Zx9 drar olja

djungelkung

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
Kawasaki zx9-r
Hallå skulle behöva lite tips om vad som kan vara fel på min zx9, det e årsmodell 98 och har gått ca 2500 mil. Nu har jag märkt att den har börjat dra mer och mer olja och jag tycker ibland att jag kan höra ett litet knackande ljud från motorn. Jag har inte sett att det ryker om avgaserna och inte heller nån försämring på prestandan i hojen. Jag har i början av säsongen lämnat in den på stora servicen ventiler förgasare etc Men han sa då att han inte behövde ställa ventilerna, kan det vara det som är problemet nu eller e det kolvringar ? Vore Tacksam för lite tips..

Ja det är fullt möjligt att den har gått längre vart en hel del ägare på den så det vet jag faktist inte. Ett tillägg är också att den även har fått en något sämre tomgång ligger lite lågt och har stannat ett par gånger. Problemen har dykt upp ganska snabbt, visserligen kört den lite hårdare lite bandagar och så, det var efter det som problemen dök upp..

Kolla kompressionen vetja! Kan ju vara nån cylinder/kolv/kolvring som inte mår så bra

Ok får kika på det då, kan det finnas några andra fel som också kan ge dom här symtomen? Tack för hjälpen iaf..

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...