zx9r -97 blir varm

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Hojen blir varm o spottar ut vatten, ibland...

har bytt termostat, givare till elfläkt. luktar ej avgaser i vattnet.

vad kan det va? behöver lite tips!
blir så ibland, spelar ingen roll om jag kör lungt eller som en tok, tempnålen sticker ibland bara upp i topp

Så höll min pojkväns gamla Ninja på, kunde koka efter bara några minuters körning. Berodde på dåliga ventiler & sprucken topplockspackning. Han lämnade in den & bytte packningar & planade toppen. Sen blev det bra :)

hmmm det är precis det vi vill att det inte ska va! så jag lyssnar inte på dig! :3freak :4skrika

Maria1980 skrev:
Så höll min pojkväns gamla Ninja på, kunde koka efter bara några minuters körning. Berodde på dåliga ventiler & sprucken topplockspackning. Han lämnade in den & bytte packningar & planade toppen. Sen blev det bra :)

Japp,din topplockspackning e åt H...Kör inte en meter till,riskerar annars att du kröker toppen oxå.Om det inte e försent då...

Jag råkade ut för samma sak. topplockspackningen kostade 600kr.
Det är typisk Kawa sjukdom med kassa toppar.Läckande vattenpumpar är inte helt ovanligt heller.

Råd till zx9r 94-97 ägare...Lufta kylsystemet titt som tätt!

verkar som det bara va en luftficka... har luftat nu o det verkar funka!

är ju inga avgaser i vattnet eller liknande så det borde väl inte va packningen eller?
det brukar det ju iaf bra på bilar som packningen går på...

vi får se, nu har inte tempen gått upp på 10 mil

non-stop skrev:
Japp,din topplockspackning e åt H...Kör inte en meter till,riskerar annars att du kröker toppen oxå.Om det inte e försent då...

Jag råkade ut för samma sak. topplockspackningen kostade 600kr.
Det är typisk Kawa sjukdom med kassa toppar.Läckande vattenpumpar är inte helt ovanligt heller.

Råd till zx9r 94-97 ägare...Lufta kylsystemet titt som tätt!

Det sputade inte ut vatten på min heller varje gång. Garanterat var det dock när jag körde hårt...

Hoppas inte det är nån fara iaf.

ja vi får väl hoppas på det bästa! bättre å kolla dom billiga felen först! å det har vi väl gjort nu så hoppas att det funkar!

non-stop skrev:
Det sputade inte ut vatten på min heller varje gång. Garanterat var det dock när jag körde hårt...

Hoppas inte det är nån fara iaf.

non-stop skrev:
Läckande vattenpumpar är inte helt ovanligt heller./QUOTE]

Och de där j*vla vattenpumparna som är så billiga. precis köpt mig en ny. 1833 pix. Helt sjukt, men snart är man ute på vägarna igen om allt går som det skall!!!

Sväng förbi nån sketen liten bilverkstad så kan dom nog ta ett co-prov i expansionskärlet åt dig för en 50-lapp så vet du om det är topplockspackningen eller inte

Anton_Ljunghusen skrev:
Sväng förbi nån sketen liten bilverkstad så kan dom nog ta ett co-prov i expansionskärlet åt dig för en 50-lapp så vet du om det är topplockspackningen eller inte

o fan kan man göra det...

har haft av vattenpumpen o den såg fin ut.
när vi tappade ut vattnet så såg det fint ut iaf, ingen bensin/olje hinnna på ytan som det brukar kunna bli iaf.
får se hur det går, kanske bara va en luftficka med lite tur!

tack för hjälpen!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...