka dina gamla munstycken, bänka osv...

Tror du ser den röda tråden här.

Att börja labba med förgaseriet e, hmm, intressant, tro mig, jag har varit där.

Inte två cyklar är de samma, kan gissa lite grovt, men byter du system ska det bestyckas om, byter du förgasare ska det också bestyckas om, och bänkas.

Kan köra old school metoder med avläsning, men det tar ett tag att få rätt.

Se mitt tidigare inlägg om ålder på cykel, vad den är värd och dina mål. Det kommer inte att bli en helt ny hoj för att du ökar effekten med 3 hästar. Du har väl runt 140 hästar i den, ökning med 3 hästar ger en procentuell ökning med 2% för 5000 kr.

Börjar du labba se till att få det rätt, kan skada mer än det gör nytta annars, tro mig, erfarenhet är en bra lärare, som skriver svindyra räkningar.

Vill inte avskräcka dig, men ibland önskar jag att någon förklart för mig innan jag gav mig på att labba med rad 4 och blandning. Visst, det är lärorikt, men också lätt frustrerande då åtminstoned jag hellre kör än skruvar.

Se till att du har ett bra garage, verktyg, någon att fråga, verkstadshandbok, och en fot inne på den lokala mc verkstaden innan du drar igång.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard