ZX7R Som skjuter bakåt

Porkie

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Kawasaki zx7r ninja 96
Japp tänkte se om det är nån som vet varför min hoj skjuter bakåt ibland.
När man ligger med jämn gas och kryper runt 2500 rpm so tappar hojen till o dör kanske en en fjärdedels sekund. så att man känner hur det snärtar till i tanken ett klick skulle mna kunna säga att det låter som.

JAg tog av tanken och luftburk då ser man att förgasarna halvt om halvt turas om att spotta bakåt. Beror det på att dem är dåligt synkade kanske??

Dessutom när den är varm är den seg på att gå ner i varv från 3000 till tomgång..

Är tacksam för svar, det borde ju finnas nån som har haft samma stru??

//Adam

Jo det kan vara dåligt synkade förgasare. Men luft läcka tjyvluft är åxå troligt. Antar att den gå bra förövrigt. Så kolla luft slangar och insugs gummin/packningar.

det låter som tjyvluft specielt om den inte vill återgå till tomgång det lättaste sät att kolla det på är att försigtigt spraya startgas runt insugsgummi o dom slanger som sittar runt insuget lått luftfiltret sitta kvar o akta du inte sprayar där var detsugar in luft rusar motorn när du sprayer har du tjyvluft någon stans. det du skrivar om 1 klick i tanken förbryllar mej lite men testa först för tjyvluft o återkom då.

Hej. Min gjorde likadant innan jag bytte till Fcr förgasare. Jag har hör att det är ganska vanligt med att den "nyser" under tanken när man kör på 2500 men det händer inget mer. På zx7r owners club så fanns det en tråd för att par år sen om just detta och ingen tyckte att det var nåt problem egentligen, mest ett fenomen.
Ha de,,,,,,,,,,,,Per

Tack för alla svar.. Ja tog o rev lite under tanken hittade en slang till vakumklockan som hade gett sig av fixade den och det blev lite bättre. tycker fortafarande att den borde varva ner snabbare men men.

angående baksjutandet så e det kvar men då kanske man inte ska bry sig om det är så vanligt att det blir kallat fenomen hos zx7r

Just det ja svar till gomer: Hela tiden kall som varm bara man ligger o fiser på dem magiska varvtalen..

Last edited:

Just det ja svar till gomer: Hela tiden kall som varm bara man ligger o fiser på dem magiska varvtalen..

Du kan prova att vrida ut lågfartsskruvarna ett halvt varv. Att det tar tid att komma ner i varv är ett fenomen som tyder på lite mager blandning, så även nysningarna.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år