Zx9r-98 eller CBR 900 rr-99?

jaken

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Ingen för tillfället..
Hej!
Funderar på vilken jag ska välja av dessa två hojar!
Vilken skulle du ha vält och varför?

1998 uppdaterades chassit på Kawan om jag förstått det hela rätt , dvs den är hyffsat modern för att vara en 98. När gjordes liknande uppdateringar av cbr?

Hur långa är serviceintervallen på Hondan? 600mil olja, 1200mil ventiljustering på Kawan.

Mvh jaken

jaken skrev:
Hej!

1998 uppdaterades chassit på Kawan om jag förstått det hela rätt , dvs den är hyffsat modern för att vara en 98. När gjordes liknande uppdateringar av cbr?

Hur långa är serviceintervallen på Hondan? 600mil olja, 1200mil ventiljustering på Kawan.

Mvh jaken

Jag stod i exakt samma sits förra sommaren. Provkörde en CBR och en ZX-9R, valde Ninjan av flera anledningar bla. att jag gillar designen. MYCKET bekvämare hoj än Hondan.

..men allt är väl en smaksak. :)

I det här fallet så säger jag... buy a quick kwack.

Edit: CBR:en blev en helt ny hoj -00.

jag gillar kawans allround egenskaper, känns inte lika extrem som andra sporthojar i klassen, dock inte alls mjäkig för det, bara inte lika sportig som sina konkurrenter. Hondan har lite toppigare karaktär och är mer extrem, så du får se till dig själv vilken sorts förare är du?
stod själv och valde mellan ZX9R, R1:an och CBR:n, mitt val föll på R1:an och har alldrig ångrat det.

hade en zx9r 98:a förra sommaren o den var riktigt härlig på många sätt en rolig sporthoj på små vägar bara att dra med sig den ner i kurvorna o motorn var inte värre än att jag drog ifrån mina vänner som har r1or 03+04. beror kanske på vem som har styret:) åkte flera vändor mellan sthlm o dalarna o en till västkusten o det var helt bekvämt på den sadeln. du ångrar ej kawan.
lycka till :tummenupp

jaken skrev:
Hej!

Mvh jaken

Tja.. jag skulle nog välta båda två. Orsak, ingen är en suzuki!
:wiggle ´

Allvarligt så hade jag valt kwaken... Orsaken är att den har en roligare motor...
Cbren är tråkigt tam.. Den går visserligen bra och det finns pulver.. Men som mina polare säger så är den tråkigt könlös.. Motorn är så snäll att man inte märker av att det bäriväg... (med risk att bli hängd)
Kwaken däremot matchade tom GSXR 1100. Vilket inte cbren har gjort... (vad jag vet)

Jag valde kwacken när jag bytte förra sommaren och är väldigt nöjd med min! Tyvärr har jag inte kört cbr men det är säkert en bra hoj det med.

Stod också i valet å kvalet mellan de hojarna i våras. Valde kawan och har inte ångrat mig!

FÖRGÖRAREN

Måste slå ett slag för hondan. Hondas kvalité är snäppet högre än de andra japsarna, iallafall enligt mina erfarenheter....

Uppdateringar av formatet som zx9 fick 98 gjordes först 00 på Hondan, innan dess är de snarlika ända från 92.

Svårt val! Två bra hojjar. Kawwan har kraftigare motor men väger några kilon mer och inte lika sportig körställning. Hondan har bättre chassie och högre kvalitet på detaljarbetet rent allmänt. Den skramlar inte lika mycket som kawwan :tungan . Hondan servas var 600 mil och den stora servicen görs vid 2400. Framdäck till hondan är dock lite dyrare eftersom den har 16 tums fälj.

Själv valde jag hondan och jag är supernöjd med den (4200mil har min gått).
/B)

Jag har en 98 Kawwa, och en kompis har en CBR900... KÖP kawwan säger jag! känns betydligt mycket modernare än Hyndan... + som många sagt! roligare motor =)

Kawan tveklöst, det enda riktigt negativa är väl ventiljusteringskostnaderna(kollen alltså) den är var 1200:de mil.

uppdateringen kom 98, och det viktigaste av allt, den är lättmekad mvh peter

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...